Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spyros legacy
#741045
ik heb enkele honden die toch wel dagelijks goed doorgetraind worden ivm frisbee-wedstrijden en dogsurvival- wedstrijden.

Nou stellen verschillenden mensen me 2 supplementen voor waarbij ze beiden hun uitleg bij doen.

Toch maar even nog eens een berichtje hier plaatsen om jullie mening hierover.

Ze raden me aan om glucosamine en/gelatinaat bij te geven aan de honden die zwaar in training zijn.

Wat geef ik nu het best?  de honden zijn in heel goede conditie en gezondheid.  Welk product raden jullie me dan aan?  Of geef ik dan beter een mix van de twee.  Welk product gaan de honden meer bevallen en eventuele pro's en contra's.

Elk advies en tips zijn bruikbaar.
Thanks
Door Lizzy
#741084
Tja.... Op zich kunnen deze beide middelen preventief gegeven worden. Ik heb alleen geen idee welke je beter zou kunnen geven of dat je ze beide moet geven. En misschien hangt dat ook wel af van het individu. Kijk, wat jou honden het beste bevalt: zal lastig worden om te bepalen, als ze nergens last van hebben. Maar ik heb mijn hond bijv. lang op gelatinaat gehad en dat hielp bij hem (wel klachten) drie keer niet en Glucosamine helpt wel. Maar ik ken ook weer honden bij wie dat andersom is.
Door spyros legacy
#741126
Ik zou het gewoon preventief gaan geven.  De wedstrijd-honden trainen dagelijks 2 keer, 1 keer aan de fiets meelopen en 1 keer frisbee-training.  Twee weken voor een wedstrijd train ik tot 4 keer per dag kleinere sessies.

De honden zijn verder kerngezond, maar door die zware trainingen zou ik ze graag wat extra gaan bijgeven.

Volgens mijn DA zou het gelatinaat niet veel extra kunnen bijbrengen.  1 hond krijgt enkel dat bij, ik zie der verder ook geen verschil in.  Een andere hond is dan weer enkel de glucosamine aan het krijgen, en ik merk wel dat ze meer "hoogte" neemt bij sprongen.
Ik zal dan even de ingredienten maar eens langs elkaar gaan leggen om te zien of ze veel "verschillen" van elkaar en of het wel "nodig" is om een mix van de twee te geven.

Ze houden je toch weer bezig hé, die viervoeters :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door