Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#740303
Pfftt...Ik ga het allemaal even op een rijtje zetten. Misschien dat iemand er iets mee kan? Heb het wel vaker in losse onderdelen wat verteld, maar misschien herkent er zo iemand iets?

Mijn hond Jaia van bijna anderhalf, een kruising franse bulldog/boerenfox, heeft nu sinds eind vorige zomer steeds last van ontstoken pootjes. Tussen dr tenen wordt het dan dik en rood en het is nat.
In het begin likte en knauwde ze eraan, maar nu ze dat niet meer doet, is er soms toch nog steeds ineens een ontsteking.
Er zijn van haar pootjes wel 2 keer afkrabsels genomen, maar daar kwam niks uit.
Ze heeft nu ook last van blaasjes, puistjes op dr kin en langs de randen van haar bek.  Daar heeft ze vaak jeuk aan. Ook heeft ze een beetje afscheiding uit haar ogen. De zijkant van haar staart en haar achterste heeft ze ook jeuk aan, en daar likt en bijt ze ook aan.

Ze krijgt al vanaf dat ze bij mij is Duck, Rodi en Smuldier, ze heeft een kleine periode tijdens mijn afwezigheid blikvoer en brokjes van Pedigree gehad. Ook heeft ze rond die tijd een inenting gehad.
Ze at eigenlijk ook altijd slecht, maar dat is nu met de CB wel over!

Omdat de DA een vermoeden had dat het voedselallergie was, had hij mij aangeraden om een eliminatiedieet te volgen.
Dat hebben we gedaan met Carnibest eend/rijst en daarna alleen eend. Ook nog een tijdje alleen natuur diabetis geprobeert omdat hier geen graan in zit.
Nu krijgt ze alle smaken CB behalve lam/rijst omdat ze daar toch wel op reageerde, maar in dr oksels, en niet bij dr pootjes.
Ze kan ook niet tegen Zalmolie. Ik heb ook nog gedacht dat het door een plantje kwam...of door nat gras... ::)

Ik moet zeggen dat het wel minder is geworden sinds ze aan de CB zit, ze ziet er ook beter uit en verhaart veel minder.

Op het moment heeft ze 1 rustig pootje, 1 ontstoken (en die is ook het meest ontstoken) en 1 onrustig pootje.

Dr ontstoken pootje was ik met unicura zeep, spuit het in met Calendulan wondspray en doe er een gaasje tussen met verband zodat
het blijft zitten...Ik heb gemerkt dat het op deze manier het snelst lijkt te genezen.
De rest smeer ik in met Cardiflor zalf, of Calendula van VSM.
Voor dr weerstand krijgt ze sinds een week Echinecea Extra Forte met Plantago en Cat's Claw van Bloem. 1 capsule Probiotica van Orthica en 1 capsule Borageolie.
Omdat ze zo'n jeuk aan dr kin en achterste had, ben ik ook een paar dagen geleden begonnen met Prodier Huidjeuk druppels van VSM.
Als ik heel erg optimistisch ben, lijkt het alsof ze minder jeuk begint te krijgen...maar dit wil ik natuurlijk niet altijd geven?

Ik heb al Woundcream van Espree geprobeert, dit hielp geen zier. En Prodier huidlotion van VSM, hielp wel wat, maar niet heel erg.

Help help! Wat kunnen we nog meer proberen, veranderen?
Door boutcha
#740352
Mischien een hele domme vraag  :-[, maar het ging direct in men gedacht om :o.

Worden haar dekentjes gewassen met wasmiddel waar ze mischien op reageert, of op de wasverzachter?
Mischien eens een anti alergisch wasmiddel gebruiken, je weet maar nooit  ????
Door Boefke
#740387
De normale weg bij dit soort klachten (mijn hond heeft soorgelijke klachten) is uitsluitsel van voedselallergie (heb je al gedaan), uitsluitsel van vlooienallergie (kun je denk ik wel inschatten of het dat wel of niet kan zijn), uitsluitsel van mijten/schurft door afkrabselonderzoek en vervolgens allergietesten.
Lastig joh die zoektocht!
Ik heb onlangs gelezen dat nav allergie-, ofwel jeukklachten zich een schimmelinfectie kan ontwikkelen doordat de huid door het krabben beschadigd raakt: http://www.4everwolfhounds.com/allergie.htm
Sterkte met je hond!
Door tt-tjes
#740409
Je kunt ook nog een allergietest (bloedtest) laten doen voor atopie, dat is een inhalatie-allergie die dit soort verschijnselen ook kan veroorzaken.
Bijvoorbeeld voor huisstofmijt e.d.
Balou had in het begin ook hele rode voetjes, puistjes en korstjes en plekjes aan zijn kin, veel jeuk, ook bij zijn kruis.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#740451
tt-tjes schreef: Je kunt ook nog een allergietest (bloedtest) laten doen voor atopie, dat is een inhalatie-allergie die dit soort verschijnselen ook kan veroorzaken.
Bijvoorbeeld voor huisstofmijt e.d.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken.
Door Ine
#740504
tt-tjes schreef: Je kunt ook nog een allergietest (bloedtest) laten doen voor atopie, dat is een inhalatie-allergie die dit soort verschijnselen ook kan veroorzaken.
Bijvoorbeeld voor huisstofmijt e.d.
Balou had in het begin ook hele rode voetjes, puistjes en korstjes en plekjes aan zijn kin, veel jeuk, ook bij zijn kruis.
Klopt, bij het lezen van deze klachten, dacht ik daar ook aan! Toevallig 31 maart daar een lezing over bijgewoond.
Athopische Dermatitis misschien eens googlen!
Door Nicky
#740513
Bedankt voor alle reacties! Idd..een vlooienallergie is het (hoogstwaarschijnlijk) niet, als pup zat ze onder de vlooien dus sindsdien ben ik daar erg allert op...ze heeft ook geen vlooienmiddel gehad waar ze allergisch voor kan zijn...dus dat is het ook niet...contactallergie heb ik ook aan gedacht...ze heeft wel roestvrijstalen bakken, die ga ik morgen nog verwisselen voor stenen. En wasmiddel ben ik zelf ook gevoelig voor dus dat zal een kleine kans zijn met Neutral wasmiddel...en dat was helemaal geen stom idee! Ik ben echt blij dat er zoveel mensen meedenken!

Ik ga morgen de DA bellen om een bloedtest/allergietest te laten doen. (Wist niet dat ze dat ook alleen met bloed konden doen...De DA wilde een stuk kaalscheren midden in de winter, en daar dan een contactallergietest op loslaten...daar wilde ik mee wachten tot het wat warmer was :) )

Ik denk dat we pas daarna weer de volgende stap kunnen gaan ondernemen...
Laatst gewijzigd door Nicky op di 10 apr 2007, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#740578
Nicky schreef: Omdat ze zo'n jeuk aan dr kin en achterste had, ben ik ook een paar dagen geleden begonnen met Prodier Huidjeuk druppels van VSM.
Als ik heel erg optimistisch ben, lijkt het alsof ze minder jeuk begint te krijgen...maar dit wil ik natuurlijk niet altijd geven?
En waarom niet, als het haar helpt, Ik moet Balou nu elke maand spuiten met een desensibiliserings vloeistof. Het heeft heel lang geduurt voordat ik kon zeggen dat het hielp, maar nu weet ik dat hij er heel veel baat bij heeft
Door Eef+Stippels
#740615
Wat vervelend voor Jaia  :-\

Ik denk dat de meeste tips al wel zijn gegeven, ik kan zo verder niets bedenken. Ik hoop dat er snel een oplossing komt en het beter met Jaia gaat.
Door Nicky
#740693
tt-tjes schreef: En waarom niet, als het haar helpt, Ik moet Balou nu elke maand spuiten met een desensibiliserings vloeistof. Het heeft heel lang geduurt voordat ik kon zeggen dat het hielp, maar nu weet ik dat hij er heel veel baat bij heeft
Nee, maar ik bedoel dat het niets aan de oorzaak doet. Kijk als ik zou weten dat ze door een bepaald bijna onvermijdelijk iets jeuk heeft, dan zal ik het haar met alle liefde blijven geven, maar voor hetzelfde geld is het iets wat we wel kunnen verhelpen :) en dan hoeft ze het ook niet altijd te krijgen.. :)
Door Kuszco
#740826
Het verhaal wat jij vertelt geldt precies hetzelfde voor onze Lotje. Zij heeft er nu dik twee jaar last van.Ze staat inmiddels 1 jaar op CB eend-rijst en het is verbeterd. Wij hebben bewust geen allergietest laten doen. Onze DA is daar erg eerlijk in. Hij zegt het is erg prijzig en geeft geen garantie. Eigenlijk moet je een bloedonderzoektest doen in combinatie met een huidtest(krasjes).De huidtest wordt alleen gedaan door een dermatoloog,en zou volgens hem rond de €300 kosten.
Mijn broer heeft dit wel bij zijn hond laten doen en is er nog steeds niet echt verder mee gekomen. Zijn hond is nog steeds met tijden helemaal kaal.
Onze Lotje is zo ver wij zelf uit hebben kunnen vinden allergisch voor pollen en grassen,vlooien, rund-lams-kippenvlees en huisstofmijt,katten.
Nu de berken etc. weer bloeien en ze loopt door het gras heeft ze weer meer jeuk aan haar poten.
Door het overstappen op CB is ze nu niet kaal meer,en de jeuk is wel minder geworden.
Ze heeft wel minder korstjes. Ik heb ook prodier gebruikt,en xie-tang poeder.
Voor de vlooien gebruik ik knoflookpoeder en knoflookdruppels in de risicomaanden.Maar ze hebben eigenlijk nooit vlooien.
Het is schipperen om haar een prettig leven te geven. En soms zijn er perioden dat ze vrijwel niet krabt.
Ook verspringt de jeuk.
De ene keer is het haar buik, dan haar liezen, soms heeft ze perioden dat ze niest en traanoogjes heeft.Verder is ze wel heel vrolijk.
Als ze echt veel jeuk heeft gebruik ik vetaderm. Maar het liefst niet zo vaak omdat daar cortison inzit.
Ik wil nu nog gaan proberen om haar na de wandeling te borstelen en haar pootjes te baden in water. Maar ik weet niet of dat helpt. Bij allergieen is het vaak dweilen met de kraan open.
Helaas. Ik ben nog steeds op zoek naar het ei van Columbus.
Door Nicky
#741030
Ja het is vervelend he? Soms gaat het tijden goed, en dat pats boem ineens weer die stomme ontstoken poot.  Ja ik weet dat die test rond de 300 euro gaat kosten...Daarom heb ik besloten hem volgende maand te laten doen als ik mn vakantiegeld krijg :) dan maar niet op vakantie! Morgen ga ik al dr kleedjes en speeltjes uitspoelen en wassen (met Neutral uiteraard), en ik heb vandaag 2 ontzettend leuke bakken voor dr eten en drinken geschilderd (we maken er maar iets positiefs van :) )...Van porselein dus niet van RVS! Heb nu echt wel heel erg het idee dat ze VEEL minder aan dr staart knauwt met de VSM druppels! En de ontsteking is 50% minder aan dr poot...

Hielp de Prodier niet bij jullie?
Door Kuszco
#741171
Jawel. Ik vind ook dat prodier helpt. Ik wil er ook weer mee beginnen. Voor haar oren heb ik teatreedoekjes. Die zijn ook regelmatig geirriteerd.
Maar dat van die porceleinen bakken vind ik ook een goeie. Dat ga ik ook proberen.
Wij hebben eigenlijk altijd roestvrijstalen gehad.
De drinkbak heb ik al nieuw gekocht. Stom van mij,heb niet aan de eetbakken gedacht.
De dekens was ik alleen met water. Maar die laat ik wel eerst goed spoelen.
Ik wilde deze week weer met xie-tang poeder beginnen. Maar ik heb het idee dat haar maag dat niet best vindt. Dan toch liever de prodierdruppels. Daar heeft ze geen last van.
Door Nicky
#741241
Nee...Jaia vind ze alleen echt ontzettend vies! Met het pipetje zijn ze moeilijk toe te dienen dus ik doe ze nu met een beetje water in een spuitje en spuit het dan snel haar bekkie in...zodra ze het spuitje ziet  kruipt ze onder een stoel... :-\ Dat van die porceleinen of stenen bakken stond in het verhaal van de link van Boefke!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door