Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Angelica
#740908
Goed, onze Iboya (Newfoundlander 30 kg) en Spot (Jack Russell 10 kg) vinden barfen helemaal leuk maar............eten geen botten!
Ook lever vinden ze helemaal niks en we zijn nu al een dikke 2 maanden bezig, ze doen het gewoon niet!
We zijn dus nu gebakken aan pens, kopvlees, geitenvlees en hart.......heeft iemand van jullie nog toevoegingen en misschien een geschikt menu? Ik weet dat het een hoop gevraagd is maar zie het ff niet meer en ben bang dat we te eenzijdig bezig zijn....

Groetjes,
Angelica
Door Nemosh
#740927
Ik weet niet welke botten je al geprobeert hebt dus het is een beetje moeilijk om een suggestie te doen.
Nemosh is ook geen makkelijke eter maar lamsribjes  ( geit en schaap) met veel vlees eet hij wel. Voor hem is dat vlees waar je op moet kauwen.
Wat ik verder doe is eierschalen drogen en malen omdat ik ook niet aan het botpercentage kom.
Wat je ook nog zou kunnen proberen is gemalen kip, dus een karkas erbij en vlees en dat gemalen.
Door Nemosh
#740930
En wat betreft lever, dat is voor een beginner een rare structuur soms.
Wat we hier gedaan hebben is water koken en als het kookt het vuur uit en de lever in het water.
Dan stolt de lever en ruikt het voor de hond lekker.
Zo hebben we die van ons lever leren eten.
Nu lust hij de kippenlever gewoon rauw.
Wel effe laten afkoelen voor je het geeft!
En ik gooi er dan ook de groente mix in. Is die ook gelijk gecamoufleerd en dan is de kans groter dat het opgegeten wordt.
Door Lizzy
#740951
Angelica schreef: Goed, onze Iboya (Newfoundlander 30 kg) en Spot (Jack Russell 10 kg) vinden barfen helemaal leuk maar............eten geen botten!
Ook lever vinden ze helemaal niks en we zijn nu al een dikke 2 maanden bezig, ze doen het gewoon niet!
We zijn dus nu gebakken aan pens, kopvlees, geitenvlees en hart.......heeft iemand van jullie nog toevoegingen en misschien een geschikt menu? Ik weet dat het een hoop gevraagd is maar zie het ff niet meer en ben bang dat we te eenzijdig bezig zijn....

Groetjes,
Angelica
Huh? Ze eten allebei geen bot? Wat gek! Wat heb je geprobeerd? Eten ze bijvoorbeeld ook geen kippennek als je het met een hamertje plat hamert?

Lever trutten veel honden mee. Je kunt 2 dingen proberen (want lever is behoorlijk noodzakelijk, voor vitamine A en D): je kunt biologische lever proberen van iets anders dan kip (veel honden vinden kippenlever trouwens goor en lusten dus wel biologische lams of runderlever) of je kunt de levers even bakken in een klein scheutje olijfolie. Veel honden vinden het dan wel lekker!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#740967
Twee maanden geen bot vind ik eigenlijk wel te lang. Ik zou dan iets van calcium aan m´n maaltijd toevoegen bv gemalen eischaalpoeder.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#741016
Ik zou zeker zien dat ik aan gemalen kipbot zou komen, desnoods zelf karkassen en/of vleugels gaan malen, want dit is echt noodzakelijk voor de calciumvoorziening die nu helemaal afwezig is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door