Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ziggi
#73995
Hallo allemaal,
onze hond is verslaafd aan hout. Hij maakt takken kapot en eet het hout al malend op. De EEN zegt dat het gevaarlijk is de ander zegt dat het geen kwaad kan. Nu vind ik het best eng want de laatste tijd heb ik gezien dat hij 3 x zwarte ontlasting heeft gehad. Nu vraag ik mij of of dit kan komen door pensstaafjes of misschien bloed in de ontlasting?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#74003
Als de ontlasting echt zwart is komt dit meestal doordat er hoog in het verteringskanaal een bloeding is geweest,ik zou er toch maar even opletten en takken gewoon afpakken :-\
Door Helen
#74010
Als het hout eten komt door een behoefte aan vezels, kan je misschien op een andere manier in vezels voorzien.


groetjes Helen
Door ine
#74021
Ziggi schreef: Hallo allemaal,
onze hond is verslaafd aan hout. Hij maakt takken kapot en eet het hout al malend op. De EEN zegt dat het gevaarlijk is de ander zegt dat het geen kwaad kan. Nu vind ik het best eng want de laatste tijd heb ik gezien dat hij 3 x zwarte ontlasting heeft gehad. Nu vraag ik mij of of dit kan komen door pensstaafjes of misschien bloed in de ontlasting?
Ziggi, wat voor hond heb je? En hoeveel honden heb je?
Ik heb het vermoeden, dat dit meer een gedragsprobleem is. Ik ken het bij mijn hond ook!
Houdt de ontlasting in de gaten, vertrouw je het echt niet, neem dan wat mee naar de dierenarts en laat hem ernaar kijken. Bij het eten van pensstaafjes zie je idd, dat de ontlasting donkerder wordt! Dus niet direct in paniek raken!
Laatst gewijzigd door ine op vr 02 apr 2004, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#74049
Ine schreef:
Ziggi, wat voor hond heb je? En hoeveel honden heb je?
Ik heb het vermoeden, dat dit meer een gedragsprobleem is. Ik ken het bij mijn hond ook!
Houdt de ontlasting in de gaten, vertrouw je het echt niet, neem dan wat mee naar de dierenarts en laat hem ernaar kijken. Bij het eten van pensstaafjes zie je idd, dat de ontlasting donkerder wordt! Dus niet direct in paniek raken!
Arme Ziggi, bij Yalla, werd hij hier naar toe verwezen, omdat het waarschijnlijk een voedingsprobleem is en dan wordt er hier weer geoppert dat het misschien toch een gedragsprobleem is ;).

zijn hond is een Australian Cattle Dog, heet Aramis ( als ik het goed heb)

Maar Ine, leg eens uit, hoe kan dat dan een gedragsprobleem zijn? ben een beetje blond vandaag
Door Lizzy
#74051
Gekke vraag, maar is HIJ ook echt een hij?

Soms kunnen dit soort gekke eetgewoontes opgelost worden dmv homeopathische medicijnen. Het kan dus zinvol zijn om met een homeopathischwerkend dierenarts contact op te nemen!

Groetjes, Lizzy
Door ine
#74056
Jolly schreef:

Arme Ziggi, bij Yalla, werd hij hier naar toe verwezen, omdat het waarschijnlijk een voedingsprobleem is en dan wordt er hier weer geoppert dat het misschien toch een gedragsprobleem is ;).

zijn hond is een Australian Cattle Dog, heet Aramis ( als ik het goed heb)

Maar Ine, leg eens uit, hoe kan dat dan een gedragsprobleem zijn? ben een beetje blond vandaag
Sorry, dat wist ik ook niet! Van het Yallaforum!
Goed, even uitgaand van mijn situatie met een bomen etende Joop! ;)
Als de honden in de tuin zijn, dan amuseren de meesten zichzelf. De 2 jongsten willen graag, dat ik met het balletje gooi! Joop kan ze niet echt bijhouden en komt dan met een tak en gaat daar uitgebreid op/van liggen bijten en eten.
Zodra ik hem de kans geef om ook mee te spelen, vergeet hij direct die tak! ;)
Snap je het?
Maar goed, ik had ook al gevraagd wat voor hond het is en hoeveel honden hij heeft!
Een werkhond zou het dan uit verveling kunnen doen, of in geval van meerdere honden, uit gebrek aan aandacht! Het zijn maar ideeën, gebaseerd op mijn eigen situatie!
Laatst gewijzigd door ine op vr 02 apr 2004, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#74060
nou hij heeft er dus 1 en dat is een Australian Cattle Dog ;D

Hopelijk komt tie zelf ook nog ff een keer terug om wat meer te vertellen.

Chasey heeft dat boomstammen kauwen ook, maar hij doet dat eigenlijk alleen om andere honden uit te dagen de stok af te pakken en als een hodn dan aanstaalte maakt rent tie hard weg en laat halverwege de stok vallen, maar dat heeft die ander dan 9 van de 10 ker niet door en dan heeft Chasey zijn zin, hij wordt achterna gezeten ;D, dus ja in dat opzicht is het een gedragsding( want echt een probleem is het niet, vind ik).

Maar waarom de ontlasting van de hond dan zo heel zwart is, ik denk dat Ziggi daar een antwoordt op zou wil hebben.
Door ine
#74079
Als er twijfel over bestaat, of daar dus bloed in zit, zou ik met ontlasting naar de dierenarts gaan!
Maar ook hier, dat is mijn idee! :)
Door Ziggi
#74088
Hallo allemaal, hij = een zij en ik ben net terug van een heerlijke lange wandeling met Aramis = hij ;D.
De ontlasting zag er net weer normaal uit.
Zijn moeder deed het ook, Aramis was de laatste die bij zijn moeder weggehaald werd. Zij lag heerlijk een stok op te eten en Aramis lag er naast haar te imiteren :-\.
Als hij aandacht wil komt hij inderdaad met een stok naar binnen en legt hem uitdagend voor je neer maar als hij stokken draagt kauwt hij er altijd vanaf.
Ik ben heel blij met al jullie antwoorden. Ik hou de ontlasting in de gaten en probeer op het gekauw te letten. Stokken dragen mag hij altijd maar zo gauw ik zie dat hij er aan gaat knagen pak ik hem af.
Laatst gewijzigd door Ziggi op vr 02 apr 2004, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~anna~
#74090
Mijn volwassen hond was toen hij jong was ook een houtvreter ::)
Heb het wel af kunnen leren nu de teef bijna 8 maanden hetzelfde lijkt wel of ze nog erger is dan hem komt omdat ze eigenwijzer >:( is maar ik krijg het wel eruit ;D
Kan niet goed zijn zoveel hout naar binnen werken.
Door Jolly
#74091
oeps :-[ sorry Ziggi, zal nooit meer zeggen dat je een "hij" bent :-[ :-[
Door ~anna~
#74093
Er zijn hier bijna geen hijen ;Dmeer zij-en ;D
Hoe zal dat komen :-\ omdat wij meer beppen ;D
Laatst gewijzigd door ~anna~ op vr 02 apr 2004, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#74095
nee dat komt omdat wij vrouwen niet te bang zijn om wat te vragen, mannen zijn daar over het algemeen veel banger voor, en dan vooral bang om dom gevonden te worden ;D
Door ~anna~
#74097
Vandaag heb ik een man ontmoet de hond krijgt ook vers maar gemengd met brok.
Ik zeg kan je beter niet doen heb hem toen uitgenodigd om hier te komen ben benieuwd ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door