Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Beagle-Lover
#740559


Hallo allemaal.
Ik heb een vraag waar jullie misschien bij kunnen helpen.
Hebben jullie nog ideeen voor Amy en haar BARF-genot.
Amy is een EX-laboratorium Beagletje ( proefdiertje ) van 4 jaar oud.
Zij mist enkele gebitselementen en de dierenarts had verwacht dat ze nooit zou kunnen BARFen omdat ze geen knipkiezen meer heeft.
Toch gaat haar een geiten/lamspootje goed af en de hazerug vind ze ook heerlijk alleen blijft die vaststeken tussen het "fietsenrekje" wat ze heeft.
Dat is wel een beetje zielig.
Ik durf niet zo goed aan de grotere dingen te beginnen.

Ben benieuwd of jullie nog veilige tips of ideeen hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#740571
Beagle-Lover schreef:

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag waar jullie misschien bij kunnen helpen.
Hebben jullie nog ideeen voor Amy en haar BARF-genot.
Amy is een EX-laboratorium Beagletje ( proefdiertje ) van 4 jaar oud.
Zij mist enkele gebitselementen en de dierenarts had verwacht dat ze nooit zou kunnen BARFen omdat ze geen knipkiezen meer heeft.
Toch gaat haar een geiten/lamspootje goed af en de hazerug vind ze ook heerlijk alleen blijft die vaststeken tussen het "fietsenrekje" wat ze heeft.
Dat is wel een beetje zielig.
Ik durf niet zo goed aan de grotere dingen te beginnen.

Ben benieuwd of jullie nog veilige tips of ideeen hebben.
Bij onze (inmiddels overleden) oudste dame waren ooit een paar kiezen getrokken toen ze een jaar of 8 was, maar ze had  nergens problemen mee. Gewoon af en toe eens wat proberen en je ziet vanzelf wat ze wel of niet wegkrijgt.
Door K&D
#740639
Misschien komt het omdat die karkasjes uit kleine smalle ribben bestaat. Een stukje ervan bijt ze kapot, maar de rest valt 'tussen wal en schip' zogezegd. Misschien als je een paar meppen met de hamer op zo'n karkas geeft, dan prikt het wellicht niet meer zo tegen haar gehemelte en kan ze het beter wegkrijgen.
Wat versta je onder 'grotere' dingen? Geit en lam vind ik al heel knap. 
Er is een heel scala aan 'kleinere' zaken die je kunt geven: kwartel, konijn, parelhoen, eend, gans, kalfsstaart, duif enz...
Door Nynke
#740706
Hoi, ik kan geen antwoord geven, maar heb zelf de ervaring dat Gunnar(11 jaar) die geen tanden tussen zijn hoektanden meer heeft ( ik heb ze er niet uitgeslagen hoor ;D) sneller zijn kippenekken op heeft dan Jeppe die wel een compleet gebit heeft. 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door