Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ine
#729259
Vandaag wormen gevonden in de ontlasting, dus straks zal ik een wormenkuur moeten halen.
Met welke hebben jullie de beste ervaring?
Normaal heb ik Banminth. Prima middel, waar ze niet ziek van worden.
Graag jullie ervaring.
En ook voor de katten, welke is voor hen geschikt?
Ik ga ervan uit, dat als mijn honden wormen hebben, mijn katten die ook hebben, of hoeft dat niet persée?
We hebben vlooien, helaas, die nog niet echt verdreven zijn, dus ook daar kan de wormbesmetting van zijn, toch?
#729280
Ine schreef: Vandaag wormen gevonden in de ontlasting, dus straks zal ik een wormenkuur moeten halen.
Met welke hebben jullie de beste ervaring?
Normaal heb ik Banminth. Prima middel, waar ze niet ziek van worden.
Graag jullie ervaring.
Ik zou zelf iets halen bij de dierenarts, er is veel resistentie tegen de middelen die ze bij de dierenwinkel verkopen. Ik zou iets van Drontal of milbemax kopen.
Maar misschien weet iemand anders een natuurlijk middel? Ik heb daar geen verstand van :-[ .
Ine schreef: En ook voor de katten, welke is voor hen geschikt?
Ik ga ervan uit, dat als mijn honden wormen hebben, mijn katten die ook hebben, of hoeft dat niet persée?
Nee hoor, dat hoeft niet persée.
Ine schreef: We hebben vlooien, helaas, die nog niet echt verdreven zijn, dus ook daar kan de wormbesmetting van zijn, toch?
Dat zou heel goed kunnen. De vlo is tussengastheer voor de lintworm.
Door Ine
#729338
Angelique schreef: Een vetbetaalde neem ik aan :-X

Ik gebruik Vitaminthe voor het ontwormen.
€220,- tja, waar verdien ik dat in 1 dag ::)
Maar goed, ik heb nu Drontal en Frontline.
Nu dus nog even voor de omgevingsspray. :-X
#729341
Volgende keer misschien beter om Stronghold of Advocate te kopen. Stom van mij dat ik dat niet heb gezegd :-[ .
Tegen Frontline is al resistentie, stonghold en advocate werken beter tegen vlooien en bestrijden tevens wormen. Sjips, ik had dat echt even moeten zeggen, had heel wat euro´s gescheeld.
#729398
*Dorothea* schreef: Volgende keer misschien beter om Stronghold of Advocate te kopen. Stom van mij dat ik dat niet heb gezegd :-[ .
Tegen Frontline is al resistentie, stonghold en advocate werken beter tegen vlooien en bestrijden tevens wormen. Sjips, ik had dat echt even moeten zeggen, had heel wat euro´s gescheeld.
Het blijft altijd apart dat zodra de da's het alleenrecht op de verkoop van een vlo/wormmiddel verliezen de beestjes er ook ineens resistent voor blijken te zijn.
#729401
Angelique schreef: Het blijft altijd apart dat zodra de da's het alleenrecht op de verkoop van een vlo/wormmiddel verliezen de beestjes er ook ineens resistent voor blijken te zijn.
Nou voor de Frontline is toch echt resistentie.
Is niet één of andere verkooptruc voor advantage of stronghold, wat ze bij de meeste praktijken trouwens niet eens verkopen.
#737085
als wormmiddel heb ik ook altijd Drontal gebruikt, maar met een hond van 50 kilo betaal je je arm. je moet dan vet veel tabletten geven. nu heb ik de laatste keren Milbemax gekocht, daar hoef ik maar 2 van te geven, er is namelijk een versie die per 25 kilo gaat. de andere is 1 tbl voor 10 kilo.
misschien een idee voor de volgende keer?
en de frontline is idd erg duur, ik heb m ook nog liggen  :o
#737090
voor de volwassen honden gebruik ik Flubenol of Telmin tabletten.
Voor de pups heb ik nu Flubenol en Banminth gebruikt.
Het voordeel van Banminth vind ik, dat je dat door het voer heen kunt doen ......

Tegen de vlooien werkt bij mij de ouderwetse vlooien-POEDER nog het beste.
Die uit Belgie werkt het beste :o ::) ::)
#737169
Ine schreef: Vandaag wormen gevonden in de ontlasting, dus straks zal ik een wormenkuur moeten halen.
Met welke hebben jullie de beste ervaring?
Normaal heb ik Banminth. Prima middel, waar ze niet ziek van worden.
Graag jullie ervaring.
En ook voor de katten, welke is voor hen geschikt?
Ik ga ervan uit, dat als mijn honden wormen hebben, mijn katten die ook hebben, of hoeft dat niet persée?
We hebben vlooien, helaas, die nog niet echt verdreven zijn, dus ook daar kan de wormbesmetting van zijn, toch?
Qua wormen: Flubenol of Drontal. Ik heb het idee dat Drontal beter werkt. Maar da's ook een tikje agressiever, dus dat kan wel kloppen.

Qua vlooien zou ik het niet weten want daar heb ik geen last van. Ik heb wel eens het idee dat ik meer last had van vlooien toen ik nog meerdere katten had.... Maar ook in die periode: gebruikte ik alleen omgevingsspray en niks op de dieren.
#737401
Voor de katten gebruik ik altijd Milbemax en voor de angstige/moeilijke katten Profender. Dat is een pipetje voor in de nek en werkt super. Het is alleen vrij prijzig om het voor alle katten te kopen hier.
#740310
Heb net bij de dierenwinkel Mansonil gehaald. Werkzame stof: flubendazol.

Voor zowel de honden en de katten heb ik kauwtabletten gekocht en ik moest er nog speciaal 'mansonil lintworm' tabletten bij kopen. Dit omdat die kauwtabletten alleen voor spoel en haakwormen is. Voor 2 honden en 3 katten was ik ongeveer 35 euro kwijt.
Nu heb ik al jaaaaaaaaaren niet meer ontwormd maar bij Sam zag ik helaas van die witte dingetjes uit dr poepgat. Zag het zaterdag al maar dacht dat ik het me verbeeld had. Nu vandaag weer rond dr poepgat en toen was de maat vol. De kauwtabletten aten ze beiden lekker op maar die andere tabletten moest ik door het vlees mengen.
Die witte dingetjes bij dr kont...is dat nou spoel of lintworm eigenlijk??
#740715
Debora schreef: Heb net bij de dierenwinkel Mansonil gehaald. Werkzame stof: flubendazol.

Voor zowel de honden en de katten heb ik kauwtabletten gekocht en ik moest er nog speciaal 'mansonil lintworm' tabletten bij kopen. Dit omdat die kauwtabletten alleen voor spoel en haakwormen is. Voor 2 honden en 3 katten was ik ongeveer 35 euro kwijt.
Nu heb ik al jaaaaaaaaaren niet meer ontwormd maar bij Sam zag ik helaas van die witte dingetjes uit dr poepgat. Zag het zaterdag al maar dacht dat ik het me verbeeld had. Nu vandaag weer rond dr poepgat en toen was de maat vol. De kauwtabletten aten ze beiden lekker op maar die andere tabletten moest ik door het vlees mengen.
Die witte dingetjes bij dr kont...is dat nou spoel of lintworm eigenlijk??
lijken die nog het meest op rijstkorreltjes?
Dan is het de lintworm.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door