Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bram
#740161
Nou, meteen mijn vraag maar op tafel, dan. Bram , een Cocker Spaniel ex reu van 2 jaar is dus als opvanghond afgelopen vrijdag bij ons in huis gekomen. Hij heeft te weinig aandacht en beweging gehad (ging 2 keer per dag 15 minuten aan de riem naar buiten) en is veel te dik. Verder heeft hij instabiele halswervels (diagnose na het maken van foto's). Daarvoor krijgt hij dus Rimadyl en daar gaat mijn vraag over. Ik heb nu nog een stuk of 5 tabletten, genoeg voor 5 dagen. Het stuit mij tegen de borst om een hond van net 2 jaar de rest van z'n leven op de pijnstillers te houden. Aan de andere kant is zijn hele leven momenteel op zijn kop gezet en wil ik het hem op dit moment ook niet zwaarder maken dan hij het al heeft. Dus mijn vraag: zal ik bij de dierenarts nog een maand of zo Rimadyl halen of nu meteen iets anders proberen?
Vast bedankt voor het meedenken,
Linde
Door Eef+Stippels
#740167
Je hoeft op zich niet nu direct een beslissing te maken. Je kunt ook eerst uitgebreid op internet zoeken, bij de da informeren en je orienteren.

Wanneer je nu nog 1x rymadil haalt, wil dat natuurlijk niet zeggen dat ie dat de rest van zijn leven moet/gaat krijgen. Daar kun je toch op elk moment over beslissen, dat hangt tenslotte niet van dit ene potje rymadil af.

Je zou hem ook door een osteopaat kunnen laten bekijken/behandelen.

Succes en beterschap voor Bram!
Door K&D
#740256
Ik zou ook een chiropractor of osteopaat of zo opzoeken, en hem niet aan een halsband doen maar een tuigje om.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#740357
Dubhe en Kyrah schreef: Ik zou ook een chiropractor of osteopaat of zo opzoeken, en hem niet aan een halsband doen maar een tuigje om.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Een chiropractor/manueel arts kan soms in zulke gevallen echt wonderen verrichten!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door