Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#739871
nu heb ik toch nog even een vraagje
we hebben die kleine nu twee weken en de mensen die ik de eeste dagen tegen kwam en nu vandaag weer zeggen dat hij helemaal niet zo gegroeid is?!
Dus ik vertel dat hij kvv en barf krijgt en de groei dan dus heel gelijkmatig is.
Zeggen zei dat dat niet goed is en ik puppevoeding moet geven.
Ga ik toch een beetje twijfelen of ik het wel goed doe?
Maar als je kvv geef is toch goed ondanks ze dat niet als puppevoeding hebben?
In het 'wild' hebben ze toch ook geen puppievoer?!
Hij ziet er volgens mij super gezond uit en is een echte ondeugende pup die springt en huppelt, zijn vacht komt je tegemoet glanzen(groenendaeler)!!!
Maar ja, die twijfel
ellen
Door Ine
#739888
Niet twijfelen, gewoon doorgaan op deze manier! ;)
Ik heb nu zelf 3 honden, die volledig op vers zijn opgegroeid. Heel gelijkmatig en zonder groeipijn.
Alledrie goede heupen en ellebogen!
Dus gewoon laten kletsen en zelf kijken en voelen en zonodig de hoeveelheid aanpassen! ;)
Door Lizzy
#739975
Laat ze alsjeblieft kletsen. Ik heb ook vage kennissen die overgehaald werden om toch maar Jeuk-puppy-brokkies te gaan geven. Ja, de hond heeft inderdaad een mega-groei-spurt gekregen en is helaas kapot gegroeid....
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#739981
Niets van aantrekken hoor! Je bent goed bezig met zijn eten!!! Laat je niet van de wijs brengen door dit soort onzin!
Door Nathalie.
#740071
Wij krijgen zaterdag een puppy en die gaat gelijk op kvv en barf.
Je hoeft niet te twijfelen, je hebt een hartstikke goede keuze gemaakt. Onze volwassen hond doet het er ook perfect op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#740121
tja ze kunnen me soms echt aan het twijfelen brengen vooral als ze zeggen dat hij in 2 weken bijna niets gegroeid is.
Maar inderdaad ik moet wijzer zijn - ga gewoon lekker zo door!!
Hij had bij de fokkers als laatste maaltje brokjs gehad en omdat hij zo wagenziek is en we ruim 3 uur naar huis moesten rijden toen we hem gingen halen, had hij dus 3 keer gespuugd -- en dat waren complete brokken die weer naar buiten kwamen!!!!
Terwijl het ruim 5 uur geleden was dat hij had gegeten!
Nee hoor jullie hebben gelijk, geen brokken meer en hm lekker laten genieten van zijn prakje.
bedankt
ellen
Door Lizzy
#740129
In de eerste week dat Linga hier was, is zij afgevallen. Van alle spanning en nieuwe indrukken, denk ik. De week erop kwam ze pas weer ietsjes aan. Heb je hem gewogen trouwens? Want als je hem nu weegt en je weegt hem volgende week weer, zou hij ietsjes aangekomen moeten zijn. Zo niet: geef je hem misschien te weinig eten, dat kan ook. Puppies eten meer dan volwassen honden. Zo'n 5% a 10% van het lichaamsgewicht.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#740169
toen we hem kregen woog hij vierenhalve kilo en nu ruim 5 kilo dus hij groeit wel je voelt het ook als je hem optilt.
Hij krijgt 3 maal per dag 150 gr. kivo of barf.
Volgens mij is dat zat maar hij zou wel 6 keer per dag de zelfde hoeveelheid kunnen eten, zijn honger is geloof ik nooit te stillen!!!
Of zeggen jullie van geef hem maar meer, het is een heel bezig hondje met veel energie.
Je voelt gewoon zijn ribbetjes, hij heeft geen puppievet.
ellen
Door Eef+Stippels
#740172
Trek je maar niets aan van die mensen hoor, je bent hartstikke goed bezig. Het resultaat zul je over een aantal maanden zien, wanneer je hond prachtig gelijkmatig is uitgegroeid tot een geweldige volwassen hond.
Door K&D
#740194
Laat je niet van de wijs brengen hoor! Kyrah was ook onze eerste vers-pup en ze groeide niet snel, maar wel gestadig door.  Ze (vr)at en (vr)eet als een bouwvakker maar ook bij haar kon ik altijd ribbetjes voelen. (nu nog) Ook als ze goed eten hoeven pups echt niet van die ronde tonnetjes te zijn.
Wel even in de gaten houden of er geen wormen in de ontlasting zitten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#740292
nee hoor geen wormpjes te zien, mooie vaste drolletjes om trots op te zijn!
Ik laat van nu af aan andere maar kletsen en als ik met vragen of probleempjes zit
raadpleeg ik jullie!!
ellen.
Door Yvonne K
#740344
Heerlijk weer een pupsel aan het rauw. Wat een mazzel dat hij bij jou terecht is gekomen.
Veel plezier met elkaar.
Door Boefke
#740381
[quote="vanaalst"]
toen we hem kregen woog hij vierenhalve kilo en nu ruim 5 kilo dus hij groeit wel je voelt het ook als je hem optilt.
Hij krijgt 3 maal per dag 150 gr. kivo of barf.
Volgens mij is dat zat maar hij zou wel 6 keer per dag de zelfde hoeveelheid kunnen eten, zijn honger is geloof ik nooit te stillen!!!
Of zeggen jullie van geef hem maar meer, het is een heel bezig hondje met veel energie.
Je voelt gewoon zijn ribbetjes, hij heeft geen puppievet.
ellen
[/quote]
Je voert nu 9% van zijn gewicht. Lijkt me prima, zolang hij lekker (rustig) blijft groeien.
Sommige mensen die ik ken beginnen bij mij nog steeds over of ik niet toch weer brokken zou gaan voeren. (Mijn hond is opgegroeid met brokken, maar eet nu 2 jaar vers/barf). Soms denk ik wel eens dat die mensen dat vooral graag zouden willen ter bevestiging van wat zij zelf doen ;) Lekker laten gaan en je eigen gevoel volgen.
Door judith1967
#740494
Ik heb gehoord dat puppies op vers langzamer groeien,maar wel gelijkmatiger en veel mooier dan brokhonden.
Heb hier zelf geen ervaring mee,maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.Brokken zijn troep!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door