Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door tiny
#739704
Wie wil er even meekijken of ik nog op het goede spoor zit met mijn menu? Tessa is bijna 8 jr. en weegt 11,5 kg, Rosco is 1 jaar een weegt 11,9 kg.

Elke ochtend begint Rosco met 130 gr Smuldier, een probiotica capsule en wat echinacea druppels en Tessa begint haar dag met een bodempje Bio-yophurt, wat echinacea druppels en haar forthyron tabletje.

                          Rosco                                    Tessa
Maandag            180 gr konijn                        150 gr konijn
Dinsdag              150 gr gf-mix                        150 gr gf-mix
                            100 gr tartaar                        100 gr tartaar
Woensdag          180 gr kippennekken            150 gr kippennekken
Donderdag          100 gr pens                          100 gr pens
                            lamsribbetje                          lamsribbetje
                            1 kippennek                          1 kippennek
Vrijdag                1/2 zalmkop                          1/2 zalmkop
Zaterdag            180 gr konijnenbout              160 gr konijnenbout
Zondag              180 gr eendkarkas                  150 gr eendenvleugel
                          70 gr hart                                70 gr hart
Maandag            kipkarkas                                kipkarkas
                          70 gr rundspiervlees              70 gr rundspiervlees.

Natuurlijk krijgen ze ook zonu en dan een ei en de gf-mix vermeng ik ook wel met lever of nier of huttenkase.

Niet elke week krijgen ze het zelfde want er ligt nog meer in de vriezer. Dit is dus zo maar een week.
Zit ik nog goed? ???
Door Lizzy
#739736
Je afwisseling is subliem! Ik wil (als je dat zou willen) de percentages wel voor je uitrekenen, maar laat me dan nog even weten hoeveel de lamsribbetjes wegen, OK? Zo op het oog ziet dat er prima uit trouwens.
Door tiny
#739883
Ook de lamsribbetjes wegen ongeveerd 150 gr. Kan een enkele keer varieren tot 2 ons, maar meer ook niet. Dank je wel voor je reactie. Ik weet weer even dat ik goed zit. (merk ik wel aan de hondjes maar af en toe twijfel je toch wel eens). ;D
Door Lizzy
#740594
[quote="tiny"]
Wie wil er even meekijken of ik nog op het goede spoor zit met mijn menu? Tessa is bijna 8 jr. en weegt 11,5 kg, Rosco is 1 jaar een weegt 11,9 kg.

Elke ochtend begint Rosco met 130 gr Smuldier, een probiotica capsule en wat echinacea druppels en Tessa begint haar dag met een bodempje Bio-yophurt, wat echinacea druppels en haar forthyron tabletje.

                           Rosco                                    Tessa
Maandag             180 gr konijn                         150 gr konijn
Dinsdag               150 gr gf-mix                         150 gr gf-mix
                            100 gr tartaar                        100 gr tartaar
Woensdag           180 gr kippennekken             150 gr kippennekken
Donderdag           100 gr pens                           100 gr pens
                             lamsribbetje                          lamsribbetje
                            1 kippennek                           1 kippennek
Vrijdag                 1/2 zalmkop                           1/2 zalmkop
Zaterdag             180 gr konijnenbout               160 gr konijnenbout
Zondag               180 gr eendkarkas                  150 gr eendenvleugel
                           70 gr hart                                70 gr hart
Maandag             kipkarkas                                kipkarkas
                           70 gr rundspiervlees               70 gr rundspiervlees.

Natuurlijk krijgen ze ook zonu en dan een ei en de gf-mix vermeng ik ook wel met lever of nier of huttenkase.

Niet elke week krijgen ze het zelfde want er ligt nog meer in de vriezer. Dit is dus zo maar een week.
Zit ik nog goed? ???
[/quote]

Ik heb alleen naar het menu van Rosco gekeken, qua percentages, maar dat komt aardig overeen met wat Tessa eet, toch?

Ik heb tot vleesbot gerekend: konijn (van maandag), kippennek, lamsrib, zalmkop, konijnenbout, eendkarkas, kipkarkas. Daarmee kom ik op 71% vleesbot. En dat vind ik eigenlijk wel aan de erg hoge kant. Ik zou dat met 20% terugbrengen. Verder zit je op 10% spiervlees, 10% orgaanvlees en 9% groente. Ik weet niet welke Smuldier Rosco eet? Als hij er een eet zonder orgaanvlees, dan zou ik ook voor Rosco (en voor Tessa) het percentage orgaanvlees met 5% a 10% omhoog doen. En verder kun je 10% a 15% meer spiervlees geven.

En zoals ik al eerder schreef, je afwisseling is echt super!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 11 apr 2007, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door