Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Barrak
#739651
Ik heb gisteren kabeljauw gekregen, 3 visjes net gevangen met enorme koppen, al wel ingesneden dus er is al wat orgaan uit gehaald. Hij dacht dat we het zelf op wilden eten. Hier al gelezen dat ze niet in de vriezer hoeven dus de eerste kan ik vandaag of morgen al geven. Nou de vraag hierover, ze wegen per stuk 700 tot 1100gram. De hond krijgt per dag 500gr kvv. De katjes krijgen ook een deel van de kabeljauw dus met 1 visje (min het gedeelte voor de katten) heeft hij dan in een keer de dag voorraad. Normaal krijgt hij 2 keer per dag eten, als ik de vis geef maar 1 keer maar dan wel veel. Kan dat zomaar en dan de volgende dag weer 2 maaltijden? Hoevaak geef je kabeljauw, als ik het morgen geef dan weer even een week wachten tot de volgende? En welk deel zouden jullie de katten geven en welk deel de hond? Ik zat zelf te denken het achterste deel voor de katten, de kop krijgen ze denk ik niet stuk. Nou nog hopen dat ze het eten anders zit ik voor niets vragen te stellen. Nog even een laatste, de andere 2 liggen al in de vriezer, hoelang kun je vis in de vriezer bewaren?
Door ***Bianca***
#739722
Vis in de vriezer kan je wel een paar maand bewaren hoor.
Hier weten de katten ook raad met de kop hoor, geen probleem.
Forellen koppen verdwenen hier in het geheel.

Barfplaats wordt gesponsord door