Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#730318
Dit is de 1e keer dat we een loopsheid meemaken, dus ben benieuwd. Vanaf nu gaan we ook serieus nadenken of we haar gaan laten castreren. Ik heb altijd heel resoluut gezegd dat we dat wel laten doen, echter nu ben ik toch aan het twijfelen. Eerst maar eens kijken hoe ze deze tijd doorkomt.

Heb ik nog een paar vraagjes;
- Moet ik Ginger nu al iets preventiefs tegen schijnzwangerschap moet gaan geven?
- Werkt de 'dogstop-spray' echt om haar geur te verbloemen?
- Tussen de 9e en 12e dag wordt de hond vruchtbaar; tot wanneer duurt dit precies, tot de ca 21e dag?
Door Lizzy
#730341
[quote="Vivian"]
Dit is de 1e keer dat we een loopsheid meemaken, dus ben benieuwd. Vanaf nu gaan we ook serieus nadenken of we haar gaan laten castreren. Ik heb altijd heel resoluut gezegd dat we dat wel laten doen, echter nu ben ik toch aan het twijfelen. Eerst maar eens kijken hoe ze deze tijd doorkomt.

Heb ik nog een paar vraagjes;
- Moet ik Ginger nu al iets preventiefs tegen schijnzwangerschap moet gaan geven?
- Werkt de 'dogstop-spray' echt om haar geur te verbloemen?
- Tussen de 9e en 12e dag wordt de hond vruchtbaar; tot wanneer duurt dit precies, tot de ca 21e dag?


[/quote]

Ik heb Linga niks preventiefs gegeven tegen schijnzwangerschap. En tot nu toe gaat het prima. Wat ik wel heb gedaan: ik laat haar veel bewegen, geef haar iets minder eten, geef haar weinig/geen kans om de hele dag zielig te gaan liggen liggen. Heb deze keer in pure toeval haar buik steeds afgespoeld met koud water (omdat ze zo baggervies was van het park) en ze heeft zelfs geen hangtietjes deze keer. Ik heb wel alblavetsem in huis maar ik houd er niet van om homeopathische middelen preventief in te zetten. Ik vind dat ook een beetje tegen het principe van de homeopathie in. En ja, ik weet dat ik hier van mening verschil met veel andere mensen.

Dogstopspray: nee, dat helpt niet echt. Vind ik. De eerste week van de loopsheid kun je er de lucht mogelijk nog mee verbloemen, als de hond zelf nog niet hitsig is. Het hangt ook erg af van de teef hoor. Sommige teven kunnen 2 weken voor de loopsheid al niet meer in het bos lopen, andere teven kunnen de eerste week van de loopsheid zelfs nog in het bos lopen. Maar goed, mijn ervaring met Linga is dus dat als ze in de 2de week van de loopsheid zit: dan helpt daar geen spray-tje meer tegen.

Volgens mij is de teef maar een paar dagen echt vruchtbaar, maar weet je niet precies wanneer dit is (tenzij je dat laat bepalen door een test) en kun je er vanuit gaan dat dit tot de 21ste dag duurt. En bij mijn weten kan een teef ook echt op de 20ste dag nog gedekt worden en zwanger raken. Dus gewoon tot die tijd uitkijken geblazen.
Door tigger
#739171
Toch nog even een vraagje ;).
Ginger is nu 19 dagen loops, de vulva is niet meer opgezwollen en vanaf vorige week zaterdag had ze geen afscheiding meer. Vandaag viel het me op dat Beau haar nu wel wast en ruikt. Zie ik vanmiddag dat ze heel veel wit-troebelige afscheiding heeft, is dat normaal?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door