Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#738781
Gatverdarrie, Stan is helemaal zichzelf niet vandaag. Vannacht heeft hij de hele nacht onder ons bed geslapen (dat heeft hij nog nooit gedaan!) en toen wij vanmorgen naar beneden gingen heeft hij in Loebas' mand geplast boven. Hij heeft nog nooit eerder buiten de bak geplast  :-\

Ik had Paul nog gevraagd of hij kon bedenken of Stan ergens enorm van geschrokken was ofzo, dat hij niet naar beneden wilde, maar Paul wist ook niks.

Vanmiddag toen ik uit het werk kwam was hij wel beneden. Maar onder het eten viel het ineens op dat hij niet liep te mauwen. Nou dat is echt wel gek voor zijn doen want hij is altijd druk als we aan het eten zijn. Ook na het eten bleef hij verdacht stil op de stoel liggen. Ik heb hem een stukje sardien voorgehouden, normaal begint hij dan in de keuken al te mauwen en struikel ik onderweg naar de kamer minstens 6 keer over hem. Nu niet, hij bleef liggen en pakte de vis wel aan, maar heeft er maar een ienieminie stukje van gegeten.

Ik mag aan zijn buik komen zonder dat hij krabt, en hij laat zich oppakken wat normaal ook niet lukt.
Toen ik zijn klieren in zijn keel wilde bevoelen begon hij te grommen. Ik wilde in zijn bek kijken maar dat laat hij niet toe (normaal ook niet).

Nu ligt hij de hele avond al op dezelfde plek op de bankleuning. Mijn gevoel zegt me dat hij keelpijn heeft, herkent iemand de symptomen?

Als hij niet opknapt ga ik met hem naar de dierenarts. Zal nog een mooi spektakel worden want Stan is gewoon niet te hanteren  :-\ :-\ :-\



Echt, het is zo'n etterbakkie, maar mijn hart breekt als ik hem zo zie liggen. En ik maak me rot-zorgen om dat etterbakkie  :-\
Door Truus
#738795
He bah wat een zorgen, ik kan je niet helpen , jij denkt aan keelpijn maar waarom plast hij dan in de mand van Loebas? Is het niet iets met de urinewegen?
Door Mevroi Kruim
#738808
Ach jee, arme Stan  :-\

Mijn eerste gedachte was ook blaas of nieren. Wat brengt jou op de gedachte van keelpijn?
Door Femke
#738816
Kruimel schreef: Ach jee, arme Stan  :-\

Mijn eerste gedachte was ook blaas of nieren. Wat brengt jou op de gedachte van keelpijn?
het feit dat hij nauwelijk wil eten (Stan is normaal een vreetschuur) en omdat hij bromt als ik aan zijn keel wil komen. En ik heb net heeeel lang naar hem zitten kijken en om de paar minuten smakt-slikt hij een paar keer snel achter elkaar aan.

Ik denk dat hij in Loebas' mand geplast heeft omdat hij de hele nacht boven is geweest (kattenbak staat beneden) en niet naar beneden wilde. De mand was het eerste zachte wat hij tegenkwam toen hij onder het bed vandaan kwam.
Verder geen plasjes gevonden vandaag.
Door ***Bianca***
#738818
Ach wat sneu
Heeft ie verder geen problemen laten zien met plassen?
Hopelijk gaat het over, maar anders maar naar de DA en daar zijn ze echt wel dieren gewend hoor die zich niet makkelijk laten hanteren.
Good luck.

PS: Smak/slikken kan ook teken van misselijkheid zijn!
Door Femke
#738829
nou net nog even gauw een schone bak neergezet. Hij loopt nu wat ongedurig rond en liet een sneu mauwtje horen.
Ik ga maar naar boven, ik val haast om van vermoeidheid. Morgen kijken we verder.


Bedankt in elk geval  :-* :-*
Door Mieuw
#738832
Och wat sneu  :( Ik hoop dat hij snel opknapt, en anders toch even met hem langs de DA (dan maar de weekend arts...)
Ik neem aan dat je weet dat een kat maximaal 48 uur niet mag eten hè? Langer niet eten kan fataal zijn (ik zeg het maar even voor de zekerheid, zodat je het een beetje in de gaten kan houden).
Door Femke
#738835
Mieuw schreef: Och wat sneu  :( Ik hoop dat hij snel opknapt, en anders toch even met hem langs de DA (dan maar de weekend arts...)
Ik neem aan dat je weet dat een kat maximaal 48 uur niet mag eten hè? Langer niet eten kan fataal zijn (ik zeg het maar even voor de zekerheid, zodat je het een beetje in de gaten kan houden).
yep, weet ik  ;) maar bedankt in elk geval....

Enne, weekend dierenarts ben ik ook niet 'vies' van. De meeste ellende gebeurt bij mij in het weekend met de dieren. Een paar jaar geleden stond ik op kerstnacht om half 3 met Sunday bij de dierenarts omdat hij gecatheteriseerd (ik heb dat woord nu 3 minuten zitten aanstaren, ziet er gek uit) moest worden.

Mijn motto: "liever te duur en achteraf niet nodig" dan "goedkoop en te laat"
Door Femke
#739111
vandaag gaat het eigenlijk wel weer. Vanmorgen mauwde hij weer als een gek toen ik eten klaar stond te maken. Hij is nog wel rustiger dan normaal

Ik hoop dat deze 'beterende' lijn doorzet  :)
Door Eef+Stippels
#739712
Femke schreef: vandaag gaat het eigenlijk wel weer. Vanmorgen mauwde hij weer als een gek toen ik eten klaar stond te maken. Hij is nog wel rustiger dan normaal

Ik hoop dat deze 'beterende' lijn doorzet  :)
Ik hoop dat ie inmiddels weer helemaal goed te pas is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door