Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anita*
#738231
Tara is hartstikke loops en haar ding is zo opgezet het lijkt wel een chimpansee. Nou was het vanavond voor het eerst dat ze moest piepen bij het plassen, komt dat nou omdat alles zo opgezet is of moet ik het verder zoeken? Ze is vanaf vrijdag loops en nu voor het eerst piept ze bij het plassen.
Door Truus
#738236
Femke schreef: is haar muts niet rauw doordat ze er veel aan zit te likken? Dat kan wel branden met plassen....
Ik dacht ook aan een schrale muts .
Door Anita*
#738239
Ja ze likt er inderdaad wel veel aan  en het is wel een beetje rauw, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn? Het is allemaal heel erg opgezwollen.
Door Femke
#738298
Anita* schreef: Ja ze likt er inderdaad wel veel aan  en het is wel een beetje rauw, dus dat zou de oorzaak kunnen zijn? Het is allemaal heel erg opgezwollen.
ja als het schraal is dan prikt urine wel. Ik heb geen verstand van teven, maar misschien zorgen dat ze er iets minder aan likt? Of een broekje aandoen?
Door Anita*
#738306
[quote="Femke"]
ja als het schraal is dan prikt urine wel. Ik heb geen verstand van teven, maar misschien zorgen dat ze er iets minder aan likt? Of een broekje aandoen?
[/quote]
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik ben ook wel blij dat ze het zelf zo lekker schoon houd en als ik haar een broekje aan doe dan gaat het misschien wel stinken of zo. Kan ik er geen vaseline opsmeren om het wat zachter te maken?
Door Bianca1
#738319
ik denk dat die vaseline er binnen no time weer af is...
óf een paar keer vaseline en dan een broekje.
hier werkte het prima hoor met zon broekie, inlegkruisje erin en klaar
Door Eef+Stippels
#738434
[quote="Anita*"]
Tara is hartstikke loops en haar ding is zo opgezet het lijkt wel een chimpansee.
[/quote]

;D ;D ;D

Maar de rest is niet grappig, wat vervelend dat ze pijn heeft bij het plassen. Ik denk ook dat het of schraal is, of een blaasontsteking is. Doet ze ook veel kleine plasjes of gaat dat zoals gebruikelijk?
Door ***Bianca***
#738466
Ik zou zeker een blaasontsteking niet uitsluiten.
Als je twijfelt ff wat urine opvangen (ken je de soeplepel methode :)) en naar de DA brengen.
Wel zielig hoor.
Hopelijk is het gauw over.
Door conleeuw
#738492
ik heb in de loop der jaren wel teven gehad die zo enthusiast poetsen dat ze inderdaad de boel een beejte rauw likken, en dat kan inderdaad branden bij het plassen. Ik smeer wel wat, maar dan of Sudocreme (voor baby billetjes) of zink zalf, maar heel dun, niet een leuke taak, maar meestal doe ik het als ik er een tijd bij blijf, dan zorg ik dat ze een uur of twee zeker niet likken, bij mij heeft dat altijd wel geholpen. Blaasontsteking kan ook, maar ik ga meestal eerst er van uit dat het aan de rauwe chimpanzeemuts ligt. Helpt de zalf niet snel, dus binnen een dag of twee, dan ga ik zeker verder zoeken. Bij twijfel kan jij natuurlijk altijd een plasje bij de da brengen  ;)
Door Anita*
#738587
Ze plast niet meer dan normaal en vanmorgen bij de eerste plas heeft ze niet gepiept en de rest van de dag tot nu toe ook niet, ben allang blij het was zo'n zielig gehoor en gezicht maar ik blijf het nog wel in de gaten houden. Is dat trouwens de enige aanduiding op een blaasontsteking?
Veel plassen en piepen of zijn er nog meer aanwijzingen die op een blaasontsteking duiden?
Door roefus
#738591
[quote="Anita*"]
Ze plast niet meer dan normaal en vanmorgen bij de eerste plas heeft ze niet gepiept en de rest van de dag tot nu toe ook niet, ben allang blij het was zo'n zielig gehoor en gezicht maar ik blijf het nog wel in de gaten houden. Is dat trouwens de enige aanduiding op een blaasontsteking?
Veel plassen en piepen of zijn er nog meer aanwijzingen die op een blaasontsteking duiden?
[/quote]

tja, er kan dan wat bloed bij de urine zttten.
Maar dat is toch wel moeilijk te constateren en ook niet direct gebruikelijk (bij een beginnende ontsteking).
Ik denk toch wel dat het van de loopsheid is.
Maar kan geen kwaad om het even in de gaten te houden.
Door Eef+Stippels
#738593
Fijn dat het wat beter gaat. Het is zo zielig als ze zich niet goed voelen.

Ik dacht dat de belangrijkste symptomen zijn veel kleine plasjes doen, een brandend of pijnlijk gevoel bij het plassen en troebele urine, soms met sporen van bloed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door