Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kdecoene
#737186
Een vriendin van mij is heel nieuwsgierig naar de voeding van mijn honden.
Ze weet de voorgeschiedenis van mijn jongste krabben, bijten, jeuk en op den duur niet meer te genieten :(
Met alle gevolgen vandien ab kuur, biopsie en weer nog zwaardere en langere ab kuur tot ik zelf heb beslist om te barfen geen kvv cold turkey overgeschakeld met succes. Alleen nog jeuk als hij iets kan pikken.

Nu haar verhaal is: haar hond (jack russel) staat hoofdzakelijk op rc brokken.
Telkens ze ging wandelen in hoog gras werd haar hond gek van de jeuk aan zijn poten. Nu al zover dat hij hot spots krijgt en zijn huid niet roze maar rood ziet.
Dus zij al een tijdje naar de da spuit hier en daar wat pilletjes en een zak rc hypoallargeen brokken ::)  Ja iets anders kennen ze blijkbaar niet grrr.
Ze vroeg mij om raad en ik zei wat ik zelf zou doen moest het mijn hond zijn.
Ook gezegd dat ik geen da ben en geen wonderen kan verrichten, maar het proberen waard voor ze beginnen te snijden om een biopsie te doen.
Ze is niet het type om fultime te barfen dus kvv aangeraden en erbij gezegd dat hij niets meer mag hebben van commercieel voer of belonigkjes.
Hij krijgt dit nu een week en zijn huid ziet nu roze ipv rood is voldaan na zijn voeding en ze zien zelf verandering in de goede zin.
Maaaaar vandaag terug op controle bij de da, ze belde zonet en ze was er het hart van in en ook wel heel erg geschrokken. Gelukkig had ik haar gewaarschuwd hoe de meeste dierenartsen reageren op rauw voer.
Na heel wat weg en weer gepraat zei mijn vriedin dat ze nu kvv heeft ipv die brokken en dat hij al veel beter is. Reactie als jij kvv heeft aan u hond en u niet houd aan de voorgeschreven brokken kan ik niets meer voor u hond doen als jij in die hocus pocus gelooft u doet maar >:( >:( >:(
Je hebt er geen idee van hoeveel honden ernstig ziek worden en vroeg sterven door rauw vlees te geven >:(
Ze heeft dan maar braaf gezegd weer die brokken te geven >:( >:( :(
Ze vroeg nog maar eens mijn raad omdat ze nu zodanig twijfeld dat ze het niet meer weet.
Ik heb gewoon gevraagd wat bij haar nu goed aanvoelde en wat ze zonder de da speech zou doen en vooral hoe het nu met de hond is.
Ze zal dus tegen de da zeggen dat ze die brokken verder zal geven, maar haar zin doen en verder gaan met de kvv.
Ze zei me ik heb een andere hond sinds hij kvv krijgt hij is voldaan na zijn eten en komt niet meer constant achter eten vragen en vooral hij EET.
Tijdens de training met gekookte kip en lever heeft hij super aandacht.
Gelukkig zijn mijn honden in goede conditie en een goed vb dat rauw toch zo slecht niet is ;)

Ik vind het gewoon schandalig hoe ze de mensen zo manipuleren om toch maar die rot brokken te blijven voeren :(

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de hond beter word en blijft.

Het kan natuurlijk ook nog door graan, een bepaalde vleessoort  of een andere allergie zijn.

Op hoop van zegen ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#737200
Hij kan dan niks meer voor haar hond doen????? gaat ze toch naar een ander....je bent vrij in het kiezen van je da, net zals je vrij bent in het kiezen van je favoriete supermarkt.
Door Eef+Stippels
#737207
Fijn dat het met allebei jullie honden zo veel beter is gegaan!
Als ik haar was zou ik direct naar een andere da gaan, dit is echt te gek voor woorden. Het lijkt wel alsof die da graag wil dat ze elke keer terug moet komen omdat het slecht gaat, in plaats van dat het beter gaat  >:(
Door conleeuw
#737232
ik zou zeggen, laat jou vriendin vooral hier meelezen, en ja, er zijn nog steeds dierenartsen die echt geloven in "hun" brokken ::) als hij vindt dat hij niets voor haar hond kan doen, dan zou ook ik maar naar een ander dierenarts gaan, gelukkig zijn er inmiddels heelwat die KVV niet als uit den boze beschouwen, nog steeds niet genoeg dierenartsten, maar ze zijn er wel.  ;) Je hoef niet bij ze op bezoek te gaan, gewoon de telefoon pakken en in de buurt bellen met de dierenarts praktijken en vertellen dat je KVV voer en dat het beter gaat en dat jij op zoek ben naar een dierenarts die jou hond wil helpen zonder dat je op brokken hoef over te gaan, wedden dat je wel een dierenarts vindt ;)
Door Lizzy
#737244
Ohhwww, zo'n dierenarts kon bij mij echt lachen. Ik lust hem rauw >:(. Overigens kon zo'n DA bij mij echt acuut de allerhoogste boom in en dat zou ik hem ronduit vertellen ook. En ik kwam er nooit meer, dat moge duidelijk zijn. Ik wens graag als klant behandeld te worden. Want ik betaal. En als ie dat niet op kan brengen, zoek ik een ander. Die me wel fatsoenlijk (en dus als klant) behandeld. Wat een klier.

Maar goed, je kunt je vriendin hier naar toe verwijzen. Hier zitten meer dan 4300 mensen die hun hond/kat al sinds jaar en dag rauw voeren. En er is er nog niet 1, in al die jaren niet, dood neergevallen. Dus misschien dat haar dat ook wat vertrouwen geeft.

En deze DA: die mag met liefde gratis lid worden van dit forum. Of mij bellen ;D.
Door judith1967
#737291
>:( :o
Wat een belachelijk opmerking van die da.
Tuurlijk,hij is zijn inkomsten kwijt,maar hij is toch da. geworden om dieren beter te maken en niet slechter!!!!Hij houdt toch van dieren,anders word je geen d.a.

nou die d.a kon bij mij ook lachen,ik had het effe goed in zijn gezicht verteld ook.
Ik zou een andere da. zoeken,dat ten eertse,iemand die wel voor vers is.
Door Eef+Stippels
#737298
judith1967 schreef: >:( :o
Wat een belachelijk opmerking van die da.
Tuurlijk,hij is zijn inkomsten kwijt,maar hij is toch da. geworden om dieren beter te maken en niet slechter!!!!Hij houdt toch van dieren,anders word je geen d.a.

nou die d.a kon bij mij ook lachen,ik had het effe goed in zijn gezicht verteld ook.
Ik zou een andere da. zoeken,dat ten eertse,iemand die wel voor vers is.
Dat zou je wel denken, maar soms (net als in dit geval) twijfel ik daar dus stevig aan.
Door kdecoene
#737315
toen ze vertelde dat zijn huid nu toch al beter is was dat puur toeval zei ze >:(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#737380
Niets van aan trekken!
Ik was vanmiddag even bij de da, en degene met wie ik al eens een stevige discussie over hondenvoer heb gehad, was aan de balie druk bezig, om iemand speciale konijnenbrokken te verkopen. Heel vaag verhaal, die uit de dierenwinkel zouden glad zijn en deze ruw aan de buitenkant of zoiets.  ::)
Kennelijk sprak mijn gezicht boekdelen, want ze keek even heel vuil vanuit haar ooghoeken mijn kant op! :D (ik heb me maar heel wijselijk stil gehouden)
Dit is dus de enige da uit de praktijk, waar ik dus geen afspraak bij maak. ;)
Door Sietie
#737417
haha ja toeval dat zijn situatie was verbeterd, en als ie op die brok van de DA had gestaan, dan was het verbeterd door de brok, dan was het geen toeval zeker ;)....blehhhhhhhh >:( Tja ze willen niet aan hun eigen beurs komen he.... ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#737433
kdecoene schreef: toen ze vertelde dat zijn huid nu toch al beter is was dat puur toeval zei ze >:(
Ach ja tuurlijk ::)  Ik had ooit tijdelijk (was zoekende) een Da en bij alles wat ik deed, of liever gezegt NIET deed stond zij te obstinaat te gillen dat het dan wel allemaal op mijn eigen risico was. Als ik haar dan ter plekke vroeg of het dan HAAR risico was als mijn hond een stevige entreactie zou krijgen als ik wel een enting liet zetten dan was het uh  blu  neuhh dat natuurlijk ook weer niet.  Typisch van die da's die denken dat ze onze lieve heer of heerin zijn en voor het gemak maar vergeten dat we voor hem of haar tien anderen hebben.
Door Boefke
#737555
Angelique schreef:Typisch van die da's die denken dat ze onze lieve heer of heerin zijn en voor het gemak maar vergeten dat we voor hem of haar tien anderen hebben.
Ik stond zelf laatst wel voor een dilemma. Twee jaar geleden heb ik mijn DA gedag gezegd, omdat hij niet met mij mee wil denken. Hij hoeft het niet met me eens te zijn, maar respect voor mijn beslissingen dient hij op zijn minst te hebben. Ipdaarvan kan hij er niet tegen dat ik zelf nadenk, zelf info zoek en zelfstandig beslissingen neem. Mja, vorige week kwam ik thuis en trof ik mijn hond aan met een opgezwollen kop. Ik schrok me rot en wilde direct naar de DA. Geen auto voor de deur, dus moest ik wel naar mijn 'oude' DA. Achteraf bezien heb ik weer twijfels over de behandeling die hij heeft gegeven (prednison). En weer heb ik achteraf na info te hebben gezocht het idee dat zijn diagnose op zijn minst gebrekkig is geweest. Toch kon ik op dat moment niet anders, tenzij ik nog uren had moeten wachten, of met het openbaar vervoer had moeten reizen, of een taxi had moeten nemen ed. Voor niet-spoedgevallen, ja idd: voor hem 10 anderen. Maar hoewel ik een volgend spoedgeval het liefst naar een ander ga, wordt dat als er dan weer geen auto aanwezig is toch wel lastig.
Door Erna
#737596
Maar het kan ook andersom...een da waar je qua kennis en behandeling niet zo'n hoge pet van op hebt maar wel positief tegen over rauwe voeding staat. Dat overkwam ons afgelopen zaterdag. De da kwam voor Luigi en dat was precies de da die ik niet had willen hebben. Ze is altijd zo stuntelig en ik twijfel vaak aan haar kennis omdat ze zo knullig overkomt. Onhandig e.d.

In ieder geval was alles achter de rug en ze vraagt hoeveel honden we hadden. Ik antwoord netjes 11 waarop zij zegt: Oww dan komt het voer zeker per vrachtwagen voor de deur. Dus netjes uitgelegd dat wij geen brokken voeren en het voer zelf bij de slager halen. En ze verbaasde me zeer door te zeggen: Tsja het is wat bewerkelijk maar het is natuurlijk wel het meest natuurlijke voer dat je kunt geven en ook het allerbeste....Mijn mond viel open en ze is een treetje in achting gestegen. (wel met tegenzin maar goed).
Door Caroline A.
#737996
Ach, er zullen altijd wel DA's zijn die erg probrok zullen blijven.
Als de nieuwe generatie maar wat opener wordt voor andersdenkende baasjes is er ook al heel wat bereikt!

Ondertussen gaan wij gewoon door met het barfen en hebben mooie gezonde hondjes.  En onze DA weet niet dat wij barfen en we laten dat voorlopig ook zo...
Door daanentous
#738039
Zo was ik laatst bij de dierenarts voor een weil enting en het eerste wat hij over mijn hond zei was dat ze er zo goed uitzag, jonger dan ze in werkelijkheid is. Maar ik hield mijn mond, want ik had geen zin in een discussie. Toen ging hij ook mijn oppas hond onderzoeken, een brokkenhond (alleen bij mij krijgt ze KVV) en daar constateerde hij wat tandsteen. Ja, zei hij, dat komt omdat ze geen hert meer eten. Dus toen zag ik mijn kans en zei, nou eigenlijk.....de hond die u net zo jong schatte, die eet nog wel zoals het hoort, lamsribben, konijn en kip enzo. "In grote stukken ?" vroeg hij een beetje verbaasd en toen: "ja, dat werkt wel"  en verder helemaal niets. En toen was ik eigenlijk een beetje verbaasd. Het is een hele grote, commerciële praktijk (de eigenaresse is zelfs zakenvrouw van het jaar geworden!), maar er kwam geen preek over brokjes. Natuurlijk wel jammer dat hij er verder ook niet op inging, maar in iedergeval ook geen preek of bangmakerij.

Ook zijn reactie op het feit dat ik alleen een Weil enting wilde terwijl Tous d'r laatste enting nu 3 jaar geleden is viel me mee. Vorig jaar had ik nog een hele discussie met een andere dierenarts uit dezelfde praktijk en was ik bijna weggelopen. Hij sputterde eerst nog wel wat dat er toch nog wel veel Parvo heerste, maar toen ik zei dat ik een Titerbepaling had laten doen en dat ze nog ruim voldoende antistoffen tegen Parvo had en dat ik er dus vanuit ging dat de enting dan wel langer zou werken dan drie jaar zei hij: "ja, dat zou kunnen. eerst was de enting tenslotte maar 1 jaar geldig en nu al drie terwijl er aan de entstof niets is veranderd, dus misschien is dat wel de toekomst, dat we eerst titeren en dan pas enten"
ik ga eigenlijk alleen naar deze praktijk toe als het echt moet, maar als het dan moet, denk ik dat ik de volgende keer maar weer om hem vraag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door