Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#737520
Ben vanmiddag op pad geweest met de honden, kom thuis, Linga gaat in d'r mand liggen en rilt. Ik heb de koorts op genomen, 38,7 graden, dus geen koorts. Ik heb ze net eten gegeven en Linga wil maar een paar happen. De rest laat ze staan. Ze ligt inmiddels weer op de bank en rilt nog steeds. Ze ligt wat te soezen.

Net heeft ze wel even met Pinkel nog in de tuin lopen spelen, dus ik krijg nou ook niet heel erg de indruk dat ze doodziek is ofzo.

Nu ik er goed over na denk, vanmorgen had ze ook al niet echt honger. Ze is wat matjes. Wil wel knuffelen. Heeeeel veeeeeel knuffelen.

Kan dit van d'r schijnzwangerschap zijn? Of moet ik gewoon naar de DA? Of aankijken? Pfft, Linga mankeert nooit wat! Ze heeft nog nooit eten laten staan! Ben echt ongerust!
Door Mevroi Kruim
#737527
Achossie, arme Linga. Beetje niet lekker, de dame.

Ik heb niet echt verstand van ernstig schijnzwangere teven, mijn Jorka was wel behoorlijk schijnzwanger maar dan op een stiekeme verborgen manier.
Maar ik zou nog niet gelijk bij de da op de stoep staan zolang ze geen koorts heeft. Als het erger wordt wel natuurlijk.
Beterschap, Linga!
Door pallas
#737529
Tja,kan van de schijnzwangerschap zijn. Maar elke teef is ook weer anders..ik zou het gewoon nog even aankijken.
Sterkte met je Linga'tje
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#737533
Lizzy, kan ze niks van de straat hebben gegeten waar ze niet lekker van is? Als ze geen koorts heeft, zou ik het nog even aankijken. En als je je beter voelt door een DA-bezoek: dan zou ik gewoon gaan. Weet precies hoe dat voelt: je kent je honden zo door en door dat als er maar íets anders is dan anders, de alarmbellen gaan rinkelen. Terwijl het misschien maar iets kleins is.

Sterkte en een dikke kus voor de dalliemevrouw  :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#737540
Ik vind het wat heftig voor een schijnzwangerschap (het rillen e.d. niet het niet eten). Heb zoiets hier in ieder geval nooit gezien.
Tja, wat te doen...IK zou het zoals je de situatie schetst een avondje aanzien.

Geen rare uitscheidingen?
Door Lizzy
#737544
Inmiddels slaapt ze. Ze rilt op dit moment ook niet meer. Ze heeft geen rare uitscheidingen. Ze heeft ook geen rare dingen in haar bek. Ze heeft vandaag wel wat paardenpoep gegeten maar ja, dat doet ze ook wel vaker. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij heeft ze geen rare dingen van straat gegeten.

Klere, volgens mij kun je ook TE gek zijn op je hond...... Ik raak gewoon compleet in de stress, als mijn Pling niet in orde is.
Door Erna
#737545
De spikkels hebben hier normaal gesproken niet veel last van een schijnzwangerschap maar de basjes daarentegen vertonen alledrie het gedrag wat Linga nu ook laat zien. Niet willen eten, wat lampendig zijn en eigenlijk een algehele malaise.

Ik schrik me ook altijd te pletter maar tegen de tijd dat ik het eng begin te vinden gaan ze plotseling weer eten.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Linga nu niets mankeert. Ik zou, als het aanhoudt, haar toch even na laten kijken zodat je zeker weer dat er niets mis is.
Door Truus
#737547
Lizzy schreef: Inmiddels slaapt ze. Ze rilt op dit moment ook niet meer. Ze heeft geen rare uitscheidingen. Ze heeft ook geen rare dingen in haar bek. Ze heeft vandaag wel wat paardenpoep gegeten maar ja, dat doet ze ook wel vaker. Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij heeft ze geen rare dingen van straat gegeten.

Klere, volgens mij kun je ook TE gek zijn op je hond...... Ik raak gewoon compleet in de stress, als mijn Pling niet in orde is.
Met paardenpoep moet je voorzichtig zijn , ze kunnen een wormenkuur gehad hebben of medicijnen. Overigens kunnen ze met schijnzwangerschap ontzettend mutsen hoor.
Door Lizzy
#737551
Truus schreef: Met paardenpoep moet je voorzichtig zijn , ze kunnen een wormenkuur gehad hebben of medicijnen. Overigens kunnen ze met schijnzwangerschap ontzettend mutsen hoor.
Ja, ik weet het... Maar ja, soms heeft ze sneller een keutel naar binnen gewerkt dan dat ik heb kunnen roepen "LOSSSSSSSSS >:(". Zo ook vandaag....
Door Lizzy
#737552
Erna schreef: De spikkels hebben hier normaal gesproken niet veel last van een schijnzwangerschap maar de basjes daarentegen vertonen alledrie het gedrag wat Linga nu ook laat zien. Niet willen eten, wat lampendig zijn en eigenlijk een algehele malaise.

Ik schrik me ook altijd te pletter maar tegen de tijd dat ik het eng begin te vinden gaan ze plotseling weer eten.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Linga nu niets mankeert. Ik zou, als het aanhoudt, haar toch even na laten kijken zodat je zeker weer dat er niets mis is.
Nou, ik moet zeggen dat ze het echt ernstig te pakken heeft hoor Erna. Vanmorgen weer de hele morgen lopen piepen, weer een handdoek kunnen pikken en die had ze weer stiekem in de gang "aangelegd". Ze ligt dan echt de handdoek tegen haar mega-BB-tieten te drukken en op haar zij de handdoek te zogen.....

Maar ik zit er als een havik bovenop. Mocht ik het vanavond niet vertrouwen: zit ik bij de DA voordat je met je ogen hebt kunnen knipperen. Of anders morgen. Ik pas goed op die smurf :-*. Ohhwww, ze is echt te lief... Ik ga d'r weer ff controleren en kroelen!
Door Erna
#737567
Lizzy schreef: Nou, ik moet zeggen dat ze het echt ernstig te pakken heeft hoor Erna. Vanmorgen weer de hele morgen lopen piepen, weer een handdoek kunnen pikken en die had ze weer stiekem in de gang "aangelegd". Ze ligt dan echt de handdoek tegen haar mega-BB-tieten te drukken en op haar zij de handdoek te zogen.....

Maar ik zit er als een havik bovenop. Mocht ik het vanavond niet vertrouwen: zit ik bij de DA voordat je met je ogen hebt kunnen knipperen. Of anders morgen. Ik pas goed op die smurf :-*. Ohhwww, ze is echt te lief... Ik ga d'r weer ff controleren en kroelen!
En toch zou het kroelen even beperken.  8) Als ze zo zielig is van de schijnzwangerschap dan bevestig je haar alleen maar in haar gedrag. Negeren werkt dan veel beter en dan kan ze niet zwelgen in haar schijndracht.
Door Lizzy
#737573
Erna schreef: En toch zou het kroelen even beperken.  8) Als ze zo zielig is van de schijnzwangerschap dan bevestig je haar alleen maar in haar gedrag. Negeren werkt dan veel beter en dan kan ze niet zwelgen in haar schijndracht.
Ze vindt het ook heeeeeel vervelend, dat kroelen, not ;D

Haar achterste tepels voelen aan als hete kooltjes. Ach germ, ze is echt heel zielig. Ze kwam net een beetje semi-overend, toen Leo thuis kwam (niks voor haar) en ze is zelfs haar dagelijkse nootje niet komen halen. Gatver, dit is echt naar....

Ze heeft 38.4 graden.
Door *Natasja*
#737575
Lizzy schreef: Ze vindt het ook heeeeeel vervelend, dat kroelen, not ;D

Haar achterste tepels voelen aan als hete kooltjes. Ach germ, ze is echt heel zielig. Ze kwam net een beetje semi-overend, toen Leo thuis kwam (niks voor haar) en ze is zelfs haar dagelijkse nootje niet komen halen. Gatver, dit is echt naar....

Ze heeft 38.4 graden.
Ik kan het mis hebben hoor, maar ik vind dat niet goed klinken  :-\ Of is dat altijd als ze schijnzwanger zijn?
Door Erna
#737585
Lizzy schreef: Ze vindt het ook heeeeeel vervelend, dat kroelen, not ;D

Haar achterste tepels voelen aan als hete kooltjes. Ach germ, ze is echt heel zielig. Ze kwam net een beetje semi-overend, toen Leo thuis kwam (niks voor haar) en ze is zelfs haar dagelijkse nootje niet komen halen. Gatver, dit is echt naar....

Ze heeft 38.4 graden.
Don't rub it in he .......niet over het buikje aaien als ze schijnzwanger zijn. Dat stimuleert alleen maar.
Door conleeuw
#737588
het niet willen of nauwelijks willen eten ken ik ook van schijnzwanger, ook het overdreven willen kroelen, ik doe daar ook niet aan mee, kroelen is net wat erna schrijft bevestigend. Alles wat jij omschrijf zou van schijnzwanger kunnen zijn, alleen dat trillen, dat ken ik niet echt. Maar ze heeft geen koorts en heb ook even gespeeld met een van de andere, ik geloof als ze van mij was had ik nog even gewacht, koorts zou ik wel even goed in de gaten houden, maar dat is hier niet aan de orde. wat de hete tepels betreft, een oude boerenraad.... kool in de ijskast zetten, dan de koude koolbladeren er op leggen. Koelt de "ontsteking" af........ of een natte handoek, maar gezien haar relatie met de handoeken.... zou ik denk ik toch kiezen voor koolbladeren ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door