Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#737516
Sinds een week of 6 heeft Nox al vage klachten: Na een fikse renpartij en veel stoeien laar ze daarna haar rechterachterpoot wat hangen, ze zet er zeg maar niet haar hele gewicht op maar zet hem wel gewoon op de grond.
Nou komt een blessure wel eens voor bij behendigheidshonden, dus maar flink oprust dachtem wij.
Wel ff met de da overlegd , maar het waren zó weinig klachten dus dat zou wel overgaan.
Nox dus ruim 4 weken aan de lijn en natuurlijk niet trainen, gaan balletjes enz enz... en da's niet zo leuk voor een werkhond in hart en nieren :(  maar goed het leek wel aardig te gaan, maar ik hield zo m'n twijfels. Dus bij het inentingsbezoelje twee weken terug maar aan de da. gevraagd of ze er evevn heel goed aan wou kijken en dat het misschien van mijn kant gewoon koudwater vrees was.... Nox als een kurketrekken in en uitelkaar en in bochten gelegd die volgens mij écht niet kunnen en: Helemaal niks alles soepel en geen centje pijn.
Opgeluchte baas en dan weer aan de slag: fietsen , lopen, wandelen daarna rustig zwemmen en drie dagen terug voor het eerst weer eens gek laten rennen.
en toen was het weer mis

d.a. gebeld:
nu wil ze foto's van alles: rug heupen knieen enz. en dat door de orthopeed laten beoordelen. :(
Morgen avond gaan we er even heen om alles door te praten.
Misschien nog bloedprikken of naar de fysio?

Getver...het is ook zo ongrijpbaar, ze doet alles(en wíl alles) maar dan afentoe dat voetje net niet op de grond ..BAH

Ik moet er niet aandenken dat er echt wat mis is met haar...ze doet het geweldig op de trainingen en werken is haar lust en leven...ze is nog zo jong......'kan wel janken :'(
Laatst gewijzigd door pallas op do 26 apr 2007, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#737523
Oh bah, wat naar! Van die ongrijpbare 'tja, wat dat nou weer is ..?' dingen, een ramp is het.
Ik duim dat het iets simpels is en snel weer overgaat!
Door pallas
#738096
trimsalon schreef: ik heb wel een goed adres voor je van een fysio?????
Sterkte ;)
we gaan er na het eten heen om alles even goed door te praten, en dan komt fysio ook wel ter sprake.
Vanavond meld ik wel even hoe het gesprek verlopen is en wanner de foto's gemaakt worden.
Door pallas
#738109
trimsalon schreef: komt het niet vanuit zijn rug??
Ja dat kan ook natuurlijk, het probleem is dat we het gewoon niet weten :-\
Gebruikersavatar
Door *Monique
#738113
Met Kay heb ik een aantal jaren geleden ook getobt. Liep kreupel aan een achterpoot, maar DA kon er niet achter komen. Tabletjes, zalfjes, kuurtjes, enz. Maar niets hielp.
Toen ben ik via via aan de fysio gekomen. Die heeft haar onderzocht, en constateerde een bekkenbandblessure. Ze is gericht behandelt en nooit geen last weer gehad :)
Succes vanavond ;)
Door pallas
#738119
trimsalon schreef: Met Kay heb ik een aantal jaren geleden ook getobt. Liep kreupel aan een achterpoot, maar DA kon er niet achter komen. Tabletjes, zalfjes, kuurtjes, enz. Maar niets hielp.
Toen ben ik via via aan de fysio gekomen. Die heeft haar onderzocht, en constateerde een bekkenbandblessure. Ze is gericht behandelt en nooit geen last weer gehad :)
Succes vanavond ;)
dankje :-*
Door Thunder
#738121
Bah,vervelende dingen,je weet dat er iets is,maar je weet niet wat. Veel succes straks en hopelijk is het niks ernstigs!
Door pallas
#738253
Nou we zijn dus net  terug.
Alles even doorgenomen  en ze heeft Nox nogmaals onderzocht. Ze kon nu toch wel duidelijk zien dat ze haar poot ontlast maar het onderzoek gaf geen duidelijke oorzaak aan. Wel was ze wat gevoelig tussen haar teentjes. Volgende week donderdag gaat  ze onder narcose voor de foto's: ruggewervel, heupen knieen en de voetjes, alles gaat op de foto.
Ze neemt contact op met de ortho en die gaat alles beoordelen.
Ze heeft wel gezegd dat er een kleine kans is dat er toch een scheurtje in de knieband zit, maar dat gaat ze onder narcose ook nog eens helemaal bekijken.

Bloed afnemen was niet nodig, als ze aan ontsteking heeft zou ze veel meer pijn hebben dan dat ze nu heeft, dus dat is het niet.

Als er uit de foto's niks komt dan wordt het dus naar de fysio.

voorlopig ziet het er dus niet rooskleurig uit, we wachten het oordeel van de orthopeed dus maar af en dan zien we wel weer verder.
Door tieneke
#738280
Lees dit nu pas,jammer dat die afspraken voor de foto's al gemaakt zijn.
Tien tegen 1 dat daar niet echt iets uit komt en zonde van al dat geld,zoek een goede osteopate die kan je vaak meteen vertellen wat er werkelijk aan schort.
Het kan heel erg goed zijn dat zijn rug of organen niet echt lekker zitten en dan kan de hond zelfs op 4 poten gaan kreupelen.
Sterkte met de patient  ;)
Door pallas
#741102
Nox is onder zeil.
Voor de narcose prikken heeft een andere d.a. nogmaals onderzocht en toen piepte ze dus wel bij het draaien van de knie.
We denken dus een (gedeeltelijke) kruisband ruptuur.
Ook alle andere klachten passen hier goed bij.
Ik mag haar om ong. 12 uur weer halen, misschien kunnen ze dan nog wat meer vertellen hoe het eruit ziet.

ik zie het niet zo zonnig in op dit moment :'(
Didot zoekt het hele huis af en snapt niet waar Nox nu is...zometeen maar even lekker met hem naar buiten: afleiding voor ons allebei.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door