Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#735299
Ik barf nu zo'n 5 maanden en merk dat ik steeds makkelijker wordt.
De percentages die ze krijgen zijn:
Vleesbot 51%
Groente 9%
Divers 5%
Spier 19%
Orgaan 16%

Omdat ik de laatste tijd nogal een vergeet yoghurt e.d te kopen en ook weleens geen groentemix meer heb vul ik dit aan met spiervlees.
Ze krijgen dan ipv 9% groente en 5% divers extra spiervlees.
De pens die ze krijgen is vuil.
Mijn vraag is of ze die diversen en groentemix echt nodig hebben.

Ik kom wel eens mensen tegen op een forum die het onzin vinden om die diversen en groentes te geven maar omdat ik altijd nog volgens het "barfplaats principe" gevoerd heb wil ik graag jullie mening hierover.

Gr. Jolanda
Door Eef+Stippels
#736820
Ik heb ook nog even het meeste doorgelezen en ben er toch wel van overtuigd dat iets groentemix bij de maaltijd gezond is.

Ik heb zelf een aantal weken geen groentemix gegeven en heb het duidelijk aan de vacht gemerkt, een beetje schilferig en wandor heeft zelfs een dun behaarde plek gekregen. Daarnaast wordt er meer gras gegeten.

Maar goed, iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#736868
Ik voer dus geen groente, omdat Joep het niet verdraagt en Joris het niet lust. Ik heb daar erg mee in mijn maag gezeten, omdat ik ook vind dat het erbij hoort. Maar ja, onder deze omstandigheden is het domweg niet te doen.

Daarintegen voer ik wel heel erg afwisselend, zo'n 8-9 verschillende diersoorten.
Door Eef+Stippels
#737262
Dat probleem van niet lusten heb ik hier dus ook. Gistermiddag uren aan het pureren geweest, nu geef ik net de maaltijd, vlees met daardoorheen gemengd groente yoghurt en een eitje, en ze likken alleen het vlees yoghurt en ei eruit  ::) De groente vinden ze vies. Eerder gaf ik ze minder (te weinig) groente en toen aten ze het wel met lange tanden op (ook door het vlees gemengd). Maar nu dat ze het beter proeven laten ze het mooi staan  >:( ;) Ik ben dus nu aan het bedenken wat voor lekkers is door de groente kan mengen dat ze het wel lusten...
Door Robian
#737265
Evelyn schreef: Dat probleem van niet lusten heb ik hier dus ook. Gistermiddag uren aan het pureren geweest, nu geef ik net de maaltijd, vlees met daardoorheen gemengd groente yoghurt en een eitje, en ze likken alleen het vlees yoghurt en ei eruit  ::) De groente vinden ze vies. Eerder gaf ik ze minder (te weinig) groente en toen aten ze het wel met lange tanden op (ook door het vlees gemengd). Maar nu dat ze het beter proeven laten ze het mooi staan  >:( ;) Ik ben dus nu aan het bedenken wat voor lekkers is door de groente kan mengen dat ze het wel lusten...
heb je al eens huttenkase geprobeerd? De heren hier trekken de neus op voor de groente mix tenzij er huttenkase doorzit. Dan is het ineen keer lekker  ::) ;D
Door roefus
#737378
Ik geef  geen 15% groente. Dat vinden ze teveel en bovendien vind ik dat ze het daar hier 'minder' op doen.
Ik geef (denk ik) hooguit 10%, wat neer komt op dagelijks een paar lepels groente. Wel voeg ik ook meestal iets van gemalen pitten, zaden en/of noten toe, soms plukje zeewier, schepje chlorella of iets dergelijks.
Als ik niet teveel aan groente geef, eten ze het gewoon op.
En hoef ik niet vlees gaan te millimeteren om er doorheen te scheppen.
Want daar had ik dus een mega hekel aan, al die mooie lappen versnijden.
Laatst gewijzigd door roefus op wo 04 apr 2007, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bumper
#737400
Ik ben nog niet zo lang bezig met kvv en barf.Maar bij mij krijgen de honden altijd de groente die sávonds over blijven.Kook daarom de groente nooit met zout.Moet ik dan ook nog groente door hun eten doen.
Door *Natasja*
#737424
Robian schreef: heb je al eens huttenkase geprobeerd? De heren hier trekken de neus op voor de groente mix tenzij er huttenkase doorzit. Dan is het ineen keer lekker  ::) ;D
Ja, dat is hier ook de ervaring. Met huttenkase door de groentes likt Benthe zelfs haar bak leeg  :o
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#738955
Ok, ik heb genoeg gelezen. De groentemix ligt weer in de vriezer en we kunnen weer een paar weken vooruit ;)

Het eten van de mix is geen probleem, ze eten het hier ook gewoon "puur" ik dacht me er alleen makkelijk vanaf te maken :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door