Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#737139
Zal even vertellen waarom ik C wil geven .

Ben gisteren met Cathy naar Dorit geweest , ze liep de laatste tijd met regelmaat rechtsvoor kreupel , en had ook achter had ze een vreemde huppel , Dorit constateerde idd een plek achter op haar rug , maar haar grootste zorg was de elleboog rechts van Cathy die wel heel erg pijnlijk was , we gaan eerst 7 dagen Metacam proberen , om tekijken hoe ze daar op reageerd , over 14 dagen moet ik terug komen , ze mag dus 14 dagen niet loslopen , en alleen maar rechte lijnen lopen .

Cathy is  als pup zijnde een keer tegen een lantarenpaal geknalt met haar rechterkant , heel erg hard , ze had zelfs ademhalings problemen toen , maar er is verder nooit naar haar schouder gekeken , denk dat het toch een beschadeging toen al heeft opgelopen .

Heb ook een pot Canoflex mee gekregen , maar daar zit geen C in ( zit wel in glucobest ) daarom wil ik haar nu ook C geven , ben vandaag ook met Probiotica begonnen , omdat ze nu Metacam krijgt .

Hoeveel mg tableten C moet ik kopen , en hoeveel tableten mag ze daar van hebben per dag ?

Gr Jet.
Door Lizzy
#737143
Ik zou zelf niet permanent vitamine C geven. Maar je kunt tijdelijk prima vitamine C geven en zelfs in hoge doseringen. Je zou met 500 mg kunnen beginnen. En eventueel 1000 mg kunnen gaan geven. Je kunt zelfs naar 1500 mg per dag (echt tijdelijk!) maar als ze daar dunne ontlasting van krijgt, moet je terug naar een lagere dosering.
Door Cathy
#737154
Lizzy schreef: Ik zou zelf niet permanent vitamine C geven. Maar je kunt tijdelijk prima vitamine C geven en zelfs in hoge doseringen. Je zou met 500 mg kunnen beginnen. En eventueel 1000 mg kunnen gaan geven. Je kunt zelfs naar 1500 mg per dag (echt tijdelijk!) maar als ze daar dunne ontlasting van krijgt, moet je terug naar een lagere dosering.
Thanks voor het antwoord Lizzy  :)
Ik was ook niet van plan hoor om permanent C te geven , maar omdat er geen C zit in Canoflex wilde ik het nu geven , en daarna een poos op de Glucobest zonder de extra C .

Gr Jet.
Door Lizzy
#737159
Cathy schreef: Thanks voor het antwoord Lizzy  :)
Ik was ook niet van plan hoor om permanent C te geven , maar omdat er geen C zit in Canoflex wilde ik het nu geven , en daarna een poos op de Glucobest zonder de extra C .

Gr Jet.
Het valt me trouwens wel op dat iedereen die bij Aharon komt: gaat met een pot Canoflex weg. En ergens vind ik dat jammer (ben er zelf ook ooit 'ingetrapt') want ik vind Glucobest veel beter werken. Bovendien bevalt mij de gist en de granen die in dit product zitten echt voor geen meter.... En tevens de plantaardige nevenproducten (whatever that may be) niet..... Als ik jou was, zou ik inderdaad weer lekker over gaan op Glucobest, als deze pot handel op is.
Door Cathy
#737163
Lizzy schreef: Het valt me trouwens wel op dat iedereen die bij Aharon komt: gaat met een pot Canoflex weg. En ergens vind ik dat jammer (ben er zelf ook ooit 'ingetrapt') want ik vind Glucobest veel beter werken. Bovendien bevalt mij de gist en de granen die in dit product zitten echt voor geen meter.... En tevens de plantaardige nevenproducten (whatever that may be) niet..... Als ik jou was, zou ik inderdaad weer lekker over gaan op Glucobest, als deze pot handel op is.
Ben het helemaal met je eens Lizzy  ;D

Maar ze vroeg wel of ik zelf iets in huis had , en dat was dus niet het geval , maar als ik terug ga over 14 dagen zal ik Glucobest eens bij haar aanprijzen , en ook vertellen waarom  ;)

Gr Jet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door