Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#734320
We hebben gisteren voor het eerst carnibest gehaald en kregen natuur light mee voor twee dagen en lam en rijst voor 6 dagen .
Met het advies de eerste dagen gekookt water over het eten te doen.

Aangezien ze de vorige keer enorm is gaan overgeven van smuldier pens ben ik toch wat voorzichtiger geworden.
En durf niet meer "cold turkey" haar over te zetten.
(de komplete maaltijd van smudier pens en hart ging wel goed)

Mijn vraag hoe lang gekookt water er over gooien?
Is een dag genoeg ?
Door Boefke
#734451
Als ze echt moeite heeft met de overstap kun je het beter wat langer doen. Zeg een dag of 6. En dan in die dagen afbouwen. Dus de eerste 2 dagen 100% overgieten, de volgende dag 75% en de overige 25% helemaal rauw erdoorheen roeren, de volgende dag 50% enzoverder. Je merkt vanzelf of je nog te snel gaat, dan nog iets langzamer afbouwen. Succes!
Door Magic
#735421
Wel ze krijgt het nu 2 dagen, nog steeds met gekookt water
ze geeft niet over maar het poepen gaat heel moeilijk en een vieze bibs de poep zelf ziet er goed uit kwa kleur klein en hard vermoed ik. Carnibest light is nu op en morgen gaan we over op Carnibest lam en rijst ben zeer benieuwd hoe ze het daar op doet.
Door Eeffie
#735526
Bij Terry moest het overschakelen ook heel rustig omdat hij erg gevoelig op z'n darmen is. Ik heb er 5 weken over gedaan om hem helemaal op rauw te krijgen, maar hij heeft/had dan ook een spastische darm. Hij had grijskleurige harde poep de eerste weken en stonk enorm uit z'n bek. Na een poosje gaat dit weg.

Als je al weet dat je hond gevoelig is dan zou ik het net zo lang overgieten tot zijn ontlasting goed is. Ondertussen kun je probiotica toevoegen (als het eten afgekoeld is) zodat hij toch goede bacterieen binnen krijgt.
Geef het even de tijd, want niet iedere hond reageert hetzelfde.
Succes!  ;)
Door tieneke
#735577
Als de hond dun blijft of het er echt uitspuit...in een pan met klein bodempje kokend water de kvv zeer licht aankoken, zeker de eerste dagen en echt niet anders tot de ontlasting weer vaste vormen krijgt.
Pas als de darmen/maag weer volledig tot rust zijn gekomen de kvv puur natuur geven en indien twijfel overgieten met kokend water.
Door Magic
#735613
Wel ze heeft geen diarhee poept juist minder en het kost meer moeite.

A fijn ik merkte vandaag al dat het eten van Carnibest light
minder graag naar binnen ging ,en zojuist heeft ze overgegeven.
Ze is gelukkig totaal niet ziek.
Ik vind Carnibest light en dus waarschijnlijk Carnibest Natuur niet echt een succes voor haar....

Maar ik heb ook Carnibest lam en rijst mee gekregen
wat in principe lijkt op Enrgique nr4.

Is het verstandig om dat gewoon morgen te gaan geven?
Of kan ik beter het vertrouwde energique nr.4 geven.

Ze heeft geen gevoelige darmen of maag en darm problemen en kan veel merken kvv goed eten alleen sommige variaties minder.
Door Magic
#735971
Wel het viel mij ook op dat ze veel minder poept met Carnibest.
Ik had al Carnibest lam en rijst ondooid en heb dat bij de energique gegeven een paar hapjes als extra.
Blijft het binnen dan krijgt ze het morgen als maaltijd met gekookt water.
We zien wel hoe ze er op reageerd maar ook de Carnibest lam en rijst is vel roze rood in vergelijk met Carnibest light.
Het ziet er echt anders uit dan Enerique ..


Ik heb zaterdag Okugest gehaald is het een goed idee om dat te geven?
Of is dat meer bedoeld voor echte ziekte's
Laatst gewijzigd door Magic op zo 01 apr 2007, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#736098
Nou, Okugest wil zeker ook nog wel eens goed helpen bij diarree ten gevolgen van voedselveranderingen. Dus ik zou het gerust geven, tenminste, als ze dunne ontlasting heeft of misselijk is of moet overgeven.
Door Magic
#742816
Nog even een update geven, Carnibest Lam en rijst daar deed ze het super goed op , Zelfs geen vieze baard.
Nu heb ik wel een paardagen Lizzy's advies gevolgd en Okugest gegeven maar de omschakeling ging goed !!!

Nu is de Carnibest Lam en rijst weer op dus krijgt ze weer Energique nr.4 maar ik twijvel of ik niet blijvend zal over schakelen naar Carnibest..

Dus in iedergeval is er weer een kvv bij die ik kan geven en mee kan afwisselen.


:surrender:
Door Lizzy
#742817
[quote="Magic"]
Nog even een update geven, Carnibest Lam en rijst daar deed ze het super goed op , Zelfs geen vieze baard.
Nu heb ik wel een paardagen Lizzy's advies gevolgd en Okugest gegeven maar de omschakeling ging goed !!!

Nu is de Carnibest Lam en rijst weer op dus krijgt ze weer Energique nr.4 maar ik twijvel of ik niet blijvend zal over schakelen naar Carnibest..

Dus in iedergeval is er weer een kvv bij die ik kan geven en mee kan afwisselen.


:surrender:



[/quote]

Nou, dat is goed nieuws!!
Door doubansluna
#744864
het overzetten is echt heel verschillend per hond...
het kan nog langer....  ;)

Ik heb een klantje met Caveliers en zij is begonnen met een theelepel cb over het voer omdat het overzetten met light ook niet ging ook andere merken kvv niet en er telkens diarree was.
Toen is ze begonnen met een theelepeltje CB erover en na een week 2 theelepeltjes! enzo..... nu gaat het wel goed! ik vond haar doorzettingsvermogen zo ontzettend knap!!!...

Groetjes Debbie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door