Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735286
Even  :offtopic2: in Nederland worden toch helemaal geen krokodillen geslacht? Ik dacht dat al dat vlees wordt geimporteerd, maar misschien heb ik iets gemist.
Door Elise
#735287
Ik heb ook geen idee. Ik weet alleen dat Spike krokodil echt niet te vr*ten vond hihi (en ik vind het zelf ook helemaaaaaaaaal niet lekker blegh)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735288
Elise schreef: Ik heb ook geen idee. Ik weet alleen dat Spike krokodil echt niet te vr*ten vond hihi (en ik vind het zelf ook helemaaaaaaaaal niet lekker blegh)
Het smaakt toch naar kip? Of heb ik dat mis, ik heb het nog nooit gegeten.
Door Elise
#735297
*Dorothea* schreef: Het smaakt toch naar kip? Of heb ik dat mis, ik heb het nog nooit gegeten.
Nah echt niet hoor, het heeft ergens iets vissigs, gelei-achtigs, brrrr. Nu ben ik al helemaal niet dol op vis, maar mijn 3 reisgenoten vonden het ook niet te kanen ;D ;D ;D en dat zijn echt alles-eters. Dus ik geef Spike groot gelijk dat hij het niet op wilde eten
Door Lizzy
#735313
Ik denk dus dat er veel honden zullen zijn die krokodil niet te nassen vinden. Het zijn vlees-eters, krokodillen. En volgens mij eten wolven en honden niet/niet graag een andere carnivoor.
Door Dogshome
#735361
*Dorothea* schreef: Het smaakt toch naar kip? Of heb ik dat mis, ik heb het nog nooit gegeten.
De een zegt het smaakt naar kip, de ander vind het naar vis smaken.
Hier vind onze bulle reu het lekker, de rest niet.
Heb het een keer gegeven, om te kijken hoe ze reagerden.
Maar zou het niet gauw nog een keer doen ;)
Door Anya
#735363
Hoe komen jullie aan krokodillenkarkas? Ik heb het namelijk nog niet gezien in Nederland. Kan mij ook niet herinneren, dat ik het gegeten heb op mjn buitenlandse reizen.
Door Dogshome
#735365
Dommel70 schreef: Hoe komen jullie aan krokodillenkarkas? Ik heb het namelijk nog niet gezien in Nederland. Kan mij ook niet herinneren, dat ik het gegeten heb op mjn buitenlandse reizen.
Soms word het aangeboden, en nu heeft Herby het in zijn lijst staan.
Door Elise
#735378
Dommel70 schreef: Hoe komen jullie aan krokodillenkarkas? Ik heb het namelijk nog niet gezien in Nederland. Kan mij ook niet herinneren, dat ik het gegeten heb op mjn buitenlandse reizen.
In sommige supermarkten verkopen ze peperdure krokodillensteaks. Spike heeft die eens uitgeprobeerd vanwege zijn aparte dieet.
Zelf heb ik het eens in kenia gegeten, brrrrrrrrrr voor mij nooit meer!
Door Lizzy
#735381
Ik moet bekennen dat ik geen enkele reden/nut zie om mijn honden krokodil te voeren. Tenzij ik zou moeten, zoals in de situatie met Spike, zou ik zo'n exotisch diersoort niet eens proberen. Maar ik vind dit echt zo'n diersoort waarvan ik denk "nou, DIT zou een in het wild levende carnivoor nou nooit eten". Geldt dat natuurlijk ook voor koe of paard maar och, er zijn nog wel eenhoevige die de carnivoor in het wild wel zou eten en da's dan nog wel vergelijkbaar.
Door Borke
#735392
De prijs van dat krokodillenvlees lijkt mij behoorlijk laag voor een exotische diersoort, goedkoper dan bijvoorbeeld lamsribben.
Ik vraag me dan ook af wat voor leven die dieren gehad hebben...

Dat kan je je ook afvragen bij de geiten, lammen, runderen etc. die wij aan onze honden voeren, maar die worden toch geslacht hier en die leven ook hier.
Voor mijn gevoel 'klopt' dat meer?
Door cylke
#735439
Hmmm, had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord  :o

Vind het ook niet nodig, eerlijk gezegd, om m'n hond krokodil te geven  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door