Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#735048
Ik wil helemaal over op barf met de heren, ook omdat kvv bij Balou nog steeds niet helemaal het gewenste resultaat geeft.

Nu zit ik me echter af te vragen hoe dat moet op vakantie. Voor Fjurdy is dat geen probleem, die kan ik alles voeren, zowel kvv als Barf.

Bij Balou vraag ik me af hoe ik dit in elkaar moet steken. Het makkelijkste barfmateriaal (kip), daar kan hij niet tegen. Rundvlees wel, maar om hem nou 14 dagen geen bot te geven.

Nu heb ik een tafelmodel koelkastje bij me met een vriesvakje daarin, maar daar kan ik niet voor 14 dagen maaltijden in meenemen.

Ik had al zitten denken om daar alleen bijv. herte en geiteribben in mee te nemen en dan de rest kopen in de supermarkt, maar ja, dan kom je uit op alleen rundvlees.

Hebben jullie nog een idee misschien??
Door ~Joke~
#735057
Ik heb zelf alleen voor Spike, mijn probleemhond, voor 14 dagen vlees bij me.  De andere twee kunnen alles eten  ;)
Door tt-tjes
#735062
Ja, maar hoe doe je dat dan met bot?? Ik ben namelijk met Balou vol goede moed weer begonnen met CB natuur, maar tot mijn spijt krijgt hij er toch weer jeuk van door de kip die er in zit.

Heb jij complete maaltijden bij je? Hoe neem je dat dan mee. Wij gaan naar de camping dus een grote vriezer heb ik niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#735228
Waar ga je naar toe? Mijn ervaring is dat je in het buitenland goed aan barfspul kunt komen. Oke, je bent iets duurder uit maar je hebt zelf ook vakantie niet waar? :)
Wij hebben een klein vriezertje die mee gaat op vakantie, waar in ieder geval 17 rollen CB in kunnen, en de rest koop ik ter plekke ;)
Door Lizzy
#735231
tt-tjes schreef: Ja, maar hoe doe je dat dan met bot?? Ik ben namelijk met Balou vol goede moed weer begonnen met CB natuur, maar tot mijn spijt krijgt hij er toch weer jeuk van door de kip die er in zit.

Heb jij complete maaltijden bij je? Hoe neem je dat dan mee. Wij gaan naar de camping dus een grote vriezer heb ik niet.
Kan hij wel tegen eierschilpoeder? Dan kun je dat als vervanger van bot gebruiken. Voor 2 weekjes kan dat prima.
Door tt-tjes
#735276
Lizzy schreef: Kan hij wel tegen eierschilpoeder? Dan kun je dat als vervanger van bot gebruiken. Voor 2 weekjes kan dat prima.
Nee helaas, daar kan hij niet tegen. Vwb ribben kan ik wel herteribben meenemen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, krijgt hij dan over die 2 weken niet te weinig binnen. Het zou zich dan beperken tot herteribben en rundvlees, of ik zou nog ergens iets van lamsvlees moeten kunnen kopen.

DIt zou dan wel een heel eenzijdig dieet zijn.

Andere dingen kan ik ook niet geven, zoals eitje, hüttenkäse e.d.

Wij blijven in Nederland, dus het buitenland probleem heb ik niet.
Door Lizzy
#735280
tt-tjes schreef: Nee helaas, daar kan hij niet tegen. Vwb ribben kan ik wel herteribben meenemen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, krijgt hij dan over die 2 weken niet te weinig binnen. Het zou zich dan beperken tot herteribben en rundvlees, of ik zou nog ergens iets van lamsvlees moeten kunnen kopen.

DIt zou dan wel een heel eenzijdig dieet zijn.

Andere dingen kan ik ook niet geven, zoals eitje, hüttenkäse e.d.

Wij blijven in Nederland, dus het buitenland probleem heb ik niet.
Voor 2 weken hoef je je helemaal geen zorgen te maken joh. Jij eet toch in de vakantie ook wel eens 2 weken een beetje makkelijk? Ik tenminste wel :D ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735281
tt-tjes schreef: Nee helaas, daar kan hij niet tegen. Vwb ribben kan ik wel herteribben meenemen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, krijgt hij dan over die 2 weken niet te weinig binnen. Het zou zich dan beperken tot herteribben en rundvlees, of ik zou nog ergens iets van lamsvlees moeten kunnen kopen.

DIt zou dan wel een heel eenzijdig dieet zijn.

Andere dingen kan ik ook niet geven, zoals eitje, hüttenkäse e.d.

Wij blijven in Nederland, dus het buitenland probleem heb ik niet.
Twee weken eenzijdig eten kan echt geen kwaad hoor. Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan en me niet teveel zorgen maken. Geniet ervan!

O ik zie net dat Lizzy me voor is...
Door Saskia C.
#735367
tt-tjes schreef: Nee helaas, daar kan hij niet tegen. Vwb ribben kan ik wel herteribben meenemen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, krijgt hij dan over die 2 weken niet te weinig binnen. Het zou zich dan beperken tot herteribben en rundvlees, of ik zou nog ergens iets van lamsvlees moeten kunnen kopen.

DIt zou dan wel een heel eenzijdig dieet zijn.

Andere dingen kan ik ook niet geven, zoals eitje, hüttenkäse e.d.

Wij blijven in Nederland, dus het buitenland probleem heb ik niet.
Aangezien je in Nederland blijft zijn er misschien wel verkooppunten waar je terecht kan voor botten en vlees.
Door ~Joke~
#735443
tt-tjes schreef: Ja, maar hoe doe je dat dan met bot?? Ik ben namelijk met Balou vol goede moed weer begonnen met CB natuur, maar tot mijn spijt krijgt hij er toch weer jeuk van door de kip die er in zit.

Heb jij complete maaltijden bij je? Hoe neem je dat dan mee. Wij gaan naar de camping dus een grote vriezer heb ik niet.
Ik gebruik voor Spike gemalen haaskarkas als calciumbron bij botloos vlees, ik geef nl nooit vleesbotten. Verder heb ik voor hem dan nog gemalen wild konijn, wilde eend en haas mee. Ik maak van het vlees en het gemalen haaskarkas mooie hamburgers. Ik kan ook niet voor 14 dagen in het vriesvakje van de caravankoelkast houden dus de porties voor de eerste dagen heb ik in de koelkast. De koelkast heb ik dan op het koudst en zo kan ik voor 3-5 dagen het vlees in het koelgedeelte wel goed houden. We hebben nu een electrische koelbox gekocht die koelt tot onder 25 graden omgevingstemperatuur. We gaan nu nl 3 weken weg. Ik houd het vlees tijdens het reizen in de koelkast en doe het op de camping aangekomen in de koelbox. Wat ook een optie is om botloos vlees mee te nemen en beendermeel of gemalen eierschaal toe te voegen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door