Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door prissie
#732904
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje niet actief geweest, wel zo nu en dan meegelezen, maar nu heb ik een dringende vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen...
Een collega van mij heeft een friese stabij pup van een maand of 4 en die krijgt nu brokken (geen idee welk merk), maar hij heeft vreselijke honger.
Hij likt heel de dag de vloer af, vreet buiten als ie de kans krijgt alles wat los en vast zit, bedelt als een gek en ook binnen jat ie wat er maar te jatten valt van de honger.
Nu vroeg ze eerst aan mij of ik wist welke brok ze dan het beste kon voeren, waarop ik gezegd heb dat ik geen brokken voer en dat ze dat weet en dat ik daar ook geen advies over ga geven, alleen als ze over kvv of barf advies wil hebben dan kan ze dat krijgen.
Toen heeft ze de dierenarts gebeld met de zelfde vraag en die heeft gezegd dat ze bij moet gaan voeren met sperziebonen.
Allemaal leuk en aardig, maar het werkt geen van allen en vanmorgen zei ze dat ie dr wilde bijten toen ze de bak even weg wilde halen omdat ie zo stond te schrokken.
Ze weet niet zo goed wat ze hier nu verder mee aanmoet, dus wilde ik hier vragen of iemand misschien een kvv weet welke erg goed vult en waar ie wat meer verzadigt en vol van zal voelen.
Zelf heb ik nu in huis carnibest light, natuur en actief.
Daar kan ik best een paar rollen van missen, dus als ik hem 1 van deze smaken zou mogen geven zou dat ideaal zijn, dan snij ik het in porties en ga ik gewoon voor een week of 2 voer brengen en kijken of ie daar minder honger van krijgt.
Ik heb geen flauw idee hoeveel hij op het moment weegt, maar een pup mag tussen de 5 en 10 % van zn lichaamsgewicht aan eten toch?
Ik vermoed dat ie nu rond de 10 kilo is, dan zou ie een halve rol  moeten eten per dag, dus 2x 250 gram, is dat niet erg veel of lijkt dat maar zo?  :o

Groetjes Priscilla.
Door Erna
#732966
Ehmm 4 maanden oud --> 16 weken ....is 10 kilo dan niet wat aan de lichte kant? Een volwassen reu heeft schofthoogte 53 cm. Volgens mij mag hij best wat meer wegen en dus ook meer eten.
Door conleeuw
#732985
:-\ dan heb ik nog een vraagje, zou de pup wormpjes kunnen hebben  :-\ en ik zou zeker ook meer gaan voeren. Kelly van mijn zus was ook een schrok, had een ernstig worm probleem, mede daarom dat ik het vraag. Ook zij kon heel veel eten voor haar formaat, zonder zwaar te worden,  dus meer geven denk ik dan, tenzij de pup te zwaar is dan. En ja, vers is toch beter dan brok  ;)
Door prissie
#734512
Hoi!

Sorry voor de late reactie!
Natuur zou ie dus mogen hebben?
Dat heb ik liggen, dus dat komt mooi uit, ze wil alleen eerst nog een of andere brok proberen die erg goed schijnt te vullen volgens de een of de ander....  :-\
Ze wil niet zo erg aan het vers voer, echt heel jammer, ik heb goed uitgelegd wat het inhoud en dat het echt niet stinkt (tja mensen denken dan allemaal aan pens en vreselijke stank blijkbaar), gezegd hoeveel gezonder het is, enz....
Maar ze durft het nog niet zo goed, want ja het is nog maar een pup en van rauw vlees kun je natuurlijk salmonella krijgen en wormen, enz, enz....  >:(
Ze wil het wel als laatste "redmiddel" proberen, dus stel dat die brok die ze nu gaat proberen toch niet goed vult dan wil ze wel weten wat ik dan voor dr heb, maar ja... het is toch wel een beetje jammer, daar doe je dan zoveel moeite voor.
Ik heb eerst van alles uitgezocht voor dr , dan kauw ik het nog allemaal voor en hoeft ze t alleen maar te geven, maar nee hoor....
De pup is trouwens 15 kilo, dat heb ik nog even gevraagd voor de zekerheid en ook gevraagd of het misschien wormen zouden kunnen zijn, dat was een goeie tip  :D
Maar hij zou volgens haar vorige week nog een wormenkuur hebben gehad, dus dat kon niet.
Ik bemoei me er nu ook niet meer mee, ik ben heel blij met jullie antwoorden en ik weet genoeg, ik trek nu mn handen ervan terug en als ze op hangende pootjes bij me aankomt wil ik nog wel een poging wagen.
Bedankt!

Groetjes Priscilla.
Door Lizzy
#735006
[quote="K@rin"]
Mijn pupjes (6 weken)wegen nu tussen de 5-6 kg en ze eten per pup al 450 gram per dag.
(mix van CB + Rodi)
[/quote]

Uit pure interesse Karin, mag ik vragen waarom je Carnibest mengt met Rodi?
Door K@rin
#735035
[quote="Lizzy"]
Uit pure interesse Karin, mag ik vragen waarom je Carnibest mengt met Rodi?
[/quote]

Omdat ik de ontlasting met alleen CB te zacht vind.
Nu zijn het perfecte "harde" drolletjes, die je zo opraapt.
Per voerbeurt (ca. 850 gram en dat 5x per dag) is het nu ca. 550 gram CB+300 gram Rodi.
Ik bouw de Rodi nu af om zo naar 100% CB te gaan.
Door prissie
#735040
[quote="Ponneke"]
Als ik zo lees......verdenk ik de pup van een panceasinsufficientie, mede het agressieve gedrag.


[/quote]

Hoi!

Ik heb even gegoogled, omdat ik niet precies wist wat het inhield, maar er staat dat dit gepaard gaat met braken en diarree en vooral de diarree, dat dit komt doordat de pancreas niet goed werkt...
Ik lees ook niks over agressief gedrag, maar nou heb ik ook niet echt tijd om alle paginas door te lezen die google geeft, want dat zijn er nogal wat  :D
Heb jij misschien een goede link waar ik hier meer over kan lezen? het is wel intressant namelijk.
Ik heb ook het idee dat de pup niet echt goed groeit, hij is vrij klein voor zn leeftijd, 4 maanden en 15 kilo ongeveer voor een friese stabij, hij ziet er ook klein uit voor zn leeftijd.

Groetjes Priscilla.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door