Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#734882
Ik ben al een tijdje geleden van ahv op barf overgegaan. Ik vind het lastig om genoeg variatie te vinden (moeilijk verkrijgbaar, steeds is alles op als ik bij het slachthuis kom), maar nu heb ik via herby een mooie hoeveelheid besteld. Dit komt morgen binnen en ik heb het volgende menu voor wandor en yindra samengesteld (de hoeveelheden zijn bij benadering, ik weet bijvoorbeeld nog niet hoeveel het konijnkarkas weeg).

Maandag
konijnkarkas (500 gram)

Dinsdag
mix van spiervlees (rund, 250 gr), orgaanvlees (rund, 250 gr), groentemix (300 gr), yoghurt en ei

Woensdag
kipkarkas (400 gr)
sardientjes (300 gr)

donderdag
runderstrot (1 kg)

vrijdag
mix van spiervlees (rund, 250 gr), orgaanvlees (rund, 250 gr), groentemix (300 gr), yoghurt en ei

zaterdag
parelhoen (heel, 400 gr)

zondag
vuile runderpens (1 kg)

Het orgaanvlees zal bestaan uit niertjes, lever, long, hart. Ik geef de volgende diersoorten, geit (geitenrib, niet in bovenstaand weekmenu), rund, konijn, kip, parelhoen, schaap (long) en vis. Ik heb geprobeerd de botten en maaltijden zonder botten om en om te doen, zodat de ontlasting niet te dun wordt.
Wat vinden jullie hiervan?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 30 mar 2007, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#734914
Ik vind het er goed uitzien!
Ik zou alleen niet groentemix met orgaan combineren maar met vleesbot. Juist ivm ontlasting. En ook orgaan met vleesbot.
Door Eef+Stippels
#734971
Dank je!

Ik heb de groente gecombineerd met orgaan/spiervlees omdat dat goed te mixen is. Ik kan de groente niet met geitenrib of karkas etc mengen en ze vinden het niet lekker, dus eten ze het dan niet.  Ze eten de groente alleen als het goed met vlees gemengd is.
Door Lizzy
#734989
Qua percentages kom ik op:

25% vleesbot
35% vlees en vis
29% orgaanvlees
11% groente

Runderstrot heb ik tot vlees gerekend, omdat het nauwelijks bot bevat in de zin van echt bot. Vis heb ik tot vlees/vis gerekend omdat het percentage graat in sardien te verwaarlozen is.

Ik zou zelf minder orgaanvlees en meer vleesbot geven.

Verder ziet je afwisseling er nu prachtig uit! Ze mogen niet klagen!
Door Eef+Stippels
#735217
Bedankt voor de tips!

Ik ben iets te enthousiast geweest met bestellen, heb ook nog 10 kg runderlong besteld dat ik eigenlijk in het menu niet kwijt kan  ::) Dan wordt het helemaal zo veel orgaanvlees. (zie ik zojuist een mailtje van herby dat de long op is  ;D, dat komt goed uit).

Ik had zelf vis apart gerekend en de strotten als vleesbot, toen kwam ik wel wat beter uit  :P.

Ik heb ook (kale) lamsbotten besteld, die ga ik dan bij de spiervlees/orgaanvlees maaltijden geven. Dan is het botaandeel al wat meer. En de week erop krijgen ze geitenrib, dat paste deze week er niet bij. Volgende keer dus wat minder orgaanvlees bestellen (ik word zo hebberig van al die soorten vlees op de lijst van herby, dat ik eigenlijk alles wel wil bestellen  :-[  :)).
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op za 31 mar 2007, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door