Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door reneemettrie
#733929
Mijn vraagje hoort wel niet helemaal tot dit topic maar ik hoop toch op reactie.
Ik ben naast mijn nieuwe woonst een buitenkennel aan het maken voor mijn 4 huskies.
Als bodembedekking heb ik geopteerd voor wit zand, is aangenamer om op te liggen dan stenen.
Kan je natuurlijk niet te lijf gaan met een tuinslang of zo.
Daarom overweeg ik er af en toe water met een ontgeur / ontsmettings produkt uit te gieten.
Vraag me alleen af wat ik zou gebuiken. Uit de supermarkt is vaak niet zo gezond.
Citronella ontsmet, maar is een geur waar honden een hekel aan hebben. Iemand een suggestie?
Door Ponneke
#733949
Nee....kheb geen idee welk produkt ontsmet zonder onaangename geur achter te laten.

Nu is zand niet zaligmakend....in de winter is het steenkoud, ...waarom geen betonnen vloer met houten vlonders.
het vlonder en onderligende vloer is wel af te spuiten......
Tevens is er gevaar dat honden graven in het zand....en zodoende kunnen ontsnappen.
Door geer
#734047
Tasman Kennelreiniger? Is op basis van Tea Tree en zowel ik als mijn honden vinden het prettig ruiken  :)
Door reneemettrie
#734735
Ponneke schreef: Nee....kheb geen idee welk produkt ontsmet zonder onaangename geur achter te laten.

Nu is zand niet zaligmakend....in de winter is het steenkoud, ...waarom geen betonnen vloer met houten vlonders.
het vlonder en onderligende vloer is wel af te spuiten......
Tevens is er gevaar dat honden graven in het zand....en zodoende kunnen ontsnappen.
De kennel staat in de schaduw van het huis - of het daar mag van stedebouw is niet zeker, dus ik leg zeker geen beton. De honden - huskies - hebben beschikking over een iglo die op een palet staat en een trampoline om op te liggen. Tegen het graven heb in een betonmat onder het zand gelegd.
Door reneemettrie
#734737
geer schreef: Tasman Kennelreiniger? Is op basis van Tea Tree en zowel ik als mijn honden vinden het prettig ruiken :)
Waar is dat te krijgen? tea tree is een goed idee, ik kan dat alvast in het water doen. Zit dacht ik ook in natuurlijke producten tegen teken?
Door *wendy*
#734739
Ikzelf gebruik de autoverfrisser van Tasman.
Ideaal spul. Het fijne vind ik eraan dat het geen overweldigende geur achterlaat.

Als de kennelreiniger net zo werkt zou ik het zeker proberen.  :D
Door Mevroi Kruim
#734974
reneemettrie schreef: Waar is dat te vinden? Nooit gezien!?
Kijk eens bij een handel in paardenspul, daar verkopen ze vaak rubber stalmatten. Prima spul!
Door oebaya
#735211
Zand krijg je nooit schoon. Je zal het gewoon regelmatig moeten uitgraven en vernieuwen.
gr.
Nicolette
Door Lil
#736920
Tja wat de honden van de geur vinden weet ik niet, maar ik gebruikte op de tegels altijd dettol om te reinigen, zeker omdat Boris een super gevoelige huid heeft. Ontsmette goed en was huidvriendelijk. Alleen geloof ik dat sommige honden het nogal vinden stinken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door