Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ZsaZSa
#732842
Ik weet niet of er hier een arts op het forum zit of iemand anders die uit eigenervaring kan spreken over leishmania.
Onze hond is in juli 2006 in spanje negatief getest op Erhlichia, Hartworm en Leish. In augustus 2006 is ze naar ons in NL gekomen In sept 06 hebben we haar weer laten testen, alles negatief....
Nu is Erhlichia negatief...maar leish positief.... De titer is 200.
Niet dramatisch dat weet ik ook wel maar toch.Onze DA wil haar alvast om haar nieren te beschermen op een nierdieet van Specific zetten (ze eet CB, dus voelen we daar al niet zo veel voor...). Maar al moet ze gemalen baksteen eten ;) alles om haar gezond te maken (houden).....
Dan heb ik op internet gelezen dat het heel belangrijk is om vroeg met eenb behandeling te starten. Zeker als nier en leverfunkties nog goed zijn en de hond in goede conditie is...Ze is in een bere-conditie. ze loopt dagelijks bijna 3 uur.
Deze week heb ik al de afspraak voor nier- leverfunktie bloedonderzoek.

De behandeling die wij willen is dus Alopurinol en  injecties met Glucantime, dat middel doodt namelijk de parasieten. Dat doet Alopurinol niet. Ze moet dan 1 mnd Glucantime en daarna not 2 - 5 maanden doorgaan met Alopurinol.
Wie weet hier meer van???
Vraag 10 mensen hun mening en ik heb geloof ik al 11 meningen gekregen......
Bedankt....
Door petrap
#734763
Meld je even aan op het buitenlandse hondenforum: www.buitenlandsehonden.nl , daar zitten diverse mensen die inmiddels ervaring hebben met leishmaniose en je daar ook adviezen over kunnen geven. Anita Pennings (AnitaP op het buitenlandse hondenforum) weet veel, zij heeft enkele windhonden gehad met leishmaniose. Als je als zoekterm "leishmaniose" op het forum intikt, krijg je vanzelf wel alle topics. Je zou ook Karin (onder de naam "Mutsie" op Barfplaats) een PB kunnen sturen, zij heeft een hond uit Turkije met leishmaniose.
Door petrap
#734766
petrap schreef: Meld je even aan op het buitenlandse hondenforum: http://www.buitenlandsehonden.nl , daar zitten diverse mensen die inmiddels ervaring hebben met leishmaniose en je daar ook adviezen over kunnen geven. Anita Pennings (AnitaP op het buitenlandse hondenforum) weet veel, zij heeft enkele windhonden gehad met leishmaniose. Als je als zoekterm "leishmaniose" op het forum intikt, krijg je vanzelf wel alle topics. Je zou ook Karin (onder de naam "Mutsie" op Barfplaats) een PB kunnen sturen, zij heeft een hond uit Turkije met leishmaniose.
Sorry, ik zie nu net dat je al op het bhf bent aangemeld :-[.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door