Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#73469
qyan heeft dus sinds maandag of dinsdag een bult aan de zijkant van zijn ribbenkast zitten, aan het einde zegmaar.
dat ding wordt steeds groter :-\
het idee insectenbeet is een beetje over aan het gaan.
het is een vreemd ding: hij begint vreemd en hij is niet rond ???
hij begin dus zegmaar in een ronding en eindigt in een lange sliert, sliert is niet het juiste woord, maar weet niet hoe ik het andrs moet omschrijven.
krijg zelf het idee dat het een lymfenknoop is aan het model te voelen, want zo voelde de lymfen in zijn hals toen ook toen ze op waren gezet.
het zit ook niet los, maar gewoon vast.
een vetbult, zit dat vast of los???

ergens heb ik zoiets, morgen toch maar naar de DA, maar aan de andere kant: die jast er meteen een naald in, dunne naald biopt, waar dan toch weer een onzekere uitslag uitkomt, wat dan vervolgens weer na 2 weken nog een keer moet, en zo verder :-\ :-\ :-\
maar maandag of dinsdag was het dus niet groter als een kleine knikker en kon het toen nog niet goed beetpakken, en nu kan ik het makkelijk beetpakken ??? :-\
Door Lizzy
#73474
Hoi Wendy, verd*rrie zeg, je blijft ook echt aan de gang met Qyan he!

Maar goed, je krijgt natuurlijk niet altijd een onzekere uitslag.... Wij hebben (denk ik) wel een biopt of 15 laten maken maar we hebben 1 keer een onzekere uitslag gehad.

Ik ging er mee naar de DA, maar je weet hoe ik ben met bobbels!
Door qyan
#73477
Lizzy schreef: Hoi Wendy, verd*rrie zeg, je blijft ook echt aan de gang met Qyan he!

Maar goed, je krijgt natuurlijk niet altijd een onzekere uitslag.... Wij hebben (denk ik) wel een biopt of 15 laten maken maar we hebben 1 keer een onzekere uitslag gehad.

Ik ging er mee naar de DA, maar je weet hoe ik ben met bobbels!
jaja, qyan blijft aan de gang,
zei van de week nog tegen diana in een pb, diaan, durf het eigenlijk niet te hard te zeggen, want iedere keer als ik het zeg gebeurd er weer iets ;), maar het gaat weer hartstikke goed met qyan.
e voila :-\ ;D

iedere dunne-naald biopt die tot nu toe is gemaakt bij qyan was de eerste uitslag constant: verdacht van, dus moest het 2 weken later overnieuw :-\
tja, welke uitslag is bij qyan eigenlijk niet telkens verdacht van ::)

heb al grondig geinspecteerd of ie misschien niet weer door zo'n kl... teek is gebeten, of ik ergens anders nog rare bulten voel, opgezette lymfen, maar dat gelukkkig allemaal niet kunnen ontdekken.
Door Eidos
#73500
Verdorie Wendy... Het is ook echt altijd wat he !! Ik zou als ik jou was toch echt even naar de DA gaan hoor... kunnen ze tenminste uitsluiten dat het niet iets ernstigs is.

Succes en knuffel voor qyan !
Door Lupa
#73504
groeit zo een bult niet te snel om een enge bult te zijn?
Mischin is het vocht ophoping doordat er iets vreemt in gegaan is, een zaadje bv, of vuilgheid.
ik zou wel het even laten na kijken.
Laatst gewijzigd door Lupa op do 01 apr 2004, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#73508
Ik vind de vorm ook wel erg raar, ik denk dat als mijn hond zo'n bult had, die ook nog steeds goter werd, ik toch maar even met hem naar de DA ging.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#73526
De lymfklieren zitten meer in zijn oksel, net achter zijn voorpoot. En als het zo snel groeit is het meestal een ontsteking. Geen wondjes of gaatjes te vinden?
Ik zou er toch maar even naar laten kijken.
Door qyan
#73539
we komen net terug van de DA ;)
idd geen lymfenklier gelukkig :D
wat het wel is ???
- kan een allergische reactie op een beet zijn, heeft ie al 1x eerder gehad. die bult bleef toen ook groeien. was ook vorig jaar in het voorjaar. heeft er 2 tot 3 weken gezeten toen.
- kan een vetbult zijn
- kan een gezwel zijn
- kan idd ook een ontsteking zijn.
- kortom, alles kan

er is nog geen biopt genomen.
ze wilde wel een AB kuur mee geven (voor geval het een ontsteking zou zijn), maar die heb ik vriendelijk geweigerd.
als het een ontsteking is wil ik liever kijken of zijn lichaam het zelf kan overwinnen want anders wordt de de tweede AB kuur in nog geen maand tijd :-X
dus liever niet.
voor het geval het een ontsteking is en toch weer weerstands gerelateerd ga ik maar weer ff echinacea geven, je weet maar nooit ;)
maandag of dinsdag moeten we ff bellen of het al kleiner is geworden, hetzelfde is gebleven of dat het nog groter is geworden.
als het kleiner wordt hoeven we niet terug te komen.
als het hetzelfde blijft of groter wordt moeten we terug komen en wordt er een biopt genomen.
pffffff afwachten maar weer dus
Door qyan
#73540
Eidos schreef: Verdorie Wendy... Het is ook echt altijd wat he !! Ik zou als ik jou was toch echt even naar de DA gaan hoor... kunnen ze tenminste uitsluiten dat het niet iets ernstigs is.

Succes en knuffel voor qyan !
qyan geeft een :P :P :P :P terug
Door crutz
#73557
ships zeg >:( idd net nu het de goede kant op leek te gaan

duim voor je voor een allergische reactie op een insectenbeet oid, dan gaat het allemaal nog wel meevallen ;)
Door Lizzy
#73560
Pfff Wendy....., heel veel sterkte maar weer! Laten we hopen dat deze bobbel vanzelf weggaat en een ontsteking-kje is die hij zelf overwint!
Door qyan
#73561
crutz schreef: ships zeg >:( idd net nu het de goede kant op leek te gaan

duim voor je voor een allergische reactie op een insectenbeet oid, dan gaat het allemaal nog wel meevallen ;)
ik zeg het voortaan ook echt niet meer als het goed gaat >:(
van nu afaan als het goed gaat zeg ik: het gaat helemaal NIET goed met qyan.
dan weten jullie dat ook weer, als ik dat zeg gaat het goed :P

maar ja, misschien is het idd iets heel onschuldigs en maak ik me weer veel en veels te druk ;)
we wachten af
Door qyan
#73562
Lizzy schreef: Pfff Wendy....., heel veel sterkte maar weer! Laten we hopen dat deze bobbel vanzelf weggaat en een ontsteking-kje is die hij zelf overwint!
ik mag het hopen ja :-\
of idd een allergische reactie op een insectenbeet die hij al eerder heeft gehad.
maar a.u.b geen gezwellen ed >:( >:( >:( dat willen we niet.

maar zoals gezegd: misschien maak ik me weer veels te druk ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#73592
Wendy is die bult een zacht iets zeg maar een soort kwaddel (stom woord maar als het zoiets is zeg je ja....perfect woord voor dit een kwaddel) het is een sompige bult.Eden van mij heeft dat ook gehad eigenlijk heeft die ze over haar hele hals en zijkant ribben gehad .
Het bleek dus een reactie te zijn op een hommel steek,ze vond het geweldig om als die langsvlogen er snuffelend achteraan te lopen en ze dan even tussen de lippen vast te pakken :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door