Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ZsaZSa
#734623
Ik heb een misschien rare vraag.
ZsaZsa is in juni 2006 in Spanje negatief getest op Leish, in september bij ons ook negatief.
In januari zijn we overgegaan op CB en nu is ze postief getest. Titer was 200. Alle andere waarden waren goed.
Alleen ureum iets hoog, maar dat is heel normaal op rauwvoer zei DA en ze is pro rauw en pro weinig en selectief enten. Dus hier absoluut geen probleem
Alleen....die titer. Buiten kijf staat dat ZsaZsa in contact is geweest met Leish, maar VetMedLab in DL zei dat het mogelijk is (ze waren heeel voorzichtig) dat het hele afweer gewoon wat alerter is met een natuurlijke voeding.
En OMDAT ze ooit besmet is geweest, zijn de anti-stoffen aanwezig in haar lichaam (zoals ook bij ons met bijv. mazelen vanwege de enting die we ooit gehad hebben).
En dus door die natuurlijke voeding is haar afweer wat alerter en daardoor de anti-stoffen weer aantoonbaar......
Mijn DA wist er ook niet veel van te maken.....ze wist het niet....
Maar ze stelde voor om de hond bijvoorbeeld tot de volgende test over 3 maanden over te zetten op een brok......
Nou weet ik wel dat jullie allemaal anti-brok zijn....die discussie gaat het nu niet om.
Wat ik wil weten is weten jullie of hebben jullie ervaring met een "alerter"afweer omdat de hond een natuurlijke voeding krijgt (als het zo was vond de DA het trouwens perfekt en was ze enthousiast..).
Bedankt alvast voor het meedenken......
Door Lizzy
#735264
Ik kan me voorstellen dat een afweer alerter wordt van verse voeding. Maar of dat een negatieve uitslag om kan doen laten slaan in een positieve? Ik weet heel weinig van Leish., maar als een hond in contact is geweest met de ziekte, draagt ze het dan sowieso bij zich ofzo? Zonder dat dit direct aan de titer te zien hoeft te zijn?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735271
Wat een vaag verhaal. Is de test 3 keer door hetzelfde laboratorium gedaan of is de laatste door een ander lab gedaan?

Ik vind het een beetje vaag dat de carnibest verantwoordelijk zou zijn voor de positieve uitslag.
Als de antilichaamproductie komt door de verse voeding dan snap ik wel waarom ze adviseren om over te gaan op brok. De geproduceerde antilichamen zijn namelijk niet effectief tegen Leishmania maar richten juist veel schade aan zoals bloedarmoede, slechte bloedstolling, gewrichtsontstekingen en nierontsteking.
Hm lastig hoor  :-\ , misschien toch maar even op brok zetten en hertesten?
Voordat je overgaat op brok nog een keer testen? Misschien hebben ze wel een fout gemaakt.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door