Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bullmastiff gek
#734335
Hoi

Sprak onlangs een collega op mijn werk,, die aan me vroeg wat te doen?
Zij voerd haar kat sinds kort een nieuw soort kattevoer,, van een bekende dierenvoederfabrikant.
Waar niks aan chemische dingen in zou zitten.
Nu heeft haar kat sinds ie dit voer krijgt,,, een hele ontstoken bek rondom dus,, en uitslag rond zijn bekkie. Haar vraag was of ze ondanks dat ze dit gebruikt had,, terug kon gaan naar de winkel. Tuurlijk heb ik gezegd, en ik heb haar aan geraden om geen genoegen te nemen met een antwoord als ,, dat kan niet , of het lijkt me stug.... Nog nooooit geen klachten gehad en we verkopen het aan zoveel mensen.. Laat me niet lachen!! ;D ;D

Ik heb tegen haar gezegd dat ze ook de fabrikant van bovengenoemd voer een e-mail moet sturen, Onafhankelijk van het antwoord dat ze van de winkel krijgt.
Gebruikersavatar
Door Dian
#734340
Bullmastiff gek schreef: Hoi

Sprak onlangs een collega op mijn werk,, die aan me vroeg wat te doen?
Zij voerd haar kat sinds kort een nieuw soort kattevoer,, van een bekende dierenvoederfabrikant.
Waar niks aan chemische dingen in zou zitten.
Nu heeft haar kat sinds ie dit voer krijgt,,, een hele ontstoken bek rondom dus,, en uitslag rond zijn bekkie. Haar vraag was of ze ondanks dat ze dit gebruikt had,, terug kon gaan naar de winkel. Tuurlijk heb ik gezegd, en ik heb haar aan geraden om geen genoegen te nemen met een antwoord als ,, dat kan niet , of het lijkt me stug.... Nog nooooit geen klachten gehad en we verkopen het aan zoveel mensen.. Laat me niet lachen!! ;D ;D

Ik heb tegen haar gezegd dat ze ook de fabrikant van bovengenoemd voer een e-mail moet sturen, Onafhankelijk van het antwoord dat ze van de winkel krijgt.
Mag je hopen dat je daar wel een positieve reactie van krijgt. Mijn hond heeft een tijdje terug voor het eerst Duck gegeten, 2 verschillende smaken, en werd er hardstikke ziek van. Fabrikant gebeld: "kan niet wij hebben nog nooit klachten gehad hierover". Ja, hallo, waarschijnlijk melden de meeste mensen niets, maar kopen het product niet meer. Dan krijg je zo'n reactie  >:(
Door Suzan54
#734810
Meld je eens bij verschillende medewerkers van dezelfde winkel met hetzelfde probleem. Wanneer ze dan blijven stellen dat je de eerste bent die met die klacht komt, wordt je heel snel duidelijk dat je als klant niet serieus genomen wordt. Pas wanneer de ellende niet meer te ontkennen valt, dan pas worden er maatregelen genomen.
Het werd van de week in de kranten duidelijk beschreven: de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie zijn de twee grootste geldmakers ter wereld en ieder radartje daarin moet het spel meespelen.

Punt is wel dat niet iedere kwaal door fout voer veroorzaakt wordt. Je dier kan er wel gewoon overgevoelig voor zijn. Ik moet mijn hond ook geen varkensvoer geven of één van mijn katten teveel fabrieksvoer. Dan krijgt ze geheid uitslag.

Toen er in Amerika onlangs bekend werd gemaakt dat er diervoeding niet in orde zou zijn en partijen werden teruggehaald, wilde ik niet geloven dat het echt zo ernstig zou zijn. Dus wel. Er wordt willens en wetens echt afval in voeding verwerkt maar tot een bepaalde norm. Helaas zijn ze deze keer te ver over de norm gegaan. Dat is ook dat Nederlandse bedrijf in Veghel overkomen. Die hadden een partij diermeel uit Zwitserland ingekocht. In die partij zat vele malen teveel antibiotica waardoor de katten verlamd raakten.

Wat heerlijk dat wij nu d.m.v. internet heel snel met elkaar in contact kunnen komen om te checken of anderen ook tegen hetzelfde probleem aanlopen en elkaar indien nodig kunnen waarschuwen. Als consument zijn we er wel op vooruit gegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door