Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bea
#734226
Ik heb kalfskraakbeen met een beetje vlees eraan. Waar moet ik dat nu bij rekenen. En zit er iets van voedingsbron in kraakbeen of zal ik het maar gewoon als recreatie(bot) rekenen.
Door Lizzy
#734291
Ziet het er een beetje zo uit? (dit is lam maar ik bedoel dat beetje donkere kleur bot wat een beetje broos is):

Afbeelding
Door Lizzy
#734778
bea schreef: Nee het is echt alleen maar kraakbeen met wat vlees. Het is wit.
Is het ook zacht?

Ik zou dat namelijk niet echt als calciumbron meerekenen.
Door bea
#734908
Lizzy schreef: Is het ook zacht?

Ik zou dat namelijk niet echt als calciumbron meerekenen.
Niet???
Ik dacht dat ik het dan net als bot kon rekenen. :-[
Door Lizzy
#734936
Nou, als het van dat zachte buigbare spul is, zoals in runderstrot, zou ik er zelf niet op willen vertrouwen dat er voldoende calcium in zit. Maar, ik neem aan dat je toch ook andere vleesbotten voert dan alleen deze kalfskraakbeenderen? In dat geval (als je gewoon een lekker ruim percentage voert en niet alleen maar kalfskraakbeen), dan komt het allemaal niet zo krap en kun je het gewoon tot vleesbot rekenen hoor.
Door roefus
#735112
bea schreef: Sommige stukken zijn zacht andere weer hard daar kauwen ze goed op.
Ik heb kalfshakken gekocht, maar nog niet geprobeerd, ze liggen nu te ontdooien.
Ik schatte in dat het een soort kraakbeen zal zijn, maar dat moet ik nog zien.
Als het kraakbeen is, dan zie ik het als een soort runderstrot, een soort 'halve' calciumbron.
Ze krijgen voor de rest genoeg botten, dus ik zie het als een leuke afwisseling, wellicht niet optimaal qua calcium, maar altijd leuk voor erbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door