Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#73423
is dit bij iemand bekend? verkrijgbaar bij jordens hippo: panacur 2,5%

Sterk werkend - met Fenbendazole -, gemakkelijk in het gebruik ontwormings product. Geschikt
voor volwassen honden, katten, dragende teven of poezen, puppies en kittens.

zou wel mooi alternatief zijn voor drontal...
Door Lupa
#73425
nee ik ken het niet want ik ontworm en ontvlooi mijn honden niet al 4 jaar niet.
voor de simpele reden dat het niet nodig is.
Laatst gewijzigd door Lupa op do 01 apr 2004, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#73430
Lupa schreef: nee ik ken het niet want ik ontworm en ontvlooi mijn honden niet al 4 jaar niet.
voor de simpele reden dat het niet nodig is.
ben ik het wel mee eens, is ook niet altijd nodig. Maar het leek me wel wat om het als 'natuurlijk' alternatief in mijn hondenboek te noemen. Wil dan wel weten of het echt iets is anders laat ik het.
Door Lizzy
#73435
Fenbendazole is geen natuurlijk middel en deze stof zit in veel ontwormingsmiddelen (ook bij wormen bij varkens, vogels, etc):

Fenbendazole is a benzimidazole anthelmintic, that has broad spectrum, and a wide safety margin.

It binds to 3-tubulin astructural protein that blocks polymerization of tubulin into microtubules, which damages the integrity and the transport function of cells in parasites. The reason behind the wide safety margin is due to its infinity to the parasitic tubules rather than mamilian.

The drug is minimally absorbed after it is given orally. It is metabolized to the active compound oxfendazole sulfoxide and sulfone.

Fenbendazole is excreted in the feces and urine.

Indications:
For use in the removal of ascarids, hookworms, tapeworms, pinworms and roundworms.

Drug Interactions or Contraindications:
Fenbendazole is not recommended to be given concurrently with bromsalan flukicides due to the possiblity that it can cause abortions in animals.

Adverse Reactions:
May cause hypersensitivity.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 01 apr 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#73457
ehhh ja maar zal ik het aanraden in mijn boek of juist niet? Drontal is ook niet natuurlijk. En misschien is panacur toch net een tikje minder schadelijk? Weet niet hoor, misschien beter weglaten?

wat giardia is weet ik niet. Zal er idd in de zoekmachine naar zoeken.
dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#73460
Ervaringsgewijs is Drontal een van de veiligste ontwormmiddelen. Alleen Dolthene is beter en veiliger. Dus als je toch chemisch moet ontwormen dan liefst met Dolthene of Drontal.
Door SHIVA
#73790
Op flubenol braken mijn honden en zijn ook 2 dagen niet lekker
op drontal geen reactie
dus als ik iets geef is het drontal
gr shiva
Door Lizzy
#73975
Toch gek dat mijn DA zei dat Flubenol minder schadelijk voor de lever was.... ik zal toch eens bij hem navragen waarom hij dat vindt!
Door Anna Penta
#74020
Lizzy schreef: Toch gek dat mijn DA zei dat Flubenol minder schadelijk voor de lever was.... ik zal toch eens bij hem navragen waarom hij dat vindt!
He Lizzy, zou graag het antwoord van je vernemen. Alle (betrouwbare) info kan ik gebruiken :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door