Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wendy (boxer gek)
#733079
Hoi Hoi,

Ik heb een vraag en hopelijk weten jullie hier een antwoord op.

Wij hebben ons een tijdje terug op de lijst laten zetten bij een fokker. Nu zijn ruim een week geleden de pups (boxer) geboren (2e nest van de teef).
Nu is alleen daarna gebleken dat de teef amper tot geen melk heeft. En de fokker geeft ze nu dus de fles.
Er zijn helaas al 3 pups (teefjes) overleden omdat ze volgens hem een te laag geboorten gewicht hadden (waren ca 250 gr bij de geboorte, was een nest van 7 pups). En een ander teefje geeft hij 40% kans dat ze het red.

Maar nu is mijn vraag, heeft dit invloed op het karakter van de pups? Want ik hoor van een heleboel mensen dus nu dat ik van dit nest geen pup moet nemen. Mede doordat dit soort pups een andere houding hebben tegenover mensen. En raden dit af omdat er hier ook nog 2 kleine kids (2 en 6 jr) rond lopen.

Verder staat deze fokker wel goed aangeschreven hoor, dus het is absoluut geen vage broodfokker.

Graag jullie ervaring en advies.

Alvast hartelijk bedankt.
Door Lizzy
#733093
Poeh. Ik ben geen fokker. Maar ik vrag me af: de moeder heeft te weinig melk maar voed ze de pups wel zelf op? Want bij mijn weten maakt het dan weinig verschil, of de pups geflest zijn of niet (als de moeder ze wel opvoed). Volgens mij maakt het wel uit wanneer de pups geen moeder in de buurt hebben gehad.
Door charmed
#733096
Ik heb bierpap gemaakt voor Whisper toen ze te weinig melk had, en daarna bulkte ze van de melk :) Ze had zelfs te veel

Gr. jacqueline
Gebruikersavatar
Door Angelique
#733097
De houding ten opzichte van mensen zou alleen maar beter kunnen worden omdat ze veel in handen zijn. Als moeder er gewoon bij is en de andere pups ook dan zie ik geen enkel probleem om daar een pup van te nemen. Zelfs een eenlingpup kan tot een hele normale hond uitgroeien.
Door kaszi
#733241
Zie helemaal geen probleem als de pups dan ook samen worden grootgebracht met de moeder en in kontakt komen met andere honden.  Zelf heb ik al een paar keer pups moeten bijvoeren en zelfs flessen. Het zijn sociale honden geworden die graag met mensen en honden in kontakt komen. 
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#733500
Ik ben het helemaal met Angelique eens dat een pup die met de fles is grootgebracht geen nadelige gevolgen heeft ten opzichte van andere pups.Ik heb het een half jaar geleden aan den lijve ondervonden (eenling pup met de fles grootgebracht) De moeder had geen melk en de pup is prima grootgebracht op flessemelk.Een pup hoeft daar helemaal niet aan dood te gaan.Jaren geleden heb ik op dezelfde manier een Duitse Herderpup groot gebracht.Ze is uitgegroeid tot een hele mooie en gezonde hond.
Door Wendy (boxer gek)
#733559
Bedankt voor jullie reactie's.

Ik twijfwel om eerlijk te zijn nog steeds, mede doordat:

Wij als laatste op de lijst stonden, dus hij in eerste instantie niet kon zeggen of er genoeg pups beschikbaar zouden komen. Toen bleek dat er 7 pups waren, was dit geen probleem.
Maar ondanks er nu 3 zijn overleden zijn er nog steeds pup beschikbaar. Dus er hebben al div. mensen afgehaakt.

Ik toevallig met een kennis heb gesproken die zelf al jaren honden fokt (en een eigen hondenschool heeft) het dus ook af raden. Ze zegt niet dat het gebeurt maar dat het wel vaker gebeurd. Dat ze dus minder respect hebben tegenover de mensen (dit komt pas later uit). En ze zou zelf nooit zo'n pup kopen.......

Maar wat ik van de fokker heb begrepen en op de foto's heb gezien (krijgen we iedere week nieuwe) zijn ze gewoon bij hun moeder. Ze krijgen nu iedere 3 tot 4 uur de fles.
Door Erna
#733564
Ik denk dat iedere fokker weet dat van de wachtlijst die hij of zij voor de geboorte heeft er altijd minstens de helft afvalt. Mensen blijken al ergens anders een pup gekocht te hebben, of willen opeens een ander ras of zien het helemaal niet meer zitten enz enz. Ik geloof niet dat het te maken heeft met het feit dat de pups met de fles gevoerd worden.

Er zal met de pups niets mis zijn doordat ze met de fles gevoerd worden. Dat gebeurt hier ook weleens en nog nooit een pup gehad die daardoor fout reageert.

Maar goed, als je twijfelt moet je het gewoon niet doen. Je zult bij ieder vreemd of onverwacht iets het verband proberen te leggen met de fles. Niet eerlijk tegenover de pup en ook niet tegenover de fokker.

Als ik voor mezelf mag spreken: Ik verkoop liever ook geen pups aan mensen die twijfelen. Dikke kans dat het mis gaat en dan wacht ik liever op iemand die wel volledig voor een pup gaat.
Door *Natasja*
#733573
Ben je al bij de pups wezen kijken? Dan kun je met eigen ogen zien hoe het in zijn werk gaat, en kun je altijd nog een beslissing nemen.
Door Lizzy
#733592
Erna schreef: Ik denk dat iedere fokker weet dat van de wachtlijst die hij of zij voor de geboorte heeft er altijd minstens de helft afvalt. Mensen blijken al ergens anders een pup gekocht te hebben, of willen opeens een ander ras of zien het helemaal niet meer zitten enz enz. Ik geloof niet dat het te maken heeft met het feit dat de pups met de fles gevoerd worden.

Er zal met de pups niets mis zijn doordat ze met de fles gevoerd worden. Dat gebeurt hier ook weleens en nog nooit een pup gehad die daardoor fout reageert.

Maar goed, als je twijfelt moet je het gewoon niet doen. Je zult bij ieder vreemd of onverwacht iets het verband proberen te leggen met de fles. Niet eerlijk tegenover de pup en ook niet tegenover de fokker.

Als ik voor mezelf mag spreken: Ik verkoop liever ook geen pups aan mensen die twijfelen. Dikke kans dat het mis gaat en dan wacht ik liever op iemand die wel volledig voor een pup gaat.
Dit is precies exact 200% mijn idee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#733630
Wendy en Kiki schreef: Bedankt voor jullie reactie's.

Ik twijfwel om eerlijk te zijn nog steeds, mede doordat:

Wij als laatste op de lijst stonden, dus hij in eerste instantie niet kon zeggen of er genoeg pups beschikbaar zouden komen. Toen bleek dat er 7 pups waren, was dit geen probleem.
Maar ondanks er nu 3 zijn overleden zijn er nog steeds pup beschikbaar. Dus er hebben al div. mensen afgehaakt.

Ik toevallig met een kennis heb gesproken die zelf al jaren honden fokt (en een eigen hondenschool heeft) het dus ook af raden. Ze zegt niet dat het gebeurt maar dat het wel vaker gebeurd. Dat ze dus minder respect hebben tegenover de mensen (dit komt pas later uit). En ze zou zelf nooit zo'n pup kopen.......

Maar wat ik van de fokker heb begrepen en op de foto's heb gezien (krijgen we iedere week nieuwe) zijn ze gewoon bij hun moeder. Ze krijgen nu iedere 3 tot 4 uur de fles.
Tja, je moet zelf weten wiens advies je opvolgt en als je het advies van je kennis degelijk vind dan ga je daar in mee.  Ik ben het verder met Erna eens, mensen vallen om tig redenen af en uiteraard kun je ieder hikje en akkefietje later terugvoeren op dat flesje, maar ik vind het erg ver gezocht. Maarja, ik heb dan ook geen hondenschool ::)
Door Wendy (boxer gek)
#733663
Nou ja ik ben eerlijk gezegt door haar gaan twijfelen. Omdat ik hier zelf ook geen ervaring mee hebt.

Kijk ik bekijk het ook het oogpunt van de hond als jullie snappen wat ik bedoel.
Want je koopt een hond met het doel om het de rest van zijn leven bij je te houden. Maar als door de flesvoeding er een kans bestaat, dat ze idd dat soort gedrag kunnen krijgen en het gaat hier niet meer....Daar moet ik niet aan denken.
Maar doordat ik er verder weinig info over kon vinden op internet, stelde ik hem hier.

En om dan gelijk te roepen dat de fokker beter geen pup aan mij zou kunnen verkopen omdat ik twijfel vind ik kolder. Sorry hoor dat ik twijfelde omdat na te vragen.

@ Natasja,
Nee we zijn nog niet bij de pups wezen kijken omdat ze nog geen 2 weekjes oud zijn. Dit mag pas vanaf dat de pups 3 wk zijn. En met 6 weken mag je er eentje uitkiezen in overleg met de fokker.
Door Lizzy
#733687
Wendy en Kiki schreef: Nou ja ik ben eerlijk gezegt door haar gaan twijfelen. Omdat ik hier zelf ook geen ervaring mee hebt.

Kijk ik bekijk het ook het oogpunt van de hond als jullie snappen wat ik bedoel.
Want je koopt een hond met het doel om het de rest van zijn leven bij je te houden. Maar als door de flesvoeding er een kans bestaat, dat ze idd dat soort gedrag kunnen krijgen en het gaat hier niet meer....Daar moet ik niet aan denken.
Maar doordat ik er verder weinig info over kon vinden op internet, stelde ik hem hier.

En om dan gelijk te roepen dat de fokker beter geen pup aan mij zou kunnen verkopen omdat ik twijfel vind ik kolder. Sorry hoor dat ik twijfelde omdat na te vragen.

@ Natasja,
Nee we zijn nog niet bij de pups wezen kijken omdat ze nog geen 2 weekjes oud zijn. Dit mag pas vanaf dat de pups 3 wk zijn. En met 6 weken mag je er eentje uitkiezen in overleg met de fokker.
Nou, het was niet te bedoeling dat je boos zou worden hoor! Maar het is toch voor jezelf ook niet fijn, om te twijfelen? Het hoort toch gewoon lekker 200% goed te zitten tussen jouw gevoel en de pup?
Door Wendy (boxer gek)
#733715
ik snap wat je bedoeld hoor Lizzy, maar het stond er naar mijn idee een beetje raar.  Want voor mij kwam het over, ik wilde graag iets nazoeken erover of dat idd allemaal echt waar is wat er verteld wordt. En dan krijg je zo'n antwoord. Sorry dat schoot bij mij ff verkeerd. Want ik wil zelf gewoon het beste voor de hond/pup.

Hahaha maar de fokker heeft wel een min puntje hoor. Hij is niet voor KVV of Barf.
Hahaha maar we hebben hem er wel op voor bereid ;D
Door Dogshome
#733787
Onze eerste bull is ook met de fles grootgebracht, en heeft een super karakter.
Moeder had ook geen melk, maar bleef er voor de rest gewoon bij.
Staat in mijn ogen ook los van elkaar, omdat de moeder de opvoeding voor de rest in handen heeft ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door