Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#733625
wij hebben zaterdag onze pup opgehaald hij is nu ruim 8 weken.
Mijn vraag is hij krijgt nu kvv maar wil wel graag wat gaan barfen met hem, dus begin ik in het weekend met kippennekken, maar mag hij ook al een schaaltje joghurt,rauw eitje en een lapje pens?
Of mag hij gewoon alles behalve dan te harde botten, dus gewoon voorlopig de kip(nekken)?
ellen
Door Elvira
#733628
Nelson kreeg als pup al in het nest kippenvleugeltjes, verder kreeg hij ook pens en andere soorten vlees en organen. Ook konijn kon hij al jong eten. Hij ging al snel op kipkarkassen over, omdat de vleugeltjes heel naar binnen gingen. Nelson is een golden, dus een redelijk grote hond. De eerste keer dat hij pens kreeg, had hij echt iets van "wauw dit is lekker" Zingaro (mijn volwassen golden) passeerde en kreeg een snauw. Hij durft nu nog niet langs Nelson als hij eet.
Door Lizzy
#733695
vanaalst schreef: wij hebben zaterdag onze pup opgehaald hij is nu ruim 8 weken.
Mijn vraag is hij krijgt nu kvv maar wil wel graag wat gaan barfen met hem, dus begin ik in het weekend met kippennekken, maar mag hij ook al een schaaltje joghurt,rauw eitje en een lapje pens?
Of mag hij gewoon alles behalve dan te harde botten, dus gewoon voorlopig de kip(nekken)?
ellen
Je kunt zelfs hardere botten geven! Pups vinden het geweldig om het vlees van grote bonken bot af te peuteren. En je zult ook merken dat tijdens het wisselen dit erg wordt gewaardeerd. Waar je alleen voor uit moet kijken is dat je bijv. geen enkele ribben geeft. Het verhaal staat wel ergens, hier op barfplaats, dat mijn pupsel Linga met een week of 14 één enkele rib doorslikte van 21 cm. Dat wil je niet mee maken, geloof me.... Dus geef grote vleesbotten waar pup lekker op tekeer kan gaan maar wat ie niet in kan slikken. En, zolang het bot niet op wordt gegeten: moet je het niet meetellen als vleesbot.

Gefeliciteerd met je pupsel trouwens! We willen wel graag foto's zien hoor!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#733723
foto's komen wel, hij zit alleen voor geen meter stil!
Moet ook nog even uitvinden hoe dat nu precies werkt!
ga hem in het weekend kippenekken geven en een lapje pens
ben heel benieuwd!
Had van de fokkers een zak met brokken gekregen heb ik 1 keer gegeven maar hij rook het vlees van de andere honden en liet het mooi staan! Dus gelijk over gezet op kvv. En dat ging prima!
De 1 st dag poepte hij op brokken een beetje klef en nu op kvv prachtige kleine drolletjes. en ipv. 4 keer nu 2 of 3 keer, super he!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#733783
en als ik het allemaal zo van die pupsels lees..... ;) wil ik ook :). Mijn pupsel is nog niet niet eens geboren, laat staan gemaakt. Moeders wil niet loops worden >:(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door