Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#733211
Hoi

Een vraagje,, mijn schoonzusje wil haar Hond over zetten naar Kvv,, in eerste instantie, om te kijken hoe het gaat,, dat is mooi zou je zeggen.
Echter haar hond krijgt nu op advies van de da Eukanuba Lam Rijst, omdat de hond in kwestie een voedselallergie heeft tenminste dat denkt de da, omdat ie tegen niets kan kwa eten.

Zijn vermoeden is dat het een allergie is voor rund, echter zeker weten doen ze dat niet want het testen daarop kost zoveel geld, en mijn schoonzusje is alleenstaande moeder dus ze kan dat niet betalen. Maar na aanleiding van mijn verhalen en wat ze is tegengekomen op internet over de brokken wil ze dus over.
Wat is nu een goed advies,, ik heb haar aangeraden om de Duck Lam en Rijst te proberen, in het geval van een rundvleesallergie zit je dan veilig.
En ook als het een allergie is voor granen zit je denk ik ook goed.
Eigenlijk wil ze zelf voor de Smul compleet gaan,, maar ja als het rundvleesallergie is word dat dus ook niks.
Dus Duck leek mij het slimst voor het moment, ook omdat ze aan deze twee merken goed kan komen.

Heeft er iemand nog een ander advies misschien,,, :) :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#733212
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi

Een vraagje,, mijn schoonzusje wil haar Hond over zetten naar Kvv,, in eerste instantie, om te kijken hoe het gaat,, dat is mooi zou je zeggen.
Echter haar hond krijgt nu op advies van de da Eukanuba Lam Rijst, omdat de hond in kwestie een voedselallergie heeft tenminste dat denkt de da, omdat ie tegen niets kan kwa eten.

Zijn vermoeden is dat het een allergie is voor rund, echter zeker weten doen ze dat niet want het testen daarop kost zoveel geld, en mijn schoonzusje is alleenstaande moeder dus ze kan dat niet betalen. Maar na aanleiding van mijn verhalen en wat ze is tegengekomen op internet over de brokken wil ze dus over.
Wat is nu een goed advies,, ik heb haar aangeraden om de Duck Lam en Rijst te proberen, in het geval van een rundvleesallergie zit je dan veilig.
En ook als het een allergie is voor granen zit je denk ik ook goed.
Eigenlijk wil ze zelf voor de Smul compleet gaan,, maar ja als het rundvleesallergie is word dat dus ook niks.
Dus Duck leek mij het slimst voor het moment, ook omdat ze aan deze twee merken goed kan komen.

Heeft er iemand nog een ander advies misschien,,, :) :)

[/quote]

In de meeste KVV en ook Duck, zitten granen. Dus als het allergie voor granen is .... En allergie voor rund in brok wil niet zeggen allergie voor "verse" rund...

Mijn Rakker zou ook voedselallergie hebben, op KVV (hij krijgt Energique en Prins) is het helemaal overgegaan. Zeker proberen dus.
Door charmed
#733214
Met een allergie zou je eerst het beste kunnen kijken of ze tegen een KVV kunnen waar geen gluten of granen in zitten. als je Carnibest hebt, daar heb je verschillende soorten van, rund, kip, eend enz. Dus dan kan ze kiezen.

Ik zou allereerst zorgen dat deze hond met een voedselallergie geen gluten/granen meer krijgt. Wellicht dat ze meteen een andere versie van vlees kan nemen, zoals lam, kip of eend?

Gr. jacqueline
Door Bullmastiff gek
#733217
[quote="charmed"]
Met een allergie zou je eerst het beste kunnen kijken of ze tegen een KVV kunnen waar geen gluten of granen in zitten. als je Carnibest hebt, daar heb je verschillende soorten van, rund, kip, eend enz. Dus dan kan ze kiezen.

Ik zou allereerst zorgen dat deze hond met een voedselallergie geen gluten/granen meer krijgt. Wellicht dat ze meteen een andere versie van vlees kan nemen, zoals lam, kip of eend?

Gr. jacqueline
[/quote]

Bedankt,, maar het punt is ook dat er in ieder geval geen carnibest punt bij haar in de buurt zit, heb al gebeld en ze kunenn het dan wel bezorgen, maar dan heeft ze een minimale afname nodig,, en haar hond is ook flink groot het is een Boerboel,, dus die eet best wel wat,, maar de carnibest is gewoon te duur,, speelt ook mee dus word nog lastig...
Door simplythedogs
#733771
Hallo,
een beetje laat, dat ik reageer, maar ik wil toch noch ff mijn verhaal kwijt  ;)
Ik heb dus ook niet de nodige middelen, om een allergie test te betalen EN ik heb een Sheltie, die heel wat last van diarrhee heeft. En wat is mij nu opgevallen ? Ten ALLEN TIJDEN (dus ook, als ik nog alleen brok gaf) had mijn Sheltie ELKE KEER een heel hevige diarrhee als hij rundsvlees had gegeten. Zelfs een heel klein stukje overschot biefstuk van tafel en hij had prijs. At hij geen rundsvlees, had hij ook geen diarrhee.
Nu dacht ik dus ook wel, dat rund in brok misschien niet hetzelfde is dan rund in KVV en ik heb hem samen met de anderen overgezt op AHV Breda. En wat bleek......  ::) Juist, mijnheer sloeg aan de diarrhee. Zat er dus niets anders op om hem op Duck Lam & Rijst over te zetten (te rest blijft de AHV eten) en kijk eens aan, de diarrhee is verdwenen.
Bij dezer mijn ervaringsbericht maar ik zou natuurlijk niet durven beweren, dat dit bij elke hond zo is  ;)

Marion
Door Bullmastiff gek
#733805
Bedankt voor je reaktie,, ik ga vanavond mijn schoonzusje bellen , om te vragen hoe het is gegaan. Maar wat het ook moeilijk maakt denk ik, is dat in sommige gevallen waarin een hond al zijn hele leven brokjes eet, en als je overgaat op Kvv de hond in kwestie bijna altijd aan de diaree gaat gedurende een week of twee.,, Dus dat maakt het ook lastig denk ik zo.

Vandaag heeft ie dus voor het eerst kvv gehad,,
Hou jullie op de hoogte. ;) 
Door simplythedogs
#733833
[quote="Bullmastiff gek"]en als je overgaat op Kvv de hond in kwestie bijna altijd aan de diaree gaat gedurende een week of twee.,, Dus dat maakt het ook lastig denk ik zo.[/quote]
Yep  ;) en daar had ik hier ook een vraag over gesteld, want ik dacht ook eerst, dat het gewoon die overschakeling was. Mijn Sheltie had er zelfs probiotica bij en toch..... en dan dus vaststellen, dat bij Duck Lam & Rijst geen diarrhee was  8)

Marion
Door Ziviaantje
#733916
Een test op voedingsallergie kost niks... nou ja, je moet natuurlijk wel het vlees kopen  ;D
Wat moet je doen : geef de hond 6 - 8 weken lang alleen maar één eiwitbron ( volgens Utrecht in Combi met rijst, maar ja, rijst vult alleen maar, echt veel voedingswaarde heeft het niet voor de hond ) en je kunt kiezen tussen OF paardenvlees OF geitenvlees OF koolvis. Dus niet én - én. Zijn na 6 - 8 weken alle klachten verdwenen dan kun je stukje bij beetje een ander eiwitbron toevoegen. Mocht je bij rundvlees komen en het is meteen mis, dan weer je waar hij allergisch voor is  ;) Zijn na 6 - 8 weken de klachten niet verdwenen dan is het óf geen voedingsallergie óf de hond is juist allergisch voor de gekozen eiwitbron. Het moeilijkste is dat de hond echt helemaal niks anders mag dan de gekozen eiwitbron, dus geen koekje, geen kluif, helemaal niks. Maar ja, als je bijvoorbeeld geit neemt kun je natuurlijk wel afwisselen met geitenvlees, geitenhart, geitenpens, geitenrib enz.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door