Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Ine
#733113
maandag 450 gram geitenrib (150 vlees/300 bot) / 300 gram kopvlees

dinsdag 500 gram spiervlees / 250 gram kiporgaantjes

woensdag 750 gram Carnibest

donderdag 400 gram runderstrot (200 vlees / 200 bot) / 350 kopvlees

vrijdag 550 gram vis (vlees) / 200 kipkarkas (bot)

zaterdag 750 gram kippennek (250 vlees / 500 bot)

zondag 750 gram lamspens (orgaan)

Voor de teven is het aangepast op de gewichten, die zij nodig hebben.
Is het zo, dat ze met Barf minder nodig hebben?
Ik heb nu gewichten aangehouden, die ze ook met kvv kregen.
Door Lizzy
#733118
Qua percentages kom ik op:

32% vleesbot. Ik vind runderstrot namelijk niet echt als vleesbot meetellen. Qua calcium denk ik dat het kraakbeen ook niet echt vergeleken kan worden met bot.
45% vlees
23% orgaanvlees

Geef je helemaal geen gezonde tafelrestjes? Groenterestjes, eitje, zuivel, etc?
Door Ine
#733121
[quote="Lizzy"]
Qua percentages kom ik op:

32% vleesbot. Ik vind runderstrot namelijk niet echt als vleesbot meetellen. Qua calcium denk ik dat het kraakbeen ook niet echt vergeleken kan worden met bot.
45% vlees
23% orgaanvlees

Geef je helemaal geen gezonde tafelrestjes? Groenterestjes, eitje, zuivel, etc?
[/quote]

Zuivel, yoghurt of biogarde met een eitje en idd tafelrestjes groente.
Door Lizzy
#733128
OK prima. Ik denk wel dat dat mooie aanvullingen zijn op je menu! Ja, verder ziet het er goed uit Ine. Ik zou zelf even aankijken hoe de ontlasting zich ontwikkeld. Je geeft niet echt veel bot. Mijn ervaring is dat ze van barf minder nodig hebben dan van versvlees. Maar ja, je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk ;D!
Door Ine
#733173
[quote="Lizzy"]
OK prima. Ik denk wel dat dat mooie aanvullingen zijn op je menu! Ja, verder ziet het er goed uit Ine. Ik zou zelf even aankijken hoe de ontlasting zich ontwikkeld. Je geeft niet echt veel bot. Mijn ervaring is dat ze van barf minder nodig hebben dan van versvlees. Maar ja, je hebt altijd uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk ;D!
[/quote]

Ik zal af en toe gewoon iets meer bot geven.
Voorlopig doen ze het allemaal prima erop en genieten van de ribben. Nou ja, genieten ......., ik heb niet eens tijd om m'n fototoestel te pakken :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#733204
[quote="Ine"]
Ik zal af en toe gewoon iets meer bot geven.
Voorlopig doen ze het allemaal prima erop en genieten van de ribben. Nou ja, genieten ......., ik heb niet eens tijd om m'n fototoestel te pakken :-X
[/quote]

Je moet ook gewoon klaar gaan liggen met dat ding ;D

Woensdag gehaktdag :-X ;D ;D
Door Ine
#733359
[quote="Angelique"]
Je moet ook gewoon klaar gaan liggen met dat ding ;D

Woensdag gehaktdag :-X ;D ;D
[/quote]

Tja, die dag ben ik weg en moeten de anderen eten geven en ik vind dit het makkelijkst voor hen. Hoef ik ze ook niet te vragen om erbij te blijven. Ze zouden niet eens weten, wat ze moesten doen, als er een botje verkeerd naar binnengaat. ;)
Straks ben ik woensdag en donderdag weg, maar dan maak ik wel pakketjes met de naam van de hond erop en geef die dag dan geen grote botten.
Ik moet ook alvast voorbereidingen treffen voor een paar dagen in april, dat ik weg ben. Kijk, ik kan altijd terugvallen op carnibest, maar wil toch graag zelf samenstellen. :D
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door