Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Happy Tail
#731942
Als Baya erg veel gerend heeft en meer gedaan dan gemiddeld, dan ligt ze echt te rillen als we weer thuis zijn. Ze krijgt dan meestal nog een gedroogd runderoor of wat pensstaafjes, omdat ik het idee heb dat ze weer een beetje energie moet tanken, maar dat werkt dus niet in de praktijk

Nu denk ik toch dat het iets te maken heeft met een teveel gebruik van energie. Heb wel eens gehoord dat het bij kleine honden voorkomt, maar een RR valt bij mij niet onder een kleine hond.

Het maakt trouwens niet uit of we smorgens of in de namiddag gaan. Smorgens heeft ze het ook wel eens. Vooral als ze veel gerend heeft
Weet iemand iets om haar energiepijl dan weer op te krikken als dat het geval mocht zijn? of weet iemand of dit gewoon geen kwaad kan. mij lijkt het namelijk geen echt gezonde situatie.
Door Lizzy
#732078
Ik heb het gevoel dat ik eerder hierover gelezen heb op Barfplaats maar ik kan zo gauw niks vinden... In ieder geval: ik zou dit zelf even met mijn DA bespreken. En een echte snelle energie leverancier: koolhydraten. Je zou een handje geweekte graanvlokken met een geprakt banaantje en wat zuivel kunnen geven. Ofzo.
Door Happy Tail
#732264
Tja mijn Da roept dan gelijk dat ik dan maar brokken moet geven:-)
en dan 3 keer per dag om alles goed te verdelen....
maar ik zal eens kijken of ik wat suikers (druivensuiker oid) kan geven als het weer zover is. granen lukt niet, daar krijgt ze uitslag van.
Door Femke
#732295
eventueel zou je ook een dextrose tablet kunnen geven, of oplossen in water en dan in de bek spuiten.
Dat wordt echt super snel in het bloed opgenomen.
Door iva
#732307
Mijn eerste hond had het ook, vooral als ze teveel achter hazen aangerend had, heeft te maken met afvalstoffen in de spieren, na inspanning je hond aan de lijn goed uitlaten lopen, dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van.
Door Happy Tail
#732758
iva schreef: Mijn eerste hond had het ook, vooral als ze teveel achter hazen aangerend had, heeft te maken met afvalstoffen in de spieren, na inspanning je hond aan de lijn goed uitlaten lopen, dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van.
Denk niet dat het verzuring is, want nadat ze veel gerend heeft, (Baya RR apporteert graag) dan doen we bewust al het laatste stuk geen ballen meer gooien om alles goed af te laten koelen.
Dus ik zal druivesuikers meenemen voor als ze weer last heeft. 
Door iva
#732981
Vraag anders even bij mensen met windhonden, die op de renbanen te vinden zijn, wat zij doen. die hebben hier zeker ervaring mee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door