Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#732555
Toen ik nog half Bibi gaf, was de groentemix nooit een probleem. Ik mixte het er lekker doorheen, en de bakken werden helemaal schoongelikt. Maar nu we op volledig BARF zijn gegaan, blijft er altijd vrij veel groentemix in de bakken achter. Buiten het feit dat ik het harstikke zonde vind van mijn moeite en geld, krijgen ze zo ook maar de helft van de groentes binnen.

Hoe doen jullie dat?
Door Boefke
#732592
Ik doe niet veel moeite voor groentemixen. Ik mix af en toe, maar meestal geef ik gewoon iets uit de hand, of iets dat van ons zelf over is. Lust Boef het niet: dan niet.
Door cylke
#732603
Soms wil chelsey het ook niet. Dan mix ik er een schep yoghurt door, of een bloed"sausje" (het bloed dat vrij komt bij het ontdooien), of een eitje...
En ik geef het haar voordat ze haar vleesbot krijgt (want dat is toch het allerlekkerste hé  ;D)
Gebruikersavatar
Door pike
#732623
Hier lieten ze in het begin ook de groentemix liggen. Toen ging er een eitje, wat vis uit blik, wat gehakt, of vleessappen door. Dan werd het wel opgegeten. Na verloop van tijd gingen ze de mix wel zo eten. Alle groentemix gaat nu lekker op, zonder toestanden. Armagnac bewaart de groente wel altijd tot het laatst  :)
Door *Natasja*
#732677
pallas schreef: idd gewoon lekker maken: vlees nat ,eitje, wat gemalen pens of lever.
Meestal gaat het er dan wel in en wennen ze eraan ;)
Ja, maar ik had gehoopt dat ze er nu onderhad wel aan gewend zouden zijn (ze krijgen al minstens een half jaar groentemix, maar tot nu toe altijd door de Bibi gemengd.)
Door Lizzy
#732683
Nou, Bibi is natuurlijk wel even wat anders dan groente gemengd met grotere stukken vlees. Dit is natuurlijk gemalen en vis daar maar eens gemalen groente tussen uit.... Dat wat met grote vleesstukken natuurlijk een eitje is.

Zeker gezien je Dalmaten hebt, lijkt het me belangrijk om het te blijven geven. Geef anders eerst wat minder, meng het met wat sardien uit blik of ei of huttekase en vlees of orgaanvlees. En alles wat ze laten staan: weg halen en de volgende maaltijd opnieuw aanbieden.
Door *Natasja*
#732688
Lizzy schreef: Nou, Bibi is natuurlijk wel even wat anders dan groente gemengd met grotere stukken vlees. Dit is natuurlijk gemalen en vis daar maar eens gemalen groente tussen uit.... Dat wat met grote vleesstukken natuurlijk een eitje is.

Zeker gezien je Dalmaten hebt, lijkt het me belangrijk om het te blijven geven. Geef anders eerst wat minder, meng het met wat sardien uit blik of ei of huttekase en vlees of orgaanvlees. En alles wat ze laten staan: weg halen en de volgende maaltijd opnieuw aanbieden.
Nou, ik wil inderdaad ook gewoon dat ze het eten, want ik zie dat ze het beter doen met groentemix. Kan het kwaad als ik dan bijv. 2 keer per week sardien uit blik geef?
Door Lizzy
#732689
*Natasja* schreef: Nou, ik wil inderdaad ook gewoon dat ze het eten, want ik zie dat ze het beter doen met groentemix. Kan het kwaad als ik dan bijv. 2 keer per week sardien uit blik geef?
Beau heeft geen uraat-vorm-verleden, toch? In geval hij dat niet heeft: ja, je kunt hem gerust 2 keer per week wat sardien geven, maar geef niet al teveel. En meng er desnoods ook wat huttekase of kwark doorheen.
Door *Natasja*
#732690
Lizzy schreef: Beau heeft geen uraat-vorm-verleden, toch? In geval hij dat niet heeft: ja, je kunt hem gerust 2 keer per week wat sardien geven, maar geef niet al teveel. En meng er desnoods ook wat huttekase of kwark doorheen.
In dat geval meng ik het voor Beau wel wat vaker met kwark of huttekase (zal het zo gaan halen, heb ik nog nooit in huis gehad), dat lust hij wel. Benthe lust het niet met zuivel, dus die kan ik dan wel 2 keer in de week sardien geven, neem ik aan?
Door Lizzy
#732692
*Natasja* schreef: In dat geval meng ik het voor Beau wel wat vaker met kwark of huttekase (zal het zo gaan halen, heb ik nog nooit in huis gehad), dat lust hij wel. Benthe lust het niet met zuivel, dus die kan ik dan wel 2 keer in de week sardien geven, neem ik aan?
Ja, Benthe kun je gerust 2 keer per week wat sardien geven.
Door Happy Tail
#732747
hier gaat welgeteld een blikje sardien per week de groentemix door, dan gaat het erin.
Dus met kleine beetjes is het lekker genoeg hier. Maar in het begin moest ik ook een hele sardien uit blik erin gooien. nu maar een stukje van 2 cm en het gaat erin.

En hier is het : eerst het grootste deel van de groentemix en dan gaat de rest pas komen....
Ook maak ik het soms lekker met een eitje, yoghurt, huttenkase oid. Maar met een beetje vis uit blik gaat alles helemaal op en wordt de bak nog vakkundig nagelebbert.

en als ik veel vleesvocht heb na het ontdooien van de vleesafdeling, dan gaat dat er ook nog even doorheen
Door *Natasja*
#733183
Ik heb gisteren Huttenkase gekocht (nou ja, cottage cheese, maar volgens mij is dat hetzelfde, was alleen de helft goedkoper) en vanmorgen met groentemix gemengd. Voor Beau 3 eetlepels groente, Benthe 1 eetlepel om te "wennen". En ja hoor: Benthe lust het! Voortaan geef ik de groente dus niet meer bij het vlees, maar als tussendoortje met wat huttenkase of sardientje uit blik. Nu maar hopen dat ze erin blijft trappen  ;)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#733514
hier moet ik er ook altijd iets doordoen. Tenminste bij Vienna, want anders blieft ze het niet  :-[. De cattles kijken niet eens wat ze naar binnen werken :). En ik heb laatst wat bouillon getrokken van een bot wat ik te hard vond. Bouillon in ijsblokzakjes gedaan, en in de vriezer voor het geval dat. Kun je dat niet proberen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#735142
Indy is meestal niet zo´n zeur met z´n groente, gelukkig maar.
Maar vorige week had ik dus rauwe gepureerde witlof over z´n lap kopvlees gestrooid. Dat was zeker te bitter want hij wilde het niet. Hij pakte die lap kopvlees tussen z´n tanden en begon er driftig mee te schudden. De witlofdrab vloog in het rond  ;D (gelukkig in de tuin). Haha ik vond het best inventief, hij heeft net zo lang staan schudden tot de witlof eraf was.  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door