Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door callas
#63218
Hello!

Even een vraag voor de Bach-kenners..
Ik heb een Parson Jack Russel die met het jaar knorriger wordt en jaloerser. ( 5 jaar) Ze heeft het niet meer zo op andere honden en gaat ze het liefst uit de weg. Halen we onze andere honden aan dan komt ze er gelijk bij en is dan irritant.
Ik geef haar op dit moment hulst. Moet er nog iets anders bij?
groet callas
Gebruikersavatar
Door Angelique
#63279
callas schreef: Hello!

Even een vraag voor de Bach-kenners..
Ik heb een Parson Jack Russel die met het jaar knorriger wordt en jaloerser. ( 5 jaar) Ze heeft het niet meer zo op andere honden en gaat ze het liefst uit de weg. Halen we onze andere honden aan dan komt ze er gelijk bij en is dan irritant.
Ik geef haar op dit moment hulst. Moet er nog iets anders bij?
groet callas
Je info is vrij summier, daar is weinig mee te doen voor een buitenstaander.
Misschien als je dit door leest dat je misschien zelf herkent wat je hond extra zou moeten krijgen.

http://www.plaza33.com/cms/content/dumu ... e.php?18.0
Door oebaya
#63343
Je zou je vraag eens uitgebreid op het gedragsforum van Yalla moeten stellen, want ik denk dat dit hondje gewoon eens wat gedragstherapie nodig heeft. Waarbij een Bachremedie overigens ondersteunend kan zijn, maar het zal niet genoeg zijn.
gr.
Nicolette
Door alies2
#63442
Anita, je woont vlakbij, waarom kom je niet eens langs met je hond dan kunnen we het uittesten met kinesiologie.
Alies
Door Mayka
#63447
alies2 schreef: Anita, je woont vlakbij, waarom kom je niet eens langs met je hond dan kunnen we het uittesten met kinesiologie.
Alies
Wat is kinesiologie? Of ben ik ook blond aan het worden? ;D
Door alies2
#64873
Sorry dat ik nu pas reageer.
Even kort: Kinesiologie/ touch for health is een methode gebaseerd op het feit dat het lichaam nooit liegt. Door middel van manuele spiertesten wordt een relatie gelegd tussen een stressvolle impuls en de reactie daarop van het lichaam. Deze reactie uit zich in spierspanning. Door lichte druk uit te oefenen op een spier kan vastgesteld worden hoe een spier reageert, of er sprake is van een stressville impuls en wat er eventureel moet geburen om die impuls op te heffen.
In dit geval is jaloezie of in ieder geval iets wat erop lijkt, de stressvolle impuls en we kunnen uittesten welke bachremedie die impuls kan neutraliseren.
Ik vind het altijd weer een verrassing om op deze manier te luisteren naar het lichaam.
Groetjes,
Alies
Door Mayka
#64883
Oké, bedankt voor de inlichtingen, weer wat geleerd! ;D
Door callas
#64964
Bedankt voor het aanbod Alies.
Ik zal hier overleggen

We hebben contact gezocht met een gedrags-therapeut. Hij belt vanavond voor een afspraak. Dus ik denk dat we dat eerst maar moeten gaan doen.
Onze (Callas, x Rottweiler, teef en Noesje PJR teef) honden hebben namelijk erge ruzie gehad (zonder voor mij aanwijsbare reden) met elkaar en kunnen elkaar niet meer luchten of zien. Noesje, de PJR is er met een keelontsteking nog goed vanaf gekomen. Dat had veel gekker kunnen gaan. Ze hingen echt aan elkaar!!! :'(
We houden ze nu uit elkaar. De ene in de bench, de andere op de deel. Maar dit is natuurlijk niet vol te houden!! :(
De pup lijkt er vooralsnog niet veel van aan te trekken en speelt met de x Rottweiler. Noesje wil (ook) niets van de pup weten en wil hem niet in haar buurt. Ze gromt dan en de pup taait af.
Maar ook voor de pup wil ik dat dit opgelost wordt.
De therapeut Ronald van Kampen (tinley) had er wel vertrouwen in dat het weer goed kwam. Voordien gingen ze immers ook vriendschappelijk met elkaar om.
Ze hadden wel eens trammelant om voer e.d. maar dat vind ik vrij normaal.
Groet:
Callas
Door Nelly
#69309
Hoop het niet voor jou, maar 2 teven die elkaar niet mogen kàn heel moeilijk worden!
Door callas
#71935
Ja, Nelly, het is zeker heel moeilijk! :'(
Ik wil er heel graag achter komen wat nu precies de oorzaak van dit gedrag is.
Tenslotte hebben ze jarenlang dezelfde hondenbank gedeeld!
Misschien zoek ik mijn heil wel via een paragnost!

Callas
Door Eidos
#72784
Misschien heel dom dat ik dit zeg, maar ik heb een boek van Eva ( chooky ) geleend waar je misschien wat mee kunt... Het is van Jan Fennel en de titel is : de vrouw die naar honden luisterd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#72790
Eidos schreef: Misschien heel dom dat ik dit zeg, maar ik heb een boek van Eva ( chooky ) geleend waar je misschien wat mee kunt... Het is van Jan Fennel en de titel is : de vrouw die naar honden luisterd.
Ja dat zou inderdaad wel eens een eye opener kunnen zijn. Het boek geeft in iedergeval genoeg bruikbare handvaten die je per direkt kunt uitproberen en waar je ook heel snel effect van ziet.
Door callas
#73258
Ik zal eens kijken in de bieb!
Ik heb vandaag in ieder geval twee muilkorven gekocht en ben de twee dames dit nu aan het aanleren wat vrij goed lukt. Dit was een tip van iemand. Later de therapeut opgebeld dat het nog niet goed ging met de honden en hij stelde hetzelfde voor. Kunnen ze elkaar in ieder geval niet meer verwonden. Daarna moeten we maar verder kijken. De therapeut vertelde nog wel dat dit het laatste redmiddel was. :( Anders zou een van de twee herplaatst moeten worden.....
Ik hou in ieder geval de moed er nog even in!
Callas
Door Eidos
#73463
Hmmz ja een muilkorf houdt het bijten voorlopig even tegen, maar het veranderd niks aan de zaak dat die twee elkaar even niet kunnen luchten of zien. In dat boek waar ik je over vertelde staat ook een voorbeeld van 2 honden die elkaar continue in de haren vlogen.. En ook de oplossing daarvoor... De honden zijn nu de beste vrienden... Herplaatsing vind ik wel een heel hard en definitief iets, helemaal omdat ze hiervoor wel goeie vrienden waren! Als ik jou was zou ik het boek kopen en eens grondig door gaan lezen... De tips ter harte nemen en gebruiken.
Laatst gewijzigd door Eidos op do 01 apr 2004, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door