Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#732091
>:( Wie heeft er voor mij een idee om oormijt goed aan te pakken?
Door Siete
#732271
Je kan het met Calendula tinctuur proberen of met Sulfur.
Waar de tinctuur te koop is weet ik niet, maar Sulfur kan je via de dierendrogist bestellen
Door conleeuw
#732284
ik ben bang dat het toch op een giftig spulletje neerkomt om van oormijt af te komen :-\
Door Lizzy
#735265
Ik heb toch wel eens oormijt succesvol behandeld met "prodier oordruppels".
Gebruikersavatar
Door Cherry
#735270
Ik heb Scully succesvol behandeld met Oridermyl :)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 825.0.html

Ik heb haar 6 dagen behandeld met deze oorzalf en het lijkt dat ze er helemaal vanaf is, ik heb ook nog wa tips gehad over andere middeltjes dus die ga ik onthouden maar voorlopig is ze weer oormijtvrij.
De DA had ook nog Stronghold voorgeschreven maar dat heb ik toch maar niet gebruikt,
Gebruikersavatar
Door Hitam
#735877
Is het echte mijt of een ontsteking. Sommige mensen noemen elke oorontsteking een mijt.
Door tiny
#736476
Ik ontdekte het als eerste bij de kat. Dit is geen schootkat dus zie ik hem niet zo vaak van heel dichtbij. Op het moment dat ik het in de gaten kreeg waren zijn oorschelpen al helemaal zwart. Vieze substantie, korrelig enz. Rosco begon te klapperen met zijn oren en ook daar zag ik zwarte korreltjes. Niet veel, maar toch. Ben ze nu aan het behandelen met Oridermyl, een gel die ik een keer per week, 4 weken lang in het oor moet masseren. Gevolg is nu al wel dat Rosco zijn oortjes weer roze zijn en het bij de poes ook aan het minderen is. Maar die heeft nog wel een behandelingetje of wat nodig. :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door