Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lantsoght
#732210
Weet iemand weer hoe dat moet met hotspot? Onze berner die heeft last van hotspot op het scrotum. wij zijn al naar de DA geweest hij moets 10 dagen antibiotica innemen en een spray voor op het wondje. Maar nu is het opnieuw begonnen, en hij heeft ook een plekje boven het oog. Ik heb niet veel zin opnieuw antibiotica te geven want al met al heeft het toch niet veel geholpen. wie weet raad?  :-[
Door tt-tjes
#732237
Je kunt er sudocreme opsmeren, dit droogt de huid een beetje uit en bijt niet.
Gebruiken ze voor babybilletjes ook
Door 202Spots
#732273
lantsoght schreef: Maar nu is het opnieuw begonnen, en hij heeft ook een plekje boven het oog.
Weet je zeker dat het 'n hotspots is??
Vreemde plek voor hotspot :-\
Door Femke
#732291
ik kan me er iets bij voorstellen dat een AB-kuur nou niet echt bevorderlijk is voor een hotspot. Je haalt er namelijk óók de weerstand mee onderuit, waardoor nieuwe hotspots en andere kwaaltjes een kans krijgen

En eerlijk gezegd vind ik het ook met een kanon op een mug schieten....

Vraag aan je DA of je een flesje Hydrocortiderm meekrijgt. Dit is ook een paardemiddel maar het helpt vaak wel goed en het is niet zo schadelijk als een AB-kuur.
Ik smeer altijd eerst een paar dagen met zinkzalf (sudocrème), dat droogt het wondje wel uit. Als het dan niet minder wordt stap ik over op hydrocortiderm.
Door Femke
#732293
Overigens zou ik ook wat geven om de weerstand wat op te krikken, dat kan op verschillende manieren. Probiotica, Echinacea, Chlorella heb ik altijd wel in huis, om een weerstandboost te geven.
De Echinacea extra forte van Bloem, daar ben ik erg over te spreken.
Door senadance
#732772
tja...ik heb ervaring met hotspots, Boy en Mozes waren er op geabonneerd :-\ :-\
De laaste keer had Boy twee hotspots op zijn hoofd een typische plek voor hotspots.
Ik heb alles maar dan ook alles al geprobeerd.
Mijn methode op het moment .Kaalknippen en schoonmaken met kamille thee.
Dan gewoon op laten drogen.
Mischien een beetje kalendulazalf erop, maar verder doe ik niets.
Het gaat de laatste tijd goed wat hotspots betreft.
Door tt-tjes
#732833
De tip van Dory werkt ook goed. Hele sterke thee zetten, en dat met een prop watten er een poosje tegenaan houden. Bij Balou hielp het super.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door