Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dian
#731995
Rakker heeft sinds een paar dagen korstjes onder de bek en nu zag ik dat hij ze ook aan de zijkanten heeft. Zou dit kunnen komen van het eten van vis (panharing)? Ik heb wel gelezen dat honden ook krentenbaard kunnen krijgen, weet iemand hoe dat er uit ziet?

Volgens mij heeft hij er niet echt last van ofzo, maar wat zou je er tegen kunnen geven?
Laatst gewijzigd door Dian op za 24 mar 2007, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#732086
Volgens mij jeukt het niet extreem. Hij krabt weleens onder de kin, maar niet constant ofzo. Kwijlen doet hij niet.

Het zijn geen grote plekken, maar veel kleine korstjes, wel rode ondergrond en schilfering. Ik heb een foto van krentenbaard gevonden, maar dat was wel een hele erge vorm. Zo heeft hij het in elk geval niet.
Door Copin
#732531
Hier is de andere hond  ;)

Ja, Copin had op zijn kaken korstjes, en dus ook minder beharing, op zich ziet het er vrij onschuldig uit, de korstjes verdwijnen, huid geneest, maar een cm verder loopt het gewoon verder.
nikske jeuk had ie, heb gewoon de plekjes behandeld met Isobetadine zalf om te ontsmetten.
Nu zijn z'n kaken vrij, maar heeft ie datzelfde op zijn kin, dus terug isobetadine erop.
het kunnen verschillende oorzaken zijn, zoals idd kauwen (maar dan zou de kin niet aangetast zijn, denk ik), maar ook huismijt (Demodex in lichte vorm), of ander beestje..., allergie aan iets waar ie met bek in gezeten heeft...
Heb dan maar meteen ontworming en anti-vlooien toegediend, niet dat ie er had, maar een mens ziet het niet altijd é.
Heb ook een korstje afgepulkt dat ik vanavond bij DA ga binnensteken, kan ze het eens onder de micro leggen.
Dat kun je ook es proberen, al is het maar om microben uit te sluiten / vinden :)
Gebruikersavatar
Door Dian
#732539
Copin schreef: Hier is de andere hond  ;)

Ja, Copin had op zijn kaken korstjes, en dus ook minder beharing, op zich ziet het er vrij onschuldig uit, de korstjes verdwijnen, huid geneest, maar een cm verder loopt het gewoon verder.
nikske jeuk had ie, heb gewoon de plekjes behandeld met Isobetadine zalf om te ontsmetten.
Nu zijn z'n kaken vrij, maar heeft ie datzelfde op zijn kin, dus terug isobetadine erop.
het kunnen verschillende oorzaken zijn, zoals idd kauwen (maar dan zou de kin niet aangetast zijn, denk ik), maar ook huismijt (Demodex in lichte vorm), of ander beestje..., allergie aan iets waar ie met bek in gezeten heeft...
Heb dan maar meteen ontworming en anti-vlooien toegediend, niet dat ie er had, maar een mens ziet het niet altijd é.
Heb ook een korstje afgepulkt dat ik vanavond bij DA ga binnensteken, kan ze het eens onder de micro leggen.
Dat kun je ook es proberen, al is het maar om microben uit te sluiten / vinden :)
Bij Rakker zit het nu inderdaad ook aan de zijkant van z'n kop, in het verlengde van z'n bek zegmaar. Wat is isobetadine zalf? Wat anders als gewoon betadinezalf neem ik aan? Dat laatste heb ik wel in huis.

Ik heb ook al zitten denken of het niet van het schoonmaken van z'n bek na het eten van vis komt. Dan wrijf ik z'n bek schoon met een doek die eerst door een sopje met dreft gaat  :-[ Gebruik ik dan verder om het zeil in de bench weer schoon mee te maken.
Door Copin
#732549
Reinigen met dreft??
Denk niet dat het daarvan komt, maare ik zou hem toch maar niet meer bekje afkuisen met dreft hoor.
Dat hoort in de afwasbak thuis  ;)
gewoon water spons is toch ook goed om bek af te kuisen? houd in gedachten dat ze die chemicalien ook aan de tong en dus ook binnen krijgen...
Door Nicky
#732580
"Hier is de andere hond"

hihi ik was een beetje te lui om terug te lezen  ::) Ik ben benieuwd wat eruit komt bij de DA! Bij Jaia zijn de meeste korstjes wel weg, maar toch lijkt het nog steeds geirriteerd, en is erg dun behaard, maar dat geldt nu voor dr hele lijf, de bank is op dit moment meer behaard  ;D (toch gek terwijl ze daar niet op mag)
Gebruikersavatar
Door Dian
#735733
Bij Rakker gaan we weer de goede kant op. Ik verdenk er toch de brokjes van die ik gebruikt heb voor de training. Ze liggen inmiddels in de prullenbak  :) Nu alleen nog maar gedroogd vlees als beloning voor Rakker. De plekken leken heel erg op de plekken die Rakker kreeg tijdens het ontgiften. Nu waren kop en bek de enige plekken waar hij die korsten toen niet heeft gehad, misschien dat het daarom nu er daar uitkwam?

Ik hoop dat m'n droogmachine gauw komt (is al in het verzendtraject, weet alleen niet hoe lang het duurt vanuit Tjechië?) en dan snel van alles drogen. Kan Rakker genieten  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Dian
#738520
Copin schreef: In verband met de korstjes, kijk es op http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 224.0.html
wat wij ervan gebakken hebben de laatste tijd (alles is opgelost!!)

enkel homeo-middelen en supplementen gebruikt, mss ook es proberen? Ze kunnen in ieder geval geen kwaad éé
Bij Rakker is nu ook alles weg. Het enige wat ik gedaan heb is de trainingsbrokjes in de prullebak mieteren  ;D ;D ;D Net een snoeischaar gekocht, zodat ik iets makkelijker de pensstaafjes en staafjes ander gedroogd vlees kan knippen (met de schaar houd je geen handen over  :P) als trainingssnoepjes en nu maar wachten op de bezorging van de droogmachine  8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door