Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#731993
Hallo,

Stoffel loopt sindskort weer mank  :-\ . Dat had hij een halfjaar geleden ook en toen bleken het gescheurde kruisbanden te zijn. Daar is hij aan geopereerd en toen ging het weer goed. Echter sinds een week of 2 begint hij weer te hinken en sinds vandaag loopt hij echt erg mank en heeft duidelijk pijn.
Ik ben vorige week bij mijn eigen dierenarts geweest die er weinig van kon maken en het hield op Patella Luxatie. Waar verder niks aan te doen was. Maar daar lijkt het niet echt op moet ik zeggen.
Ik wil nu naar een andere dierenarts voor een second opinion, een die een goede kennis heeft van het bewegingsapparaat. Ik woon in Arnhem dus een beetje in de buurt zou fijn zijn  :)
Ervaringen zijn ook zeer welkom!

Alvast bedankt  ;)
Door pallas
#732053
Een vriendin van mij heeft 3mndterug haar hond leten opereren voor patella. het was wel een pup, is weet niet hoe de vooruitzichten zijn bij een volwassen hond.
Ik zou zeker een tweede d.a. raadplegen.
#732174
Domestic_Dog schreef: Hallo,

Stoffel loopt sindskort weer mank  :-\ . Dat had hij een halfjaar geleden ook en toen bleken het gescheurde kruisbanden te zijn. Daar is hij aan geopereerd en toen ging het weer goed. Echter sinds een week of 2 begint hij weer te hinken en sinds vandaag loopt hij echt erg mank en heeft duidelijk pijn.
Ik ben vorige week bij mijn eigen dierenarts geweest die er weinig van kon maken en het hield op Patella Luxatie. Waar verder niks aan te doen was. Maar daar lijkt het niet echt op moet ik zeggen.
Ik wil nu naar een andere dierenarts voor een second opinion, een die een goede kennis heeft van het bewegingsapparaat. Ik woon in Arnhem dus een beetje in de buurt zou fijn zijn  :)
Ervaringen zijn ook zeer welkom!

Alvast bedankt  ;)
Ik was altijd zeer tevreden over Henk Luten in Velp.
Door EdwinK
#732195
Heb je Hornstra al eens geprobeert? Geen pro-vers dierenarts, maar die zit in Arnhem. Of anders Dierenkliniek Velperweg.

Ben  zelf geen fan van Hornstra, is op zich wel een vriendelijke man, maar wil nog wel eens zijn voorraad Hill's aan je slijten. En hij is vrij aan de prijs.
#732207
Bedankt voor jullie reacties!
Ik wist niet dat er iets te doen was aan Patella, van wat ik weet is het enkel de knieschijf die er af en toe even uitschiet, maar dat de hond daar weinig last van heeft. Maar aangezien hij duidelijk zijn poot ontziet en pijn heeft heb ik toch een vermoeden dat het weer met die kruisbanden te maken heeft  :-[ . Kan het gebeuren dat na een kruisbandenoperatie het toch weer misgaat? En ze weer scheuren?

Goed ik ga een tweede DA bezoeken in elk geval!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#732232
ik ben ook bij Luten in Velp geweest; is denk ik inderdaad een goede DA.

Wat een bijkomend effect bij gescheurde kruisbanden kán zijn is een kapotte meniscus. Bij een heel klein percentage honden dat geopereerd is aan gescheurde kruisbanden is dit iets wat daarna kan ontstaan.

Ikzelf zou naar een orthopeet doorverwezen willen worden. Ik heb goede ervaringen met Mw Govers van de Wagenrenk. Dit is ook in de buurt van Arnhem.

Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door