Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#731085
Bono heeft gisteren z'n kruisbanden van z'n linkerpoot gescheurd.  :'(
Volgende week donderdag kan hij geopereerd worden. Nu ben ik info aan 't verzamelen om zijn genezingsproces zo gunstig mogelijk te laten verlopen. En ik heb een paar vraagjes waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen?

*Ik las over glucosamine geven, maar daar staat ook bij ''als er sprake is van artrose'' Is 't zowiezo verstandig om hem glucosamine te geven?
*Hij zal antibiotica krijgen na de operatie, neem ik aan. Is het verstandig om hem (evt nu al?) probiotica te gaan geven? (ik denk zelf van wel, maar ik weet niet of dit kan in verband met pijnstillers die hij krijgt/ zal gaan krijgen; nu Rimadyl)

Ik hoop dat iemand hierop antwoorden weet? Alvast bedankt!!
't zullen moeilijke maanden worden voor Bono; hij stuitert nu de tent al uit...  :'(

Inge
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#731123
Bas heeft in beide achterpoten nieuwe kruisbanden dus ik heb "enige" ervaring.

Wat ik tegenwoordig zou doen maar wat ik toen niet wist; Hydrotherapie! Zeker ook glucosamine gaan geven maar die therapie kan echt wonderen doen.
Door charmed
#731156
Als hij een actieve hond is kan je altijd met hem gaan klickeren tijdens de periode dat hij niet mag lopen.

Ik heb mijn honden altijd meegenomen op wandelingen als ze zelf niet konden lopen. Keshia had als jonge hond van 1 haar voorpootje gebroken, die heb ik meegenomen in een buggy. Het was winter, dus een dekje extra er in zodat ze het niet koud kreeg

Savannah die had een heupluxatie daar heb ik een kinderwagen voor gekocht. Zij was ook in de bloei van haar leven, ze was nog maar net 2 jaar toen dit gebeurde. Ze mocht 8 maanden niets doen. In de kinderwagen kon ze fijn liggen na de operatie en ze ging ook mee op wandelingen.

Ze waren allebei heel erg moe als ze thuis waren van de wandeling, zonder ook maar veel gedaan te hebben. Ze werden moe van de indrukken volgens mij ;)

Nu heb ik een doggyride dat vervoert toch iets beter, maar in die tijd had ik nog nooit van een doggyride of zo gehoord. Mijn oudere honden zitten hier nu in tijdens de wandeling. Ze komen moe maar voldaan thuis moet ik zeggen.

We blijven dus ook al kunnen ze niet lopen, gewoon wandelen, maar degene die niet kan/mag wandelen wordt vervoerd in iets op wieletjes, ze worden dan toch moe door alles wat ze om zich heen zien. En thuis zijn ze dan niet zo hyper.

Sterkte en Beterschap met de patient ;)

Gr. jacqueline
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#731171
Bedankt alvast allemaal!

Glucosamine ga ik dus halen!

Hydrotherapie ben ik idd al aan 't bekijken. Daar heb ik ooit 's van gehoord en dat klinkt super, dus ga ik info over inwinnen wat/waar/hoe/wanneer.

Die tip over toch meenemen maar dan in een wagen is super! Ik ga gelijk eens rondzoeken! Geestelijk moe maken, maakt ook rustig natuurlijk, even niet aan gedacht!
(eeehh; klickeren??  :-[ )

Bedankt,
Inge
Door charmed
#731195
klickeren valt ook onder geestelijk moe maken ;) maar ehm je kan ook eerst kijken of je hem moe kan krijgen door mee te nemen op wielen. Als dat werkt hoef je verder niets te doen lijkt me, want moe is moe :)

Gr. jacqueline

[quote="Inge en Bono"]
Bedankt alvast allemaal!

Glucosamine ga ik dus halen!

Hydrotherapie ben ik idd al aan 't bekijken. Daar heb ik ooit 's van gehoord en dat klinkt super, dus ga ik info over inwinnen wat/waar/hoe/wanneer.

Die tip over toch meenemen maar dan in een wagen is super! Ik ga gelijk eens rondzoeken! Geestelijk moe maken, maakt ook rustig natuurlijk, even niet aan gedacht!
(eeehh; klickeren??  :-[ )

Bedankt,
Inge

[/quote]
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#731199
[quote="Ivonne"]
ik weet niet waar je woont maar kijk eens op www.momodogs.nl

en als dit te ver weg is voor je misschien kan Monique je dan nog wel een andere adviseren.
[/quote]

't is een dik uur rijden, dus op zich goed te doen, denk ik. Is Monique ook actief op Barfplaats? (ben (nog) niet zo bekend met de namen  :-[  't ziet er wel ontzettend goed uit!
Zit wel te denken; Bono blijft, als ie 't water in gaat, altijd met z'n voetjes aan de vloer; verder gaat/durft ie niet. Maar dat (eventueel probleem) moet ik dan gewoon even meenemen.

Bedankt!!
Inge
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#731200
[quote="charmed"]
klickeren valt ook onder geestelijk moe maken ;) maar ehm je kan ook eerst kijken of je hem moe kan krijgen door mee te nemen op wielen. Als dat werkt hoef je verder niets te doen lijkt me, want moe is moe :)

Gr. jacqueline

[/quote]

Hij gaat in ieder geval voorlopig even mee naar m'n werk (in een bench) en dat is ook wel vermoeiend voor 'm. En meenemen met wandelen in een wagentje; eerst idd eens kijken of dat 'voldoende' is...

Inge
Door Mevroi Kruim
#731210
Jeetje, arme Bono  :-\
Alvast veel sterkte voor jullie voor de operatie!

Ziehier info over clickertraining http://www.dogweb.nl/gedrag/clickertraining.html
Er zijn ook heel veel goeie boeken over, en het is erg leuk om te doen met je hond omdat je hem echt vanalles aan kunt leren op een positieve stress-arme manier.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 23 mar 2007, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#731211
[quote="Inge en Bono"]
't is een dik uur rijden, dus op zich goed te doen, denk ik. Is Monique ook actief op Barfplaats? (ben (nog) niet zo bekend met de namen  :-[  't ziet er wel ontzettend goed uit!
Zit wel te denken; Bono blijft, als ie 't water in gaat, altijd met z'n voetjes aan de vloer; verder gaat/durft ie niet. Maar dat (eventueel probleem) moet ik dan gewoon even meenemen.

Bedankt!!
Inge
[/quote]

Ik rijd er zelf ook zo lang over maar goed het is voor het goede doel he?

Bono kan niet met zijn voetjes aan de vloer komen want daar is het te diep voor maar Monique gaat altijd zelf mee het water in dus dat komt helemaal goed.
Ze is geen BP lid. (als je op haar site hebt gekeken; die fotosessie met die newfoundlander.... dat is mijn Bassie  :))
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#731255
[quote="Kruimel"]
Jeetje, arme Bono  :-\
Alvast veel sterkte voor jullie voor de operatie!

Ziehier info over clickertraining http://www.dogweb.nl/gedrag/clickertraining.html
Er zijn ook heel veel goeie boeken over, en het is erg leuk om te doen met je hond omdat je hem echt vanalles aan kunt leren op een positieve stress-arme manier.
[/quote]

Wij doen (eh deden) inderdaad ook cursussen op een positieve manier, dit is gewoon een heel fijne manier van aanleren van gewenst gedrag. Clickertraining hebben we nooit gebruikt. Daar wil ik me dan eerst eens goed op inlezen.
Bono gaat wel echt een geestelijke uitdaging nodig hebben om een beetje moe te worden! Dus de puzzels ga ik ook zeker eens goed bekijken!

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de lieve wensen en 't meedenken!  :-*
Door tieneke
#731271
Sterkte met de operatie volgende week,hopelijk is hij weer snel de oude.
Alleen dat rustig houden zal niet zo eenvoudig zijn  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door