Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathy
#729135
Mijn oudste Winny blijft veel ontlasting produceren( 4 a5 maal per dag ) het is niet dun , geef haar ook dagelijks probiotica .

Winny krijgt CB actief en BB lam en rijst , met dagelijks wat kippennekken , en een paar dagen in de week gehakt , of poulet , of vis , of pens , of hart dat alles met een groentemix .

Ben bijna 6 weken op deze manier aan het voeren .

Gr Jet.
Door charmed
#729169
Hallo,

Mijn oudste kreeg dat een tijd geleden ook, ontzettend vaak gaan zitten en er kwamen hopen ontlasting uit. We hebben onderzoeken verricht, en daar kwam uit dat ze pancreasinsuffiencie had. Ze heeft nu Pancreaspoeder en het duurde even, maar de ontlasting is nu veel en veel minder.

Het zou best kunnen dat haar pancreas het nu laat afweten, beste is even naar de da te gaan en even te laten onderzoeken. Hier is ze voor de zekerheid ook een ontlasting onderzoek geweest, op parasieten o.a. ook Giardia, maar die was negatief.

Mijn oudste viel ook heel veel af, 500 gram in 4 weken terwijl ze helemaal niet op dieet was, want ze was toen goed. Ze is inmiddels weer wat aangekomen ;)

Gr. jacqueline
Door Cathy
#729242
Heb het even opgezocht !

Verhoogde tot zeer overmatige eetlust (polyfagie); dedieren kunnen de neiging krijgen om ontlasting of vreemde voorwerpen te eten.
Vermageren; soms tot broodmager
Grote hoeveelheden (!), stopverf / grijzig gekleurde ontlasting
Meer tot overmatig veel drinken / veel plassen; met soms, als extra complicatie: suikerziekte.
Chronische diarree
Slechte vachtconditie .

Maar dit heeft ze geen van alle  :-\

Gr Jet.
Door charmed
#729737
Toen ik bij Kalin de eerste keer heel veel ontlasting zag, had ze ook geen van alle verschijnselen op de vele ontlasting na die een vreemde kleur had voor mijn doen (inderdaad stopverf kleur). Ze bleef langere tijd zelfs heel mooi op gewicht. Ze at niet overmatig, dronk niet overmatig, ze had geen diarree en heeft ze ook nooit gehad, maar wel veel ontlasting met wat naar wat er uitzag als onverteerde stukjes vlees.

Ze moest zo af en toe eens overgeven, kwam de hele maaginhoud er uit en die wilde ze het liefst gelijk weer opeten. Maar daar kreeg ze dan een nieuw portie voor.

In het begin heb ik haar Pro-biotica gedaan en dat heeft een tijdje geholpen. Het knapte weer op. Maar na een tijdje kreeg ze nog meer ontlasting. Slechte vachtconditie zie ik ook niet bij haar, maar ze reageerd wel heel goed op de Pancreaspoeder.

Pas later werd ze door de grote hoeveelheden ontlasting (en dit werd ook steeds meer op den duur) magerder. Ze viel te snel af.

Bij Kalin was het niet van de een op de andere dag, maar het gaat geleidelijk aan. Ik zou het gewoon in de gaten houden en ook het gewicht even in de gaten houden.

Niet alle verschijnselen hoeven altijd aanwezig te zijn. Deze verschijnselen "kunnen" aanwezig zijn, sommige honden hebben alle verschijnselen en anderen maar 2.

Gr. jacqueline
Door Lizzy
#729760
Het kan zijn dat je haar eigenlijk teveel voedsel geeft. Misschien moet je haar een beetje minder voer per dag geven. Het kan zijn dat ze dan niet dunner wordt maar wel minder gaat ontlasten.

En als dat niet werkt: voordat ik aan zou nemen dat mijn hond een pancreas probleem had (te meer daar er geen andere sypmtomen zijn): zou ik eerst eens een ander merk/smaakje proberen. Je kunt ook helemaal zelf gaan samenstellen om te kijken hoe dat gaat. Ik weet nog wel uit het grijze verleden dat Brutus op brokken gigantische bergen poepte, op versvlees al veel minder poepte en op zelf samengestelde voeding echt keutelt.

Overigens: je schrijft dat Winny 4 a 5 keer per dag poept, maar is het dan ook veel ontlasting? Want mijn Brutus poept ook 4 a 5 keer per dag. Maar dan legt hij een kleine hoop neer en dat vind ik dus niet 'teveel ontlasting'. De frequentie van poepen zegt mij eerlijk gezegd dus niet zoveel. Maar de hoeveelheid poep die wordt neergelegd des te meer.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#729772
[quote="Lizzy"]
Het kan zijn dat je haar eigenlijk teveel voedsel geeft. Misschien moet je haar een beetje minder voer per dag geven. Het kan zijn dat ze dan niet dunner wordt maar wel minder gaat ontlasten.

En als dat niet werkt: voordat ik aan zou nemen dat mijn hond een pancreas probleem had (te meer daar er geen andere sypmtomen zijn): zou ik eerst eens een ander merk/smaakje proberen. Je kunt ook helemaal zelf gaan samenstellen om te kijken hoe dat gaat. Ik weet nog wel uit het grijze verleden dat Brutus op brokken gigantische bergen poepte, op versvlees al veel minder poepte en op zelf samengestelde voeding echt keutelt.

Overigens: je schrijft dat Winny 4 a 5 keer per dag poept, maar is het dan ook veel ontlasting? Want mijn Brutus poept ook 4 a 5 keer per dag. Maar dan legt hij een kleine hoop neer en dat vind ik dus niet 'teveel ontlasting'. De frequentie van poepen zegt mij eerlijk gezegd dus niet zoveel. Maar de hoeveelheid poep die wordt neergelegd des te meer.
[/quote]

Hier ook zo´n veelpoeper hoor. Maar inderdaad kleine hoopjes, volgens mij is het ook een beetje markeergedrag bij Indy.
Inderdaad niks om je zorgen te maken en niet meteen denken aan een pancreasprobleem. Gewoon eens een ander merk of smaak proberen.
Door Cathy
#729852
[quote="Lizzy"]


Overigens: je schrijft dat Winny 4 a 5 keer per dag poept, maar is het dan ook veel ontlasting? Want mijn Brutus poept ook 4 a 5 keer per dag. Maar dan legt hij een kleine hoop neer en dat vind ik dus niet 'teveel ontlasting'. De frequentie van poepen zegt mij eerlijk gezegd dus niet zoveel. Maar de hoeveelheid poep die wordt neergelegd des te meer.
[/quote]

Nee Lizzy het zijn behoorlijke slierten , het lijkt net of het geen dat ze eet ook weer in zijn geheel uit poept .

Maar ik heb gisteren perongelijk de Probiotica vergeten , ze heeft nu pas één keer gepoept , kan het aan de Probiotica liggen ?

Gr Jet
Door Lizzy
#729864
[quote="Cathy"]
Nee Lizzy het zijn behoorlijke slierten , het lijkt net of het geen dat ze eet ook weer in zijn geheel uit poept .

Maar ik heb gisteren perongelijk de Probiotica vergeten , ze heeft nu pas één keer gepoept , kan het aan de Probiotica liggen ?

Gr Jet
[/quote]

Wie weet. Normaal gesproken zou ik zeggen van niet. Maar ja, je weet het maar nooit. Je zou gewoon een paar dagen kunnen stoppen om te kijken hoe het gaat.
Door K&D
#729881
ik heb wel eens ergens opgevangen dat te veel probiotica niet goed is.
Als de balans goed is, en de ontlasting is goed, is het overbodig (zegt mijn logisch verstand ;))
Door Cathy
#729898
[quote="Dubhe en Kyrah"]
ik heb wel eens ergens opgevangen dat te veel probiotica niet goed is.
Als de balans goed is, en de ontlasting is goed, is het overbodig (zegt mijn logisch verstand ;))
[/quote]

Ze kreeg één kapsule per dag , en ze weegt 15 kilo , is dat te veel voor haar ?

Gr Jet
Door charmed
#729922
Die hele slierten hadden wij hier ook.

Maar het kan net wat de anderen zijn ook wat anders zijn ;)

Gr. jacqueline
Door Cathy
#730740
Winny haar ontlasting is vandaag stukken beter , zijn niet meer van de lange slierten  :)

Gr Jet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door