Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Doresa
#730410
Mijn kat is aan de diarree, waterdun!!!!!!!!!!!
Nu heb ik een kuurtje Metrazol gehad, maar helaas ik krijg het er niet in!!!!!!!!!!
Ze heeft me al heel hard gebeten, echt bloedens toe.
Door het eten, lukt 1 keer, daarna eet ze haar eten niet op.
Heeft iemand nog een tip?????????
Door Mevroi Kruim
#730414
Zijn dat pillen? Dan fijnmaken, tussen twee lepels bv, oplossen in een beetje water en in een spuitje zonder naald.
Kat in een handdoek wikkelen, bek open en erin spuiten vanaf de zijkant. Als ze dan bijt heeft ze de spuit te pakken en niet je hand. Een paar stevige werkhandschoenen zijn ook heel nuttig.

Heb ff gegoogled op Metrazol en zie dat het bedoeld is voor specifieke bacterien en protozooen. Is er een kweek gemaakt, zodat de da weet of en zo ja welke bacterie/protozo er in het spel is?

Ik persoonlijk geef in geval van diarree groene leem of Okugest, en wacht dan ff af. Zolang de kat niet ook overgeeft is er niet veel risico op uitdrogen.
Door Doresa
#730479
Ja het zijn tabletten, heeeeeeeeeeeeeeel vies.
De DA heeft geen kweek gemaakt. Ze was ook misselijk, overgeven en diarree.
Daar heb ik Primperid voor gekregen, ook al zo vies.
Ik ga het straks met dat spuitje proberen, maar ik geef mezelf weinig kans.
De kat word echt link, als ik haar nu vast pak.
Het is een Abessijn, en die laat niet met haar sollen............. helaas.
Als het weer niet lukt, ga ik de DA bellen voor een alternatief??????????????
Okugest, en probiotica heb ik al geprobeerd, helaas helpt het niet.
Kat eet Carnibest/ Bibi/ lamshart/ Kipfilet/ en rundvlees.
Was al blij dat de DA niet met een pak dieet brokjes aankwam zetten.
Ze vroeg trouwens niet wat de kat te eten krijg, was ik ook al blij om.
Door Loeka
#730508
Ik geef je inderdaad ook weinig kans :-\ Een kat in het algemeen en een Aby in het bijzonder is geen dier dat je moet proberen te overmeesteren. Als een Aby iets in haar kop heeft gebeurt dat wel/niet. Punt uit :o :P

Probeer haar te trucen. Bijvoorbeeld de pil of piepkleine stukjes daarvan, in iets te eten stoppen(wat ze heel erg lekker vindt, vaak blik oid bij verseters) en er balletjes van draaien, even in de vriezer en dan geven. Stop er ook balletjes tussen waar geen medicijn in zit en geeft het spelenderwijs. Maak er geen missie(stiekum wel maar dat weet je Aby niet) van om de pillen te geven, dat win je nooit van je Aby.  ;)

Dat van dat invriezen heb ik eens als tip gekregen van een da, de smaak/geur van de medicijnen schijnt hierdoor minder te worden.

Ik zou overigens wel willen weten wat de diagnose is.

Heel veel succes!
Door Doresa
#730540
Met het spuitje lukt  ook niet!!!!!!!!!!!! Als ze me ziet rent ze hard weg.
Ja........ Aby,s geweldige katten ............ zolang ze geen medicijnen moeten slikken.
Ik ga zo even naar de supermarkt een vreselijk blikje kattenvoer kopen..........met vissmaak.
Hopelijk dat ze daar in trapt.

De diagnose???????????? Volgens de DA heerst het?????????
Nou , van mijn 4 katten heeft er maar 1 diarree ( gelukkig) maar dat is er wel 1 teveel.
Door Doresa
#730568
Ik heb een blikje Gourmet Diamant met stukjes Orientaalse Tonijn in saus ?????????
( wat een dure naam voor een blike troep) voor haar gekocht.
Het tabletje fijn gemaakt, halve blikje troep erdoor, en gegeven.
De 3 andere katten mochten (achter glas) meekijken, en ja hoor, smakelijk opgegeten!!!!!!!
Hopelijk trapt ze er vanavond weer in.............................
Door Loeka
#730580
Doresa schreef: Met het spuitje lukt  ook niet!!!!!!!!!!!! Als ze me ziet rent ze hard weg.
Ja........ Aby,s geweldige katten ............ zolang ze geen medicijnen moeten slikken.
Hier gaan de pillen er in als koek, je moet gewoon doortrapter zijn dan zij  ;D Een Aby en dwingen wat jij wil? Vergeet het maar..... Daarom vind ik ze ook zo leuk! :D :-*
Door Doresa
#730610
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, ik heb hier een variant, meer somali bloed dan abessijn.
Zij is ook niet zo moeilijk, kan ik ook gewoon een pilltje in haar bek krijgen.
Maar dan die andere 2, de abessijnen.................... nou vergeet het maar........monsters worden het.
Maar verder zooooooooooooooo leuk.
Door Loeka
#730649
Bij mijn variant kater moest bloed geprikt worden. Eerst nekje geprobeerd.... hihihi meneer weigerde resoluut om zijn kop stevig te laten vastpakken.  >:(

Pootje geprobeerd en dat ging prima, daar zat hij bij wijze van spreken glimlachend bij te kijken. Zo ook bij 1 van de andere Somali's. Werkelijk superlief poesje, maar een naald in haar nek? Ech nie  >:( :o
Door Borke
#732355
Hoe is het er nu mee?

Tjee de kat die hier in huis geen pil kan krijgen moet nog geboren worden  ;D
Wij hebben hier een poes die niet in de houtgreep wil en zelfs die kan ik nog injecties geven als het moet 8)

Je moet er zelf in geloven en heel rustig en kalm blijven. Bij de ene kat werkt zachte of stevige dwang, bij de meesten snelheid en handigheid en heel losjes vasthouden.
Een kat die een keer met forse dwang in een handdoek gerold is die krijg je slecht een tweede keer te pakken, zo'n kat is niet gek ;)

Primperid eten ze hier als snoepjes, of de smaak moet veranderd zijn?
Sinds ze hier ruim een jaar vers eten heb ik hier nooit meer diaree of misselijkheid.
Door Borke
#732379
Doresa schreef: De pillen zijn op, maar de diarree is er nog steeds!!!!!!!
Morgen de DA maar weer bellen, ik weet het ook niet meer.
Ze eet vers.
Dat is ook waardeloos zeg!
Heb je Finidiar gehad tegen de diaree?
Hoe vaak per dag eet je kat.
Vaker kleine porties voeren wil vaak wel helpen.
Is de ontslasting onderzocht in Utrecht?
Door Doresa
#732449
Ik had Metrazol tabletten gehad( 2x daags 1/4 tablet).
En Primperid 2x daags 1/8 tablet.

Haar ontlasting hebben ze niet onderzocht, ik zal het morgen opvangen, dan kunnen ze het onderzoeken.
Ik zal ook naar  Finidiar vragen, misschien dat dat helpt.
Er staat altijd een bakje carnibest klaar, dus ze eet altijd kleine beetjes.

Gelukkig is ze niet misselijk meer, ze kotst ook niet meer, en eigenlijk maakt ze helemaal geen zieke indruk.
Ze eet goed, en is gewoon levendig , en vrolijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door