Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#73054
ik ben op het spoor gekomen van een holistische dierenartsenpraktijk in utrecht. Ik hoorde dat die een andere mening hebben over vaccineren dus ik gelijk bellen.

Dit zei de dierenarts: zij enten vooral honden die een verhoogde gevoeligheid hebben voor entstoffen (auto-immuunziekte/allergie etc.) Ze enten dan tegelijk met de vaccins met een homeopatische verdunning van de vaccins. Daardoor krijgen de honden minder bijwerkingen.

Vond dit wel interessant. Ik krijg nog te horen wat hun precieze entschema is.
Door Peet
#73089
Ik begrijp het niet: ???
ze enten juist honden met een verhoogde gevoeligheid en dan nog een 2e maal met een homeopatische verdunning van die entstof?

Dus geven ze nu een dubbele dosis? Of geven ze er een middel bij dat de reactie op de enting moet verminden (bijv. Thuja)?

Dit lijkt me niet de goede weg, maar misschien begrijp ik het verkeerd......of proberen ze met een dubbele dosis de overgevoeligheid te minderen?
Dat lijkt me enorm riskant, aangezien een enting andere reakties kan opwekken, bijv autoimmuun ziekte, anus fistels of Deg Myelopathie......

Afijn, ik hoor graag meer hierover!
Peet
Gebruikersavatar
Door chooky
#73094
homeopathie gaat uit van het simila-princie, namelijk dat je het lichaam aanzet tot genezen met datgene (in sterk verdunde vorm) waar hij dezelfde ziekte-reactie op krijgt.
Met de nosode (de homeopathische verdunning van de entstof) proberen ze dus het lichaam aan te zetten zichzelf te genezen van de reactie die het zou hebben op de enting zelf. (meer over die methode kun je ook lezen op deze site: www.tinussmits.nl)
De nosode zou ook zelf als enting kunnen gelden, Op dezelfde site staat ook een melding van proeven in zuid-merikaanse landen met entingen en met nosodes tegen dezelfde ziekte.
Sommige mensen zeggen dat de nosode de werking van de enting opheft (dus dat dan de enting geen nut heeft eigenlijk) maar dat betwijfel ik. Ik denk alleen dat je hetzelfde resultaat zou kunnen krijgen met alleen een nosode.
groetjes Eva
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door