Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bullmastiff gek
#729895
Hoi,

Dacht bij mezelf vanochtend toen ik in de dierenwinkel was, laat ik eens voor de afwisseling iets anders halen voor de honden.
Dus heb een zak Frosti-fit variant Aktiv mix meegenomen, het was volgens  de persoon in de winkel COMPLEET,, nu lees ik dat dit dus niet het geval is.

Denk dat ik het toch maar opmaak,, kan geen kwaad toch lijkt me??
??? ??? ???
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op do 22 mar 2007, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#729897
Is voor 'n paar dagen denk ik?
Maak maar op hoor!
Wel zeggen dat ze fout was! misschien krijg je korting op 'n andere die WEL compleet is! ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 22 mar 2007, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door "inge"
#729899
Nee kan absoluut geen kwaad. Geef hem er eventueel een eitje bij of een schep hutekase,kippevleugeltje of zoiets. Maar het is wel belachelijk veel geld voor een enkelvoudige variant.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#729907
[quote="Bullmastiff gek"]
Hoi,

Dacht bij mezelf vanochtend toen ik in de dierenwinkel was, laat ik eens voor de afwisseling iets anders halen voor de honden.
Dus heb een zak Frosti-fit variant Aktiv mix meegenomen, het was volgens de eigenaresse van de winkel COMPLEET,, nu lees ik dat dit dus niet het geval is.
Heb Mack er al wat van gegeven, anders kreeg ze hem dus terug , en dat voor 6,80 vind ik bijna oplichting voor welliswaar twee kilo ,, maar dus enkelvoudig en niet compleet.

Denk dat ik het toch maar opmaak,, kan geen kwaad toch lijkt me??
??? ??? ???
[/quote]

Als er al staat "mix" lijkt het me toch niet geheel enkelvoudig. Verder mag ik aannemen, staat op de verpakking wat erin zit?
Laatst gewijzigd door Angelique op do 22 mar 2007, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullmastiff gek
#729911
Aktiv-Mix
met extra rood spiervlees, ingredieenten,, tenminste wat ik kan vinden dan!!
1,5% Mineral
70,9% Rohfeuchte
17,6% Protein
9,3% Fett
1,0% Rohfaser

Kan iemand hier iets mee,, ben niet zo goed in Deutsch
Door 202Spots
#729916
[quote="Bullmastiff gek"]
Kan iemand hier iets mee,, ben niet zo goed in Deutsch
[/quote]

Ik denk dat dit de voedingswaardes zijn..eiwitgehalte,calcium,vet e.d
Maar wat voor vlees is het? rundvlees met orgaan of pens met nog iets?



kan ook niks anders vinden op de website :-\
http://www.frosti-fit.de/NLsorten.html
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 21 mar 2007, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#729920
[quote="202spots"]
Ik denk dat dit de voedingswaardes zijn..eiwitgehalte,calcium,vet e.d
Maar wat voor vlees is het? rundvlees met orgaan of pens met nog iets?
[/quote]

Wat ik ervan kan bakken is dat het een mix van spiervlees is. Er staat in ieder geval nergens dat het compleet zou zijn.
Door Bullmastiff gek
#729937
Heb de zak nog eens aan een grondig onderzoek onderworpen,, kan niks vinden behalve 100% rundvlees,, maar dat wisten we al.
Senior Mix: Met blanke pens
Junior Mix: Met hart en boekmaag
Aktief Mix: Met extra rood-spier vlees
Dieet Mix: Met boekmaag
Ideaal Mix: Met extra pens
Lam Mix: Met 100% schapenpens

Belangrijk: Het vlees mag niet gekookt worden omdat dan de waardevolle en noodzakelijke vodingsstoffen )bv.vitamine verliest.Staat er nog bij.
Door 202Spots
#729957
Maak het gewoon op joh, 1 kilo met zo'n grote hond dat is toch zo vertrokken?
Eventueel 'n vleugel of nek erbij voor beetje bot,maar ik me geen zorgen maken voor die 1 of 2 dagen.
Door Bullmastiff gek
#729965
Jeetje,, het is wel een zak van 2 kilo, ,,,
Ik ga hem opmaken,, maar wat voor simpels kan ik toevoegen om het kompleter te krijgen,, wat worteltjes of zo,, zeg maar wat? Ik las ook net Hutekase,, wat is dat?
Gaat dat wel goed als ik het erdoor heen meng,,
Door 202Spots
#729988
[quote="Bullmastiff gek"]
Jeetje,, het is wel een zak van 2 kilo, ,,,
Ik ga hem opmaken,, maar wat voor simpels kan ik toevoegen om het kompleter te krijgen,, wat worteltjes of zo,, zeg maar wat? Ik las ook net Hutekase,, wat is dat?
Gaat dat wel goed als ik het erdoor heen meng,,
[/quote]

Huttekaas is cottage cheese...Afbeelding
kaas voordat 't kaas word ;)
Je kan ook 'n half theelepeltje gemalen eierenschaal als calcium bron erbij geven of 'n paar kippen nekken of vleugels.maar voor die paar keer hoef je niet zo precies te doen hoor,
Geef anders nu de helft en vries de rest voor later of zo,of meng het eventueel met wat andere kvv.
Maar ik zou er geen probleem van maken hoor,
Door Bullmastiff gek
#730437
[quote="202spots"]
Is voor 'n paar dagen denk ik?
Maak maar op hoor!
Wel  zeggen dat ze fout was! misschien krijg je korting op 'n andere die WEL compleet is! ;)
[/quote]

Nu heb het gemeld aan de dierenwinkel, en ik heb dus de leverancier  aangeschreven,, en hun antwoorden dus dat het inderdaad niet compleet is.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op do 22 mar 2007, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#730473
ik heb net op de site gekeken van FF en daar staat wel dat het voor 100% volledig voer is, het staat onder de kop versvlees de tweede van links!
Dus volgens mij weten hun al hlemaal niet waar ze mee bezig zijn!
ellen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door