Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Drossie
#730309
Eergisteren gaf ik voor het eerst konijnenkop te eten.
Voor Flury was dit geen probleem, hij was al vrij snel op.

Wodan kwam niet verder dan er eens aan likken en een sliertje vlees van trekken. Ik heb hem een kwartiertje gegeven en daarna de kop weg gedaan en niets anders meer gegeven als maaltijd.
Gisteren hetzelfde verhaal, bijna niets van die kop gegeten.

Geef ik hem vandaag nog een keer? Of laat ik hem iets anders eten en leg ik me erbij neer dat hij geen konijnenkop zal eten? (hij heeft dus nu al 2 dagen niets gegeten!)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#730331
is volgens mij een beetje een gevoelskwestie. Als ze hier na 2 dagen het ECHT niet willen, dan geef ik wat anders, en kun je het misschien met een paar maanden nog eens proberen :-\
Succes ;)
Door Lizzy
#730381
Ik geef het 2 maaltijden achter elkaar (dus niet eten --> weghalen --> volgende maaltijd weer aanbieden) en als ze het dan niet eten: dan lusten ze het gewoon echt niet en probeer ik het niet meer. Als het wild konijn is: dan kun je nog wel eens tam konijn proberen. Mijn honden eten geen wild konijn maar wel tam. Hetzelfde geldt voor eend. Wilde eend moeten ze niet, tamme eend vinden ze lekker.
Door Drossie
#730674
Kheb geen idee of het wild op tam konijn is.

Het komt van bij de poelier, dus ik zou veronderstellen dat het tam konijn is?
Door Mevroi Kruim
#730955
Drossie schreef: Kheb geen idee of het wild op tam konijn is.

Het komt van bij de poelier, dus ik zou veronderstellen dat het tam konijn is?
De poelier hiero heeft ook wild konijn, al dan niet uit de vriezer, afhankelijk van of het jachtseizoen geopend is of niet. Wild konijn is wel donkerder van vlees dan tam.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door