Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bulldog_Puk
#7291
Hallo hallo,

Ik lees tussen de berichten door ook dat er vaak weerstandversterkers worden gebruikt.
Wat zijn nu deze werkstandversterkers ?
Ik lees over diverse oliën enzo.

Ik heb ook aan de DA ( assistente ) gevraagd wat ik nu met die weerstandversterkers moet, haar reactie was:
"Sja..... zie het maar als al die potjes bij de drogist met allerlei vitamine preparaten! De ene zweert erbij dat het perfect helpt en de ander slikt een halve winkel zonder effect. Het is maar net of dat je er in "geloofd"."

Nu zullen jullie denken: O jee daar heb je weer zijn wijsneus, maar........
....ze sloot haar verhaal af met een, volgens mij, goed advies, namelijk:

Zorg dat je hond goed eten krijgt, want daar horen de benodigde vitaminen in te zitten. Als je dat doet dan heb je geen extra weerstandversterkers nodig.

Zijn jullie het hier mee eens of wordt er (weer) iets essentieels overgeslagen?

Erik
Door Jolly
#7292
nee hier ben ik het wel mee eens.
als je tenminste een goed vers vlees voert of barft

Brokken vallen niet onder goede voeding. voor mij dan he, er zijn vast wel andere die er anders over denken
Door roger
#7293
<<Zorg dat je hond goed eten krijgt, want daar horen de benodigde vitaminen in te zitten. Als je dat doet dan heb je geen extra weerstandversterkers nodig.<<


Hier ben ik het volledig mee eens.

En dan komen we tot de volgende vraag, namelijk wat is goed eten voor een hond of een dier met de "roots" van een vleeseter ?

En eigenlijk heeft Jolly hier het antwoord al op gegeven.


Gr.
Roger.
Door sylvia
#7294
Hallo hallo,

Ik lees tussen de berichten door ook dat er vaak weerstandversterkers worden gebruikt.
Wat zijn nu deze werkstandversterkers ?
Ik lees over diverse oliën enzo.

Ik heb ook aan de DA ( assistente ) gevraagd wat ik nu met die weerstandversterkers moet, haar reactie was:
"Sja..... zie het maar als al die potjes bij de drogist met allerlei vitamine preparaten! De ene zweert erbij dat het perfect helpt en de ander slikt een halve winkel zonder effect. Het is maar net of dat je er in "geloofd"."

Nu zullen jullie denken: O jee daar heb je weer zijn wijsneus, maar........
....ze sloot haar verhaal af met een, volgens mij, goed advies, namelijk:

Zorg dat je hond goed eten krijgt, want daar horen de benodigde vitaminen in te zitten. Als je dat doet dan heb je geen extra weerstandversterkers nodig.

Zijn jullie het hier mee eens of wordt er (weer) iets essentieels overgeslagen?

Erik
Vindt ik ook een goed advies,ik voer ook een compleet versvlees en geef geen enkel iets bij,behalve voor één die hoogst waarschijnlijk door een paar maanden brokkenvoer een extreem droge neus heeft gekregen die krijgt boreageolie door haar voer,en dat gaat nu de goeie kant op,als het over is stop ik daar ook weer mee.
Als je goed voer verstrekt hoef je inderdaad niets extra toe te voegen.Ook bij mij valt een brok of blik of zakje wat tegenwoordig ook voor de honden gefabriceerd wordt (wegens succes bij de kattenvoer verkoop denk ik) Vallen bij mij niet onder goed voer voor hond of kat.
Door qyan
#7295
is het dan niet zo dat een hond met demodex, inprinciepe al een verminderde weerstand heeft, en naast goede voeding eigenlijk wel iets extra´s kan gebruiken?
vraag ik me af, ik heb het namelijk wel gegeven tijdens de demodexfase.
(ach wat, hij kan eigenlijk nog niet zonedr ook)
Door Lizzy
#7296
Ik ben het er niet mee eens. In die zin: een gezonde hond heeft in principe geen extra's nodig. Een hond die niet gezond is, kan beslist extra's gebruiken. Ik denk daar overigens niet alleen aan vitamines. Onder weerstandverhogers versta ik eigenlijk vooral kruiden, planten, bloemenextracten, olieen, etc.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 jun 2003, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#7297
Ik geef Bas de Carnibest met daarbij een paar keer in de week zalm- of borageolie.

Zodra de fles zalmolie leeg is wil ik daar eigenlijk mee stoppen en kijken hoe dat gaat.

Groet,
Ivonne
Door Angelique
#7298
Hoewel ik ervan overtuigt ben dat mijn honden goed te eten krijgen geef ik toch enkelen preventief weerstandverhogende middelen. Dit gaat dan vooral op voor de teven die loops worden ter voorkoming van infecties in de op dat moment kwestbare gebieden.
Eén teefje die standaard tijdens de loopsheid een lichte blaasontsteking kreeg heeft dit niet meer gehad sinds ik vanaf dag 1 vit. C ben gaan geven.
Verder ben ik ervan overtuigt dat sommige honden en mensen ondanks goede voeding heus af en toe wel wat extra's kunnen gebruiken, al is het maar omdat zoiets simpels als stress ook al een dip in je weerstand kan veroorzaken. Dit zijn naar mijn mening van die dingen die je echt per hond/per situatie moet beoordelen.
Door Helen
#7299
Hoewel ik ervan overtuigt ben dat mijn honden goed te eten krijgen geef ik toch enkelen preventief weerstandverhogende middelen. Dit gaat dan vooral op voor de teven die loops worden ter voorkoming van infecties in de op dat moment kwestbare gebieden.
Eén teefje die standaard tijdens de loopsheid een lichte blaasontsteking kreeg heeft dit niet meer gehad sinds ik vanaf dag 1 vit. C ben gaan geven.
Verder ben ik ervan overtuigt dat sommige honden en mensen ondanks goede voeding heus af en toe wel wat extra's kunnen gebruiken, al is het maar omdat zoiets simpels als stress ook al een dip in je weerstand kan veroorzaken. Dit zijn naar mijn mening van die dingen die je echt per hond/per situatie moet beoordelen.
Ben ik het mee eens. Ik eet ook gezond en toch neem ik zelf regelmatig ook iets extra's. Ik let er bijvoorbeeld op om tijdens tentamenperiodes extra vitamine C te slikken. Zo kijk ik ook naar mijn hond. Op dagen dat Balou heel veel loopt of dat we veel met haar trainen krijgt ze ook wat vit C erbij. De dagen dat ze een bot na het eten krijgt doe ik wat tarwekiemolie door het eten. Gezond en ze poept dan makkelijker. Ik vond haar huid net iets te droog en ze had af en toe wat schilfertjes. Nu krijgt ze regelmatig visolie en haar vacht en huid zijn prachtig. Nou zo denkt ik dus :D

groetjes Helen
Door Lizzy
#7300
Ja, ik ben het eigenlijk ook helemaal met Angelique eens. Daarom schreef ik ook "In principe". Maar als mijn hond naar de dierenarts is geweest (STRESS) dan krijgt zij toch echt ook extra vitamine C. Als er kennelhoest in de buurt heerst, dan krijgen mijn honden ook extra vitamine C.

En, mijn honden zijn gezond, maar zij krijgen beslist diverse olieen. Ze krijgen bijv. tarwekiemolie voor de extra vitamine E, ze krijgen zalm/visolie voor de omega 3 vetzuren, ze krijgen lijnzaadolie voor de omega 3 vetzuren en ze krijgen olijfolie voor de omega 9 vetzuren. Niet allemaal te gelijk, maar wel in de loop van de week. Wanneer ze in de rui zijn, krijgen ze ook borage-olie.

Groetjes, Lizzy
Door Sylvie
#7301
Ook probiotica zoals kefir, Biogarde e.d. zijn weerstandsversterkers.
En zoals jullie wel weten zweer ik bij kefir  ;D. Ideaal tijdens de overgang van brokken naar rauw, bij diarree, bij lichte darmontstekingen, enz.
Verder denk ik dat de weerstand sowieso al groter wordt als een hond overgeschakeld wordt op rauw, omdat hij op een natuurlijke manier leert omgaan met nieuwe micro-organismen.
Door Sylvie
#7302
Nog een toevoeging.

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat *alle* honden het goed doen op een versvleesvoeding en verder niks erbij.
Honden (en katten) hebben individuele behoeftes en de een heeft misschien nooit behoefte aan supplementen en de ander kan er heel wat van gebruiken.
En zeker als een hond al start met een verminderde weerstand, zou ik hem graag een 'boost' geven met wat extra's.
Wat die extra's dan zijn, dat hangt af van wat ik denk dat ik in zijn geval het beste kan geven.
Maar ik kan niet genoeg benadrukken dat ik vind dat niet alle honden en katten over 1 kam gescheerd moeten worden met hun voedingsbehoeften.
En als een hond, waarvan je weet dat hij al een verminderde weerstand heeft, over gaat schakelen op rauw, zou ik ook nog eens extra voorzichtig zijn.

Mijn mening tenminste...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door