Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#728749
:( Wi heeft hier een verklaring voor: Rosco en Tessa hebben allebei 30 dagen lang een probiotica capsule gehad. Afgelopen maandag waren ze op en zijn we gestopt. Sindsdien is Rosco aan de diarree. Zodanig dat hij 's nachts in de kamer poept. Stoppen we hem in de bench, gebeurt er niets. Vanmorgen was hij alleen in de kamer en flats, daar lag weer een hoop, of zeg maar liever, een plas. Het is echt heel dun, soms waterig. Vanavond ben ik van plan alleen rijst en/of beschuit te geven. Is Immodium een oplossing?
Door tiny
#728865
Oke, Niemand? Ik heb vanmiddag Okugest gehaald en Rosco heeft inmiddels 2 tabletten binnen. Vanavond heeft hij gekookte rijst, beschuit en gekookte vis gehad. Ff kijken hoe het vannacht gaat. :o
Door roefus
#728940
Ik heb verder niets gebruikt, enkel wat lepeltjes 'groene leem' in het begin.
Vooral omdat de wat 'hardere botten' bij Roefus voor dunne ontlasting  zorgden. Die werden niet goed verteerd.
(achteraf denk ik wel dat de lamsribben indertijd ook doodgewoon veel te hard waren).
Maar hier werkte in ieder geval die groene leem perfect, die bindt de ontlasting als het ware.
Door Lizzy
#729435
Misschien heeft je hond wel ietsjes langer de probiotica nodig om helemaal op orde te komen. Ik zou het nog een tijdje blijven geven. Hoewel Kruimel ook een punt heeft. Misschien is het gewoon toeval....
Door tiny
#730719
;) Update van Rosco. Ik ben gisteren weer begonnen met de probiotica. en hij krijgt ook Okigest? (of zo, ben ff de naam kwijt). Vanmorgen was het al een heel stuk steviger. Alleen 't laatste endje was nog wat zacht. De bench gaat dicht als er niemand thuis is. We willen ook aanleren dat in huis poepen mag. Ik geloof dat we weer op de goeie weg zijn. :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door