Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#725730
Even afkloppen.... maar Indy verhaard bijna niet. Als ik haar kam haal ik er maar een heel klein beetje haar uit. Ik kam haar 1 x per week. Nu klagen de baasjes van haar zusjes / broertjes dat hun honden zo verharen. Ik denk dus dat het aan de KVV ligt. Verharen jullie honden erg ?
Door Jojo
#725809
Voeding doet zeker weten een hele hoop!! Maar ik denk ook dat het daarnaast gewoon per hond verschilt, ik heb 2 hondjes van hetzelfde ras maar toch hebben ze een verschillende vacht!! Wel alletwee dezelfde kleur maar mn reu heeft de haartjes wat langer en stugger als mn teefje  :confused1: Teefje verhaart echt minimaal en reu altijd wel wat, nu is hij echt zn winterjas aan het uitgooien en is het echt heel erg maar teefje houd alles nog muurvast ???
Door Ron
#725831
Vorig jaar rond deze tijd at Joris nog Royal Canine (wij wisten niet beter zullen we maar zeggen  ;) ) en toen verhaarde hij als een gek, nu eet hij al meer dan een half jaar KVV en barf en verhaart hij een heel stuk minder! Hier zien we dus echt een verband...
Door Bullmastiff gek
#725887
Absoluut mee eens, door de Kvv verharen ze echt stukken minder.
Nu krijgt Mack eigenlijk al vanaf pup Kvv, is nu 15 maanden, maar ik zie het aan de hond van mijn vriendin ook een Bull,maar krijgt dus hoofdzakelijk brokken en zijn vacht is en veel stugger en hij verhaard echt extreem :D En moet je eens aan je hand ruiken als je hem hebt geaaid. :( :(Maar ja, de hond kan er niks aan doen. :D
Door Salty
#725941
Hier ook 2 van hetzelfde ras en kleur maar toch 2 verschillende soorten vacht.Salty heeft korte stugge haartjes en verhaard zelden Ollie's haren zijn wat zachter maar hij verhaard veel meer.Als ik hem met de roskam kam dan komen er echt veel haren uit en bij Salty lijkt die kam geen effect te hebben.Ze krijgen allebei hetzelfde te eten,ik wissel verschillende merken kvv af.
Door Anita*
#726247
Tara verhaard elke dag weer, ik doe de ene dag stofzuigen en de andere dag vegen met een haarbezem maar als je dan ziet wat er in 1 dag is neergevallen nou dan denk ik wel eens tjee Tara heb je nog wel haar over ;D en ze krijgt Bibi/barf
Door Nelly
#726774
Andor heeft van kleins af aan kvv en barf gekregen, hij verhaart vrijwel niet. Angel is met brok grootgebracht en krijgt sinds ca. 6 jaar? (weet het niet meer precies) kvv en barf, maar verhaart nog altijd enigszins. Nu kan dat natuurlijk ook met de hormoonhuishouding van een teefje te maken hebben. Ook al is ze gecastreerd, er blijft toch nog steeds "iets" werken, merk dat ook aan Andor.
Door kaszi
#729158
Wij hebben niet echt problemen met rui... ze verliezen constant een beetje haar, maar er is nooit een echte rui. Ze zouden nooit een lange vacht hebben dan  ;)
Maar wat me wel opvalt nu ik 3 maanden barf is dat ons teefje die nooit echt een geweldige vacht heeft gehad, een ontzettend dikke vacht aan het krijgen is en dat de lengte ook toeneemt, mijn conclusie is dat het aan het vers voer ligt, bij de reu niet zo echt een groot verschil. Waarschijnlijk zal zijn vacht het goed doen op alles...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door